Tato diplomová práce zkoumá využití reakčního marketingu při budování značky na soci-álních sítích. Teoretická část popisuje značku, její budování a reakční marketing se zamě-řením na sociální sítě. Praktická část představuje vybranou značku, její postavení na trhu a marketingovou komunikaci. Díky poznatkům z kvalitativního a kvantitativního výzkumu, bude v praktické části navržena komunikační kampaň pro značku IKEA.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the usage of real-time marketing in building a brand on social networks. The theoretical part describes the brand, its building and reaction marke-ting with a focus on social networks. The practical part presents the selected brand, its po-sition in the market and marketing communication. Thanks to the findings of qualitative and quantitative research, in the practical part will be proposed a communication campaign for the IKEA brand.
Tato diplomová práce zkoumá využití reakčního marketingu při budování značky na soci-álních sítích. Teoretická část popisuje značku, její budování a reakční marketing se zamě-řením na sociální sítě. Praktická část představuje vybranou značku, její postavení na trhu a marketingovou komunikaci. Díky poznatkům z kvalitativního a kvantitativního výzkumu, bude v praktické části navržena komunikační kampaň pro značku IKEA.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the usage of real-time marketing in building a brand on social networks. The theoretical part describes the brand, its building and reaction marke-ting with a focus on social networks. The practical part presents the selected brand, its po-sition in the market and marketing communication. Thanks to the findings of qualitative and quantitative research, in the practical part will be proposed a communication campaign for the IKEA brand.
Zpracujte teoretická východiska k tématu a pozornost věnujte vybraným, s tématem souvisejícím, formám marketingových komunikací a budování značky na sociálních sítí.
Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce
Charakterizujte real-time marketing v souvislosti s vybranou značkou. Popište využívané prostředky a techniky, které souvisí s budováním značky.
Na základě výzkumných šetření identifikujte hlavní faktory ovlivňující dopady real-time marketingu na budování značky na sociálních sítí.
Zodpovězte konkrétní výzkumné otázky a formujte závěry na základě stanovených cílů.
V projektové části navrhněte možnosti dalšího využití real-time marketingu pro značku
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu a pozornost věnujte vybraným, s tématem souvisejícím, formám marketingových komunikací a budování značky na sociálních sítí.
Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce
Charakterizujte real-time marketing v souvislosti s vybranou značkou. Popište využívané prostředky a techniky, které souvisí s budováním značky.
Na základě výzkumných šetření identifikujte hlavní faktory ovlivňující dopady real-time marketingu na budování značky na sociálních sítí.
Zodpovězte konkrétní výzkumné otázky a formujte závěry na základě stanovených cílů.
V projektové části navrhněte možnosti dalšího využití real-time marketingu pro značku
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4.vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
LESKOT, Michaela a Eliška VYHNÁLKOVÁ. Jak na Sítě. Jan Melvil Publishing, 2019, 328 s. ISBN 978-80-755-5084-2.
LIEB, Rebecca. Real-Time Marketing: The Agility to Leverage Now. In: rebeccalieb [online]. 2013, 18 s. [cit. 2020-29-01]. Dostupné z: https://rebeccalieb.com/sites/default/files/downloads/1312%20Real-Time%20Marketing%20RL.pdf
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. Thomas Nelson Publishers, 2017, 240 s. ISBN 978-07-180-3332-3
OGILVY, David. O reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co., 2018, 224 s. ISBN 978-80-256-2159-2
OLINS, Wally. Brand New: Nová podoba značek. Slovart, 2016, 200 s. ISBN 978-80-7529-047-2
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8
SHARP, Byron. Jak se budují značky. Edice knihy Omega, 2018, 248 s. ISBN 978-80-7390-618-4
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama. [2.vyd.]. Praha: Grada, 2018, 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4.vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
LESKOT, Michaela a Eliška VYHNÁLKOVÁ. Jak na Sítě. Jan Melvil Publishing, 2019, 328 s. ISBN 978-80-755-5084-2.
LIEB, Rebecca. Real-Time Marketing: The Agility to Leverage Now. In: rebeccalieb [online]. 2013, 18 s. [cit. 2020-29-01]. Dostupné z: https://rebeccalieb.com/sites/default/files/downloads/1312%20Real-Time%20Marketing%20RL.pdf
MILLER, Donald. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. Thomas Nelson Publishers, 2017, 240 s. ISBN 978-07-180-3332-3
OGILVY, David. O reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co., 2018, 224 s. ISBN 978-80-256-2159-2
OLINS, Wally. Brand New: Nová podoba značek. Slovart, 2016, 200 s. ISBN 978-80-7529-047-2
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8
SHARP, Byron. Jak se budují značky. Edice knihy Omega, 2018, 248 s. ISBN 978-80-7390-618-4
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama. [2.vyd.]. Praha: Grada, 2018, 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Šula) položil ve svém posudku dvě otázky:
1. Dokážete vybrat segmenty zboží/služeb, které jsou vhodné pro využití real-time marketingu?
2. Jaký názor máte na samotné označení "real-time marketing" nejedná se spíše o "real-time komunikaci" s využitím aktuální události?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kozyzová, oponent):
1. Čím si vysvětlujete vysokou oblibu značky IKEA?
2. Jak lze předejít možnému nepochopení reakčního marketingu publikem?
3. Je možné RTM uplatňovat v kterémkoliv odvětví?
4. Jaké hodnoty by měla sdílet značka, která RTM používá? Existuje nějaká typická?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.