Diplomová práce se zabývá tématem firemní kultury a její případnou změnou. Cílem diplomové práce je navrhnout doporučení směřující ke změně firemní kultury vybraného podniku. Teoretická část práce popisuje firemní kulturu z obecného hlediska, její základní rysy a prvky. V praktické části je analyzován provedený výzkum, který byl založen na dotazníkovém šetření v konkrétní společnosti. Tato kombinace pomohla k lepšímu pochopení a vysvětlení zkoumaného problému, na jejichž základě byl vytvořen projekt pro změnu firemní kultury.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of corporate culture and its possible change. The diploma thesis aims to propose recommendations aimed at changing the corporate culture of the selected company. The theoretical part describes the corporate culture in general, its basic features and elements. The practical part analyzes the research, which was based on a questionnaire survey in a particular company. This combination helped to better understand and explain the researched problem, on the basis of which a project was created to change the corporate culture.
Klíčová slova
Klíčová slova: firemní kultura, firemní prostředí, prvky firemní kultury, koncepce změny, Design Thinking
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Corporate culture, corporate environment, elements of corporate culture, concept of change. Design Thinking
Rozsah průvodní práce
97 s. (108 311 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem firemní kultury a její případnou změnou. Cílem diplomové práce je navrhnout doporučení směřující ke změně firemní kultury vybraného podniku. Teoretická část práce popisuje firemní kulturu z obecného hlediska, její základní rysy a prvky. V praktické části je analyzován provedený výzkum, který byl založen na dotazníkovém šetření v konkrétní společnosti. Tato kombinace pomohla k lepšímu pochopení a vysvětlení zkoumaného problému, na jejichž základě byl vytvořen projekt pro změnu firemní kultury.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of corporate culture and its possible change. The diploma thesis aims to propose recommendations aimed at changing the corporate culture of the selected company. The theoretical part describes the corporate culture in general, its basic features and elements. The practical part analyzes the research, which was based on a questionnaire survey in a particular company. This combination helped to better understand and explain the researched problem, on the basis of which a project was created to change the corporate culture.
Klíčová slova
Klíčová slova: firemní kultura, firemní prostředí, prvky firemní kultury, koncepce změny, Design Thinking
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Corporate culture, corporate environment, elements of corporate culture, concept of change. Design Thinking
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na téma firemní kultury.
2. Stanovte cíle práce a výzkumné otázky. Zvolte metody výzkumu.
3. Proveďte výzkum v souladu s vybranou metodikou.
4. Analyzujte firemní kulturu v dané organizaci.
5. Na základě výsledku výzkumu navrhněte možnosti zlepšení firemní kultury.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na téma firemní kultury.
2. Stanovte cíle práce a výzkumné otázky. Zvolte metody výzkumu.
3. Proveďte výzkum v souladu s vybranou metodikou.
4. Analyzujte firemní kulturu v dané organizaci.
5. Na základě výsledku výzkumu navrhněte možnosti zlepšení firemní kultury.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 2007. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1407-3.
BOCK, Laszlo, 2015. Work rules!: insights from inside Google that will transform how you live and lead. New York: Twelve.
BROOKS, Ian, 2003. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-763-9.
KOTTER, John P. a James L. HESKETT, 1992. Corporate culture and performance. New York: Maxwell Macmillan International. ISBN 0029184673.
URBAN, Jan, 2014. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy. Právo a management. ISBN 978-80-87974-05-6.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 2007. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1407-3.
BOCK, Laszlo, 2015. Work rules!: insights from inside Google that will transform how you live and lead. New York: Twelve.
BROOKS, Ian, 2003. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-763-9.
KOTTER, John P. a James L. HESKETT, 1992. Corporate culture and performance. New York: Maxwell Macmillan International. ISBN 0029184673.
URBAN, Jan, 2014. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy. Právo a management. ISBN 978-80-87974-05-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kotyzová, oponent):
1. Co vás vedlo k volbě metody Design Thinking, v čem je výhodnější ji použít než běžný postup analýzy, návrhu, nastavení a implementace nové firemní kultury? Viz např. vámi citovaná Lukášová, s. 82.
2. Z uvedených výsledků šetření je zřejmá řada problémů ve firmě. Co navrhujete pro to, aby se pracovníci stali spolutvůrci lepší firemní kultury? Jak přimějete "podrážděné" pracovníky, aby na workshopech spolupracovali?
3. O kterém opatření se dá říct, že je zásadní? Můžete vysvětlit tuto vaši poznámku? ?Dotazník obsahuje také bonusovou otázku, která je důležitá pro definici firemní kultury na české pobočce firmy XY, avšak nemohla být v této práci použita kvůli zachování anonymity.
4. Na základě čeho budete realizovat, jak píšete na s. 84 ?je potřeba si rozdělit týmové role.
5. Ve firmě není marketingové oddělení?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.