Diplomová práca sa zaoberá problematikou sponzoringu ako strategického nástroja riade-nia značky Kofola. Hlavným cieľom je vytvorenie sponzorskej komunikačnej stratégie pre túto značku. Práca sa delí na 3 časti. Teoretická časť opisuje a vysvetľuje súčasný stav riešenej problematiky a metodický postup práce zahŕňajúci kvantitatívny a kvalitatívny výskum vo forme analýzy expertného rozhovoru, PEST analýzy, dotazníkového výskumu a strategického plánovania. V praktickej časti je zanalyzovaný prebehnutý výskum a za pomoci syntézy sú výsledky zo zmiešaného výskumu a analýz aplikované do návrhu stra-tégie sponzoringu. Novo navrhnutá komunikačná stratégia sponzoringu by mala pomôcť spoločnosti v tvorbe nové modelu sponzoringu s ohľadom na súčasnú situáciu a trendy, zviditeľniť jej aktivity a podporiť záujem o značku a jej produkty.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of sponsorship as a strategic tool for Kofola brand management. The main goal is to create a sponsorship communication strategy for this brand. The work is divided into three parts. The theoretical part describes and explains the current state of the problem. The methodological process of work includes quantitative and qualitative research in the form of analysis of professional interview, PEST analysis, questionnaire research and strategic planning. In the practical part, the research is analy-zed and the results of mixed research are applied into the sponsorship strategy proposal. The newly proposed strategy should help the company to create a new sponsorship model with regard to the current trends and situation, raise the visibility of their activities and promote brand image and its products.
sponsorship, communication mix, situation analysis, PEST analysis, spon-sorship strategy, strategic marketing
Rozsah průvodní práce
122 s. (187 675 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá problematikou sponzoringu ako strategického nástroja riade-nia značky Kofola. Hlavným cieľom je vytvorenie sponzorskej komunikačnej stratégie pre túto značku. Práca sa delí na 3 časti. Teoretická časť opisuje a vysvetľuje súčasný stav riešenej problematiky a metodický postup práce zahŕňajúci kvantitatívny a kvalitatívny výskum vo forme analýzy expertného rozhovoru, PEST analýzy, dotazníkového výskumu a strategického plánovania. V praktickej časti je zanalyzovaný prebehnutý výskum a za pomoci syntézy sú výsledky zo zmiešaného výskumu a analýz aplikované do návrhu stra-tégie sponzoringu. Novo navrhnutá komunikačná stratégia sponzoringu by mala pomôcť spoločnosti v tvorbe nové modelu sponzoringu s ohľadom na súčasnú situáciu a trendy, zviditeľniť jej aktivity a podporiť záujem o značku a jej produkty.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of sponsorship as a strategic tool for Kofola brand management. The main goal is to create a sponsorship communication strategy for this brand. The work is divided into three parts. The theoretical part describes and explains the current state of the problem. The methodological process of work includes quantitative and qualitative research in the form of analysis of professional interview, PEST analysis, questionnaire research and strategic planning. In the practical part, the research is analy-zed and the results of mixed research are applied into the sponsorship strategy proposal. The newly proposed strategy should help the company to create a new sponsorship model with regard to the current trends and situation, raise the visibility of their activities and promote brand image and its products.
sponsorship, communication mix, situation analysis, PEST analysis, spon-sorship strategy, strategic marketing
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definuje hlavní pojmy, cíl práce a výzkumnou otázku.
Navrhnete a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Z výsledku šetření vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumnou otázku.
V projektové části navrhněte využití sociálních medii v rámci sponzoringu zvoleného projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definuje hlavní pojmy, cíl práce a výzkumnou otázku.
Navrhnete a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Z výsledku šetření vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumnou otázku.
V projektové části navrhněte využití sociálních medii v rámci sponzoringu zvoleného projektu.
Seznam doporučené literatury
SHARP, Byron. 2018. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský. 241 s. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-618-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga. 2015. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-63-7.
KOZEL, Roman, MYNAŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. 2011. Moderní metody a techniky marketingového vyzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-802-4735-276.
POPHAL, L. 2016. Best Practices In Influencer Marketing: Insights from Digital Markting Experts. Published in eBook format by eBookit.com. ISBN-13: 978-1-4566-2721-8
KUNZ, Vilém. 2018. Sportovní marketing. CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing. 176 s. Expert. ISBN 978-80-271-0560-1.
Seznam doporučené literatury
SHARP, Byron. 2018. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský. 241 s. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-618-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga. 2015. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-63-7.
KOZEL, Roman, MYNAŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. 2011. Moderní metody a techniky marketingového vyzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-802-4735-276.
POPHAL, L. 2016. Best Practices In Influencer Marketing: Insights from Digital Markting Experts. Published in eBook format by eBookit.com. ISBN-13: 978-1-4566-2721-8
KUNZ, Vilém. 2018. Sportovní marketing. CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing. 176 s. Expert. ISBN 978-80-271-0560-1.
Přílohy volně vložené
1 audio súbor
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Michal Stránský, Ph.D.):
1. Diplomantka v metodické poznámce kalkuluje cenu dotazníkového šetření na 500 ?. Následně uvádí, že svoje šetření provedla na platformě vyplňto. Zaplatila tuto částku za svůj výzkum? Pokud ne, proč ji uvádí v jeho rozpočtu?
- Studentka odpověděla tak, že cena je tržní a uvedla ji pro příklad, kdy by dotazník zadala externí agentuře.
2. Z přiloženého dotazníku lze usuzovat, že respondent od počátku věděl, že výzkum bude zaměřený na značku Kofola. Je tomu skutečně tak? Pokud ano, mohla tato skutečnost nějak ovlivnit zejm. zodpovězení otázky č. 4? Vice versa, mohla se na výsledku šetření významně podílet skutečnost, že na otázku č. 9 respondent odpovídal až poté, co byla etablovaná souvislost značky s hudebními festivaly?
- Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. V úvodu kvantitativního výzkumu diplomantka uvádí, že "Cieľom bolo získať minimálne 150 odpovedí ekvivalentne z Českej a Slovenskej republiky, z ktorých aspoň 85% značku pozná a sú teda relevantnými kandidátmi na odpovede na otázky". Může uvést, jakým způsobem hranici 85 % stanovila, jak usuzovala na relevanci výzkumu a jak naložila se zbylými 15 %?
- Studentka odpověděla na položenoi otázku.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.):
1. Jaká bude, podle Vás, role sponzoringu (obecně) při budování značek v dalším období?
- Studentka odpověděla na otázku.
2. Jaké vnímáte trendy v této formě marketingové komunikace?
- Studentka uvedla online komunikaci jako trend.