Diplomová práce pojednává o marketingu univerzitního hokejového klubu. V celé práci se využívá odborných pojmů, které jsou vysvětleny v teoretické části. Praktická část je postavena na pevném základu situační analýzy a dvou marketingových výzkumech pro získání podkladů využitelných v projektu. Přidanou hodnotou je pak závěrečný návrh reálně využitelné nízkonákladové komunikační kampaně, zahrnující netradiční formu reklamy, s cílem zvýšit povědomí o tomto univerzitním hokejovém klubu mezi hlavní cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
This master's thesis is focused on marketing of the university ice hockey club. The scholary terms, which are explained in the theoretical part of the thesis, have been used. The practical part is based on the situation analysis and two types of marketing research, those serve to obtain outputs usable in the project. The added value is the final proposal of the realistically usable low-cost communication campaign, using the non-traditional form of advertising, in order to raise awareness of this university ice hockey club among the main target group.
Klíčová slova
sportovní marketing, univerzitní hokejový klub, komunikační kampaň, netradiční formy reklamy, Cavaliers Brno.
Klíčová slova v angličtině
sport marketing, university ice hockey club, communication campaign, non-traditional forms of advertising, Cavaliers Brno.
Rozsah průvodní práce
115 stran (172 337 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o marketingu univerzitního hokejového klubu. V celé práci se využívá odborných pojmů, které jsou vysvětleny v teoretické části. Praktická část je postavena na pevném základu situační analýzy a dvou marketingových výzkumech pro získání podkladů využitelných v projektu. Přidanou hodnotou je pak závěrečný návrh reálně využitelné nízkonákladové komunikační kampaně, zahrnující netradiční formu reklamy, s cílem zvýšit povědomí o tomto univerzitním hokejovém klubu mezi hlavní cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
This master's thesis is focused on marketing of the university ice hockey club. The scholary terms, which are explained in the theoretical part of the thesis, have been used. The practical part is based on the situation analysis and two types of marketing research, those serve to obtain outputs usable in the project. The added value is the final proposal of the realistically usable low-cost communication campaign, using the non-traditional form of advertising, in order to raise awareness of this university ice hockey club among the main target group.
Klíčová slova
sportovní marketing, univerzitní hokejový klub, komunikační kampaň, netradiční formy reklamy, Cavaliers Brno.
Klíčová slova v angličtině
sport marketing, university ice hockey club, communication campaign, non-traditional forms of advertising, Cavaliers Brno.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska práce k zadanému tématu.
Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
Popište současnou situaci vybraného univerzitního hokejového klubu a jeho marketingových aktivit.
Proveďte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů s fanoušky.
Proveďte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi hlavní cílovou skupinou.
Interpretujte výsledky výzkumů a odpovězte na výzkumné otázky.
Navrhněte komunikační kampaň pro univerzitní hokejový klub.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska práce k zadanému tématu.
Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
Popište současnou situaci vybraného univerzitního hokejového klubu a jeho marketingových aktivit.
Proveďte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů s fanoušky.
Proveďte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi hlavní cílovou skupinou.
Interpretujte výsledky výzkumů a odpovězte na výzkumné otázky.
Navrhněte komunikační kampaň pro univerzitní hokejový klub.
Seznam doporučené literatury
Beech, J. & Chadwick, S., 2007. The marketing of sport, New York: Prentice Hall/Financial Times.
Blakey, P., 2011. Sport Marketing 1. vydání., Exeter: Learning Matters.
Čáslavová, E., 2009. Management a marketing sportu 1. vyd., Praha: Olympia.
Dibb, S. et al., 2019. Marketing concepts and strategies 8th edition., Hampshire: Cengage.
Hanzelková, A., Keřkovský, M. & Vykypěl, O., 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi 3. přepracované vydání., V Praze: C.H. Beck.
Karlíček, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu 2., aktualizované a doplněné vydání., Praha: Grada Publishing.
Kaser, K. & Oelkers, D., 2016. Sports and entertainment marketing 4e Fourth edition., Boston, MA: South-Western Cengage Learning.
Kotler, P. & Keller, K., 2013. Marketing management 14. vydání., Praha: Grada.
Kunz, V., 2018. Sportovní marketing: CSR a sponzoring První vydání., Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J. & Mikeš, J., 2018. Reklama: jak dělat reklamu 4., aktualizované a doplněné vydání., Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Beech, J. & Chadwick, S., 2007. The marketing of sport, New York: Prentice Hall/Financial Times.
Blakey, P., 2011. Sport Marketing 1. vydání., Exeter: Learning Matters.
Čáslavová, E., 2009. Management a marketing sportu 1. vyd., Praha: Olympia.
Dibb, S. et al., 2019. Marketing concepts and strategies 8th edition., Hampshire: Cengage.
Hanzelková, A., Keřkovský, M. & Vykypěl, O., 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi 3. přepracované vydání., V Praze: C.H. Beck.
Karlíček, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu 2., aktualizované a doplněné vydání., Praha: Grada Publishing.
Kaser, K. & Oelkers, D., 2016. Sports and entertainment marketing 4e Fourth edition., Boston, MA: South-Western Cengage Learning.
Kotler, P. & Keller, K., 2013. Marketing management 14. vydání., Praha: Grada.
Kunz, V., 2018. Sportovní marketing: CSR a sponzoring První vydání., Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J. & Mikeš, J., 2018. Reklama: jak dělat reklamu 4., aktualizované a doplněné vydání., Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaký byznys model má hokejový klub, z čeho platí své náklady? Jaké jsou hlavní příjmy zapsaného spolku Cavaliers Brno, z.s., jsou to příjmy ze vstupného nebo z členských poplatků spolku?
Student plně odpověděl na položené otázky.
2. Pokud odstraníte bariéry, viz VO1, dosáhnete téhož cíle viz VO2? V čem se liší podstata VO1 a VO2?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. S kolika fanoušky jste vedl osobní rozhovor v procesu kvalitativního výzkumu? Byl to skupinový rozhovor nebo jste s nimi mluvil individuálně? Jak jste zaznamenával jejich odpovědi? Měl jste k dispozici zvukový záznam pro zapsání odpovědí?
Student plně odpověděl na položené otázky.
Student v rámci obhajoby předložil nahrávky rozhovorů a vysvětlil výtky, které byly uvedeny v posudku oponenta. Zdůvodnění výtek student doložil i písemně a jsou součástí protokolu o státní závěrečné zkoušce.