Předmětem diplomové práce je forma videa zvaná vlog. Vlog, jakožto forma video vyprávění denního života tvůrce, se stále vyvíjí a v tento moment existují vlogy osobní a vlogy tiché. Diplomová práce se zaměřuje na trend tichého vlogu, jak lze tento formát vytvořit, jak s ním pracovat a hlavně jak docílit toho, aby člověk v závěru se mohl stát influencerem pro jistou společnost a dopomohl tak k propagaci výrobků a služeb. Hlavními komponenty této práce je kvalitativní výzkum, který je prováděn za pomocí samotných tvůrců tichých vlogů a následná projektová část, kde jsou použity výsledky z výzkumu. Projektová část se zabývá reálnou tvorbou této formy tichých videí a testování úspěšnosti tohoto trendu v prostředí jiného, než odkud pochází.
Anotace v angličtině
The main topic of diploma thesis is a specific form of videos called vlog. Vlog, as a form of story-telling of daily life of the creator, is still developing and in this moment, there are existing types of vlogs which are: personal and silent vlogs. This diploma thesis is focused on the trend of silent vlogs, how you can create this format, how to work with it and mainly how to achieve the situation where you can become an influencer for some companies and be able to help with promotion of their products and services. The main components of this thesis are qualitative research, where creators of silent vlogs themselves participates, and project part, where are used results of the research. Project part is working with real creation of this form of silent videos and it is testing a success rate of this trend in the different environment then where it originates.
Klíčová slova
internet marketing, sociální média, influencer, influencer marketing, public relations, vlog, video, YouTube, Instagram
Klíčová slova v angličtině
internet marketing, social media, influencer, influencer marketing, public relations, vlog, video, YouTube, Instagram
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je forma videa zvaná vlog. Vlog, jakožto forma video vyprávění denního života tvůrce, se stále vyvíjí a v tento moment existují vlogy osobní a vlogy tiché. Diplomová práce se zaměřuje na trend tichého vlogu, jak lze tento formát vytvořit, jak s ním pracovat a hlavně jak docílit toho, aby člověk v závěru se mohl stát influencerem pro jistou společnost a dopomohl tak k propagaci výrobků a služeb. Hlavními komponenty této práce je kvalitativní výzkum, který je prováděn za pomocí samotných tvůrců tichých vlogů a následná projektová část, kde jsou použity výsledky z výzkumu. Projektová část se zabývá reálnou tvorbou této formy tichých videí a testování úspěšnosti tohoto trendu v prostředí jiného, než odkud pochází.
Anotace v angličtině
The main topic of diploma thesis is a specific form of videos called vlog. Vlog, as a form of story-telling of daily life of the creator, is still developing and in this moment, there are existing types of vlogs which are: personal and silent vlogs. This diploma thesis is focused on the trend of silent vlogs, how you can create this format, how to work with it and mainly how to achieve the situation where you can become an influencer for some companies and be able to help with promotion of their products and services. The main components of this thesis are qualitative research, where creators of silent vlogs themselves participates, and project part, where are used results of the research. Project part is working with real creation of this form of silent videos and it is testing a success rate of this trend in the different environment then where it originates.
Klíčová slova
internet marketing, sociální média, influencer, influencer marketing, public relations, vlog, video, YouTube, Instagram
Klíčová slova v angličtině
internet marketing, social media, influencer, influencer marketing, public relations, vlog, video, YouTube, Instagram
Zásady pro vypracování
Zpracujte teorietická východiska k tématu práce, definujte cíl a metodický postup práce.
Popište současnou situaci zvolené problematiky, navrhněte a realizujte adekvátní marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Na základě zjištěných dat navrhněte strategii a postup tvorby vlogu, upozorněte na kritická místa případně výhody a omezení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teorietická východiska k tématu práce, definujte cíl a metodický postup práce.
Popište současnou situaci zvolené problematiky, navrhněte a realizujte adekvátní marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Na základě zjištěných dat navrhněte strategii a postup tvorby vlogu, upozorněte na kritická místa případně výhody a omezení.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík, PETRTYL, Jan, KUNEŠOVÁ, Hana, MIČÍK, Michal, PEŠKA, Martin. 2015. Marketing na internetu. V Plzni: ZČU. ISBN 9788026105732.
FREY, Petr. 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, ISBN 9788072611607.
HENDL, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 9788026209829.
MILLER, Michael. 2012. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press. ISBN 9788025136720.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík, PETRTYL, Jan, KUNEŠOVÁ, Hana, MIČÍK, Michal, PEŠKA, Martin. 2015. Marketing na internetu. V Plzni: ZČU. ISBN 9788026105732.
FREY, Petr. 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, ISBN 9788072611607.
HENDL, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 9788026209829.
MILLER, Michael. 2012. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press. ISBN 9788025136720.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Michal Stránský, Ph.D.):
1. Jakým způsobem diplomantka zvolila vlogery pro svoji analýzu? Diplomantka na jejich základě identifikuje sdílené charakteristiky tichých vlogů, ale nemohly být její závěry ovlivněny už výběrem materiálu?
- Studentka objasnila výběr respondentů na základě algoritmů youtube.com
2. Jaký "tichý vloger" je podle autorky nejvlivnější a proč tomu tak je?
- Studentka uvedla charakteristiky vlivného vlogera.
3. Autorka dospěla k závěru, že české prostředí není na tiché vlogy připraveno. Domnívá se, že se to někdy změní, příp. v jakém časovém horizontu? Jakými důvody by podpořila svůj názor?
- Autorka se domnívá, že obliba tichého vlogu dojde do ČR přes USA a objasnila současné limity.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.):
V čem vidíte hlavní rozdíly při tvorbě vlogů v asijském a evropském prostředí a jejich komerční využitelnost?
- Studentka uvedla několik hlavních rozdílů a možností komerčního využití.