Předmětem diplomové práce je návrh marketingové strategie vybrané umělkyně se zaměřením na komunikační mix, který bude následně aplikován v praxi. Teoretická část vymezuje důležité pojmy z oblasti marketingové komunikace, jejích nástrojů a marketingového výzkumu s ohledem na umělecký trh. Představeny jsou v ní také cíle a výzkumné otázky. Ty jsou zodpovězeny vyhodnocením výsledků v praktické části, v rámci níž je realizován kvantitativní i kvalitativní výzkum spolu s interpretací výsledků. Výsledky v projektové části slouží jako podklad pro tvorbu komunikační strategie. Ve třetí části se pojednává o vyspecifikování cílové skupiny a tvorbě persón, procesu plánování, nastavení správných komunikačních kanálů, možnostech realizace a dalších aktivitách, které mají za cíl společnými silami vytvořit tzv. synergický efekt a nastavit efektivní komunikaci pro amatérskou umělkyni na trhu.
Anotace v angličtině
The Master's thesis studies the marketing strategy plan of the selected artist focused on the communication mix subsequently applied in practice. In the theoretical part, the important marketing communication terminology is introduced and identified, alongside with the marketing communication tools and research on the art market. Furthermore, this chapter defines the thesis goals and research questions, as well. These are analysed and answered by the evaluation of the results from the practical part. The practical part also includes quantitative and qualitative research together with the interpretation of the results. The output of the project part serves as the basis for the marketing strategy development. The third part focuses on forming the target group and identifying target persona, setting the planning process, appropriate communication channels, implementation possibilities and other activities aiming to create the synergy effect and set the effective communication for the non-pro artist on the market.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketingový plán, komunikační kampaň, cílová skupina, umělec, umělecký marketing, komunikace, komunikační strategie, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing plan, communication campaign, target group, artist, art marketing, communication, communication strategy, marketing research
Rozsah průvodní práce
111 s. (192 636)
Jazyk
SK
Anotace
Předmětem diplomové práce je návrh marketingové strategie vybrané umělkyně se zaměřením na komunikační mix, který bude následně aplikován v praxi. Teoretická část vymezuje důležité pojmy z oblasti marketingové komunikace, jejích nástrojů a marketingového výzkumu s ohledem na umělecký trh. Představeny jsou v ní také cíle a výzkumné otázky. Ty jsou zodpovězeny vyhodnocením výsledků v praktické části, v rámci níž je realizován kvantitativní i kvalitativní výzkum spolu s interpretací výsledků. Výsledky v projektové části slouží jako podklad pro tvorbu komunikační strategie. Ve třetí části se pojednává o vyspecifikování cílové skupiny a tvorbě persón, procesu plánování, nastavení správných komunikačních kanálů, možnostech realizace a dalších aktivitách, které mají za cíl společnými silami vytvořit tzv. synergický efekt a nastavit efektivní komunikaci pro amatérskou umělkyni na trhu.
Anotace v angličtině
The Master's thesis studies the marketing strategy plan of the selected artist focused on the communication mix subsequently applied in practice. In the theoretical part, the important marketing communication terminology is introduced and identified, alongside with the marketing communication tools and research on the art market. Furthermore, this chapter defines the thesis goals and research questions, as well. These are analysed and answered by the evaluation of the results from the practical part. The practical part also includes quantitative and qualitative research together with the interpretation of the results. The output of the project part serves as the basis for the marketing strategy development. The third part focuses on forming the target group and identifying target persona, setting the planning process, appropriate communication channels, implementation possibilities and other activities aiming to create the synergy effect and set the effective communication for the non-pro artist on the market.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketingový plán, komunikační kampaň, cílová skupina, umělec, umělecký marketing, komunikace, komunikační strategie, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing plan, communication campaign, target group, artist, art marketing, communication, communication strategy, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl, metodický postup práce a formulujte výzkumné otázky.
3. Analyzujte marketingovou komunikaci zvoleného umělce, zrealizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Interpretujte získaná data a ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte definované výzkumné otázky.
5. Navrhněte v rámci tvorby projektu doporučení realizovatelné v praxi a formulujte ideální komunikační strategii umělce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
2. Stanovte cíl, metodický postup práce a formulujte výzkumné otázky.
3. Analyzujte marketingovou komunikaci zvoleného umělce, zrealizujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Interpretujte získaná data a ze zjištěných dat vyvoďte závěry, zodpovězte definované výzkumné otázky.
5. Navrhněte v rámci tvorby projektu doporučení realizovatelné v praxi a formulujte ideální komunikační strategii umělce.
Seznam doporučené literatury
BRANAGAN, Alison, 2017. The essential guides to business for artists and designers. 2nd edition. London: Bloomsbury, 344 s. ISBN 9781474250559.
GOMPERTZ, Will, 2017. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Přeložil Ladislav ŠENKYŘÍK. Praha: NLN, 2017. ISBN 9788074225291.
HANLON, Annmarie, 2019. Digital marketing: strategic planning & integration. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. ISBN 9781526426673.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
RESCH, Magnus, 2018. Management of art galleries. 3rd edition revised. New York, NY: Phaidon Press Limited. ISBN 9780714877754.
TAHAL, Radek, 2017, Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
BRANAGAN, Alison, 2017. The essential guides to business for artists and designers. 2nd edition. London: Bloomsbury, 344 s. ISBN 9781474250559.
GOMPERTZ, Will, 2017. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Přeložil Ladislav ŠENKYŘÍK. Praha: NLN, 2017. ISBN 9788074225291.
HANLON, Annmarie, 2019. Digital marketing: strategic planning & integration. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. ISBN 9781526426673.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
RESCH, Magnus, 2018. Management of art galleries. 3rd edition revised. New York, NY: Phaidon Press Limited. ISBN 9780714877754.
TAHAL, Radek, 2017, Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Šula) ve svém posudku položil otázku:
V jakém rozsahu proběhne implementace projektové části?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.Co jsou rysy "odvážné" komunikace, kterou jste si vložila jako vodítko odpovědi na jednu z otázek na respondenta v kvalitativním výzkumu?
2.Znala jste obsah webináře "How to Create Sellable Art Work" v době přípravy dotazníku? Pokud ano, proč jste nepoložila otázku, která by odhalila vliv vnímání barev na rozhodnutí koupit obraz?
3.Jak byste za sebou řadila jednotlivé propozice (USP) při první prezentaci umělkyně galeristovi a jak mladému páru, který si zařizuje jednopodlažní vilku?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.