Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Foot Care nabízející ojedinělé služby čištění obuvi a především tenisek. Předmětem práce je návrh vhodné marketingové komunikace čistírny na základě provedené analýzy dosavadních marketingových aktivit společnosti, SWOT analýzy a analýzy konkurence na trhu s cílem zajistit větší povědomí o této službě a oslovit tak nové potenciální zákazníky. Teoretická část poskytuje důležité poznatky z oblasti marketingu služeb, marketingového mixu ve
službách, s větší pozorností na komunikační mix, a poukazuje na důležitost obuvi jakožto současného módního trendu. Praktická část je věnována představení společnosti a podrobné analýze nástrojů marketingového mixu, marketingových aktivit společnosti, konkurenci na trhu, SWOT analýze a identifikaci cílové skupiny návštěvníků. V závěru praktické části je
provedeno dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení. Projektová část práce a návrh marketingové kampaně jsou vytvořeny na základě výstupů z provedených analýz a zhodnocení dotazníkového šetření včetně detailního návrhu na její rozpočet, načasování a možná omezení.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the marketing communication of Foot Care company, which offers unique services such as cleaning shoes, especially sneakers. The subject of the thesis is a proposal of suitable marketing communication for the shoe-cleaning company based on the analysis of existing marketing activities of given company, SWOT analysis and analysis of the competition on the market. The main aim of the proposal is spreading greater awareness
of this service and adressing new potential customers. The theoretical part provides important terms regarding the field of marketing of services such as marketing mix, with greater focus on the communication mix and the importance of foot wear as a current fashion trend is being elaborated. The practical part is dedicated to the introduction of the company and the detailed analysis of used marketing communication tools, marketing activities of the company, market competition, SWOT analysis and the indentification of the target group.
There is a questionnaire survey observing the topic and its evaluation at the end of this part. The project part of the thesis and the campaign proposal are created based on the results from the analysis and survey, including detailed proposal of the budget, timing and possible restrictions.
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Foot Care nabízející ojedinělé služby čištění obuvi a především tenisek. Předmětem práce je návrh vhodné marketingové komunikace čistírny na základě provedené analýzy dosavadních marketingových aktivit společnosti, SWOT analýzy a analýzy konkurence na trhu s cílem zajistit větší povědomí o této službě a oslovit tak nové potenciální zákazníky. Teoretická část poskytuje důležité poznatky z oblasti marketingu služeb, marketingového mixu ve
službách, s větší pozorností na komunikační mix, a poukazuje na důležitost obuvi jakožto současného módního trendu. Praktická část je věnována představení společnosti a podrobné analýze nástrojů marketingového mixu, marketingových aktivit společnosti, konkurenci na trhu, SWOT analýze a identifikaci cílové skupiny návštěvníků. V závěru praktické části je
provedeno dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení. Projektová část práce a návrh marketingové kampaně jsou vytvořeny na základě výstupů z provedených analýz a zhodnocení dotazníkového šetření včetně detailního návrhu na její rozpočet, načasování a možná omezení.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the marketing communication of Foot Care company, which offers unique services such as cleaning shoes, especially sneakers. The subject of the thesis is a proposal of suitable marketing communication for the shoe-cleaning company based on the analysis of existing marketing activities of given company, SWOT analysis and analysis of the competition on the market. The main aim of the proposal is spreading greater awareness
of this service and adressing new potential customers. The theoretical part provides important terms regarding the field of marketing of services such as marketing mix, with greater focus on the communication mix and the importance of foot wear as a current fashion trend is being elaborated. The practical part is dedicated to the introduction of the company and the detailed analysis of used marketing communication tools, marketing activities of the company, market competition, SWOT analysis and the indentification of the target group.
There is a questionnaire survey observing the topic and its evaluation at the end of this part. The project part of the thesis and the campaign proposal are created based on the results from the analysis and survey, including detailed proposal of the budget, timing and possible restrictions.
V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti teorie služeb a marketingových komunikací.
Na základě teoretických poznatků formulujte cíl diplomové práce, metody a výzkumné otázky.
Charakterizujte novou službu na trhu, definujte její cíl, předmět podnikání, cílové skupiny a analyzujte stav marketingových komunikací konkrétního podniku.
Proveďte marketingový výzkum vnímání úrovně komunikace ve vybraném podniku u předem definovaných cílových skupin. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
Na základě zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Získané podklady zpracujte do projektu marketingové kampaně, zahrňte možná rizika při realizaci projektu.
Zásady pro vypracování
V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti teorie služeb a marketingových komunikací.
Na základě teoretických poznatků formulujte cíl diplomové práce, metody a výzkumné otázky.
Charakterizujte novou službu na trhu, definujte její cíl, předmět podnikání, cílové skupiny a analyzujte stav marketingových komunikací konkrétního podniku.
Proveďte marketingový výzkum vnímání úrovně komunikace ve vybraném podniku u předem definovaných cílových skupin. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
Na základě zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Získané podklady zpracujte do projektu marketingové kampaně, zahrňte možná rizika při realizaci projektu.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0.
HORÁKOVÁ, Helena, 2014. Marketingové strategie. Praha: Idea servis. ISBN 978-80-85970-81-4.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3432-0.
HORÁKOVÁ, Helena, 2014. Marketingové strategie. Praha: Idea servis. ISBN 978-80-85970-81-4.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. Byl dotazník testován a pokud ano, jak byl pilotní test využit?
- Studentka odpověděla, že pilotní testování proběhlo a na základě něj upravila nedostatky v dotazníku.
2. Registrovali majitelé provozovny počet shlédnutí promo videa v r. 2018, pokud ano, jak informaci využili?
- Studentka uvedla počty shlédnutí promo videa.
3. Jaké výhody a jaké nevýhody v nastávajícím plánovací období by neměly být opomenuty v dané společnosti při práci s nástrojem "sponzorování"?
- Studentka zmínila výhody, které by souvisely se sponzoringem. Uvedla však, že s tímto nástrojem v doporučení nepracovala.
V posudku vedoucí práce byla položena tyto otázka (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.):
1. Kterou z uvedených komunikačních aktivit považujte z hlediska publicity a oslovení co největšího počtu zástupců cílové skupiny za nejefektivnější?
. Studentka označila za nejefektivnější možnost oslovení prostřednictvím sociálních sítí.