Diplomová práce se zabývá povědomím o konkrétní značce secondhandů s názvem Moment Česká republika, o.p.s. Cílem práce je zjistit, jaká je obeznámenost veřejnosti o neziskové organizaci Moment Česká republika, o.p.s. v kontinuitě s problematikou současné formy komunikace. Teoretická část se zabývá nestátním neziskovým sektorem, nestátními neziskovými organizacemi a jejich typologií, vymezením pojmů charity shops, značka a současně také specifiky marketingového a komunikačního mixu. Praktická část obsahuje analýzu konkurence, SWOT analýzu, realizaci kvalitativního výzkumu s ředitelkou Moment Česká republika, o.p.s. a také kvantitativní výzkum vedoucí ke zodpovězení výzkumných otázek a tvořící podklad k projektové části práce. V projektové části je předložen návrh komunikační strategie, jejímž cílem je zlepšení současné formy komunikace odrážející se ve zvýšení povědomí o neziskové organizaci Moment Česká republika, o.p.s.
Anotace v angličtině
The diploma thesis follows up an awareness of a brand of second hands called Moment Česká republika, o.p.s. The aim of the thesis is to find out what is the level of familiarity with the organization Moment Česká republika, o.p.s. in connection with the issue of the current form of communication. The theoretical part deals with the non-governmental non-profit sector, its organizations and their typology, the definition of charity shops and a brand, and it also specifies marketing and communication mix. In a practical part, there is a competition analysis, SWOT analysis, qualitative research carried out with the help of director of Moment Česká republika o.s.p., as well as quantitative research leading to the answering of research questions, creating and forming the basis for the project part of the thesis. The project part presents a communication strategy proposal, the aim of which is to improve the current form of communication, reflecting in raising awareness of the non-profit organization Moment Česká republika, o.p.s.
marketing, nonprofit sector, charity shops, brand, recycling clothes, marketing research, competition analysis, communication plan
Rozsah průvodní práce
112 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá povědomím o konkrétní značce secondhandů s názvem Moment Česká republika, o.p.s. Cílem práce je zjistit, jaká je obeznámenost veřejnosti o neziskové organizaci Moment Česká republika, o.p.s. v kontinuitě s problematikou současné formy komunikace. Teoretická část se zabývá nestátním neziskovým sektorem, nestátními neziskovými organizacemi a jejich typologií, vymezením pojmů charity shops, značka a současně také specifiky marketingového a komunikačního mixu. Praktická část obsahuje analýzu konkurence, SWOT analýzu, realizaci kvalitativního výzkumu s ředitelkou Moment Česká republika, o.p.s. a také kvantitativní výzkum vedoucí ke zodpovězení výzkumných otázek a tvořící podklad k projektové části práce. V projektové části je předložen návrh komunikační strategie, jejímž cílem je zlepšení současné formy komunikace odrážející se ve zvýšení povědomí o neziskové organizaci Moment Česká republika, o.p.s.
Anotace v angličtině
The diploma thesis follows up an awareness of a brand of second hands called Moment Česká republika, o.p.s. The aim of the thesis is to find out what is the level of familiarity with the organization Moment Česká republika, o.p.s. in connection with the issue of the current form of communication. The theoretical part deals with the non-governmental non-profit sector, its organizations and their typology, the definition of charity shops and a brand, and it also specifies marketing and communication mix. In a practical part, there is a competition analysis, SWOT analysis, qualitative research carried out with the help of director of Moment Česká republika o.s.p., as well as quantitative research leading to the answering of research questions, creating and forming the basis for the project part of the thesis. The project part presents a communication strategy proposal, the aim of which is to improve the current form of communication, reflecting in raising awareness of the non-profit organization Moment Česká republika, o.p.s.
marketing, nonprofit sector, charity shops, brand, recycling clothes, marketing research, competition analysis, communication plan
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti neziskového sektoru, současně zaměřte pozornost k vysvětlení pojmů charity shops, značka, její povědomí a hodnota.
2. Na základě teoretické báze vycházející ze studia odborné literatury formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metodologii.
3. V rámci praktické části práce představte Moment Česká republika o.p.s., proveďte analýzu konkurence, realizujte kvalitativní výzkum u vedení vybraného dobročinného obchodu a kvantitativní výzkum.
5. Na základě výsledků výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a předložte návrh projektu na zlepšení současné formy komunikace Moment Česká republika o.p.s.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury v oblasti neziskového sektoru, současně zaměřte pozornost k vysvětlení pojmů charity shops, značka, její povědomí a hodnota.
2. Na základě teoretické báze vycházející ze studia odborné literatury formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metodologii.
3. V rámci praktické části práce představte Moment Česká republika o.p.s., proveďte analýzu konkurence, realizujte kvalitativní výzkum u vedení vybraného dobročinného obchodu a kvantitativní výzkum.
5. Na základě výsledků výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a předložte návrh projektu na zlepšení současné formy komunikace Moment Česká republika o.p.s.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. (2003) Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BAČUVČÍK, R. (2011) Marketing pro neziskové organizace. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN: 978-80-875-0001-9.
BAČUVČÍK, R. a HARANTOVÁ, L. (2016) Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 254 s. ISBN 978-80-875-0080-4.
ČEPELKA, O. (2003) Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. Vyd. 1. Liberec: Omega. ISBN 8090237630.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. (2013) Marketing management. Vyd. 4. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
REKTOŘÍK, J. (2010) Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3. aktualizované vyd. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠEDIVÝ, M. a MEDLÍKOVÁ, O. (2017) Úspěšná nezisková organizace. 3. aktualizované a rozšířené vyd. Edice: Manažer, 168 s. ISBN: 978-80-271-0249-5-
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. (2003) Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BAČUVČÍK, R. (2011) Marketing pro neziskové organizace. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN: 978-80-875-0001-9.
BAČUVČÍK, R. a HARANTOVÁ, L. (2016) Sociální marketing. Zlín: VeRBuM, 254 s. ISBN 978-80-875-0080-4.
ČEPELKA, O. (2003) Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. Vyd. 1. Liberec: Omega. ISBN 8090237630.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. (2013) Marketing management. Vyd. 4. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
REKTOŘÍK, J. (2010) Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3. aktualizované vyd. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠEDIVÝ, M. a MEDLÍKOVÁ, O. (2017) Úspěšná nezisková organizace. 3. aktualizované a rozšířené vyd. Edice: Manažer, 168 s. ISBN: 978-80-271-0249-5-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak jste postupovala při určování důležitosti/významu jednotlivých kritérií při sestavení výstupů analýzy konkurence?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Byl dotazník testován a pokud ano, jak byl pilotní test využit?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Co vede autorku k zařazení celoplošné stanice rádia do mixu komunikačních nástrojů, když se organizace Moment nenachází ani ve všech krajských městech ČR?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Nedostatečné zpracování kvalitativního výzkumu. Nesprávně formulované otázky. Analýza SWOT vypracována na základě pouze jednoho rozhovoru. Nedostatky práce si studentka uvědomovala a na doplňující otázky adekvátně reagovala. Na základě těchto skutečností bylo přistoupeno k hodnocení B.