Diplomová práce se zabývá návrhem prakticky aplikovatelné komunikační strategie společnosti Unreal Visual působící v odvětví audiovizuálních produkcí. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů: B2B marketing, strategický marketing, marketing služeb, marketingový výzkum a komunikační strategie. V praktické části představujeme společnost Unreal Visual, analyzujeme současný stav komunikace, interpretujeme výsledky provedené PEST analýzy, Porterovy analýzy konkurenčního prostředí a vyhodnocujeme výsledky provedeného kvalitativního výzkumu se zástupci cílové skupiny. Na základě zjištěných výsledků výzkumu navrhujeme obecný styl komunikace společně s detailními návrhy jednotlivých komunikačních aktivit vycházejících s předem definovaných cílů komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a draft of a practically applicable communication strategy of Unreal Visual operating in the field of audio-visual productions. The theoretical part focuses on defining the following terms: B2B marketing, strategic marketing, service marketing, marketing research and communication strategies. In the practical part, we present Unreal Visual, analyse the current state of communication, interpret the results of both PEST analysis and Porter's analysis of the competitive environment, and evaluate the results of qualitative research with representatives of the target group. Based on the research results we propose a general style of communication as well as detailed proposals for individual communication activities based on predefined communication goals.
B2B marketing, marketing research, marketing communication, communication strategy, audio-visual production, communication territory
Rozsah průvodní práce
122 s. (190 388 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem prakticky aplikovatelné komunikační strategie společnosti Unreal Visual působící v odvětví audiovizuálních produkcí. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů: B2B marketing, strategický marketing, marketing služeb, marketingový výzkum a komunikační strategie. V praktické části představujeme společnost Unreal Visual, analyzujeme současný stav komunikace, interpretujeme výsledky provedené PEST analýzy, Porterovy analýzy konkurenčního prostředí a vyhodnocujeme výsledky provedeného kvalitativního výzkumu se zástupci cílové skupiny. Na základě zjištěných výsledků výzkumu navrhujeme obecný styl komunikace společně s detailními návrhy jednotlivých komunikačních aktivit vycházejících s předem definovaných cílů komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a draft of a practically applicable communication strategy of Unreal Visual operating in the field of audio-visual productions. The theoretical part focuses on defining the following terms: B2B marketing, strategic marketing, service marketing, marketing research and communication strategies. In the practical part, we present Unreal Visual, analyse the current state of communication, interpret the results of both PEST analysis and Porter's analysis of the competitive environment, and evaluate the results of qualitative research with representatives of the target group. Based on the research results we propose a general style of communication as well as detailed proposals for individual communication activities based on predefined communication goals.
B2B marketing, marketing research, marketing communication, communication strategy, audio-visual production, communication territory
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce.
Stanovte cíl diplomové práce, metody práce a výzkumné otázky.
Představte společnost Unreal Visual. Proveďte situační analýzu a analýzu konkurenčního prostředí.
Realizujte kvalitativní výzkumné šetření u zvolené cílové skupiny.
Na základě analyzovaných dat navrhněte prakticky aplikovatelnou komunikační strategii.
Definujte závěry, doporučení a možná rizika pro navrhovanou strategii.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce.
Stanovte cíl diplomové práce, metody práce a výzkumné otázky.
Představte společnost Unreal Visual. Proveďte situační analýzu a analýzu konkurenčního prostředí.
Realizujte kvalitativní výzkumné šetření u zvolené cílové skupiny.
Na základě analyzovaných dat navrhněte prakticky aplikovatelnou komunikační strategii.
Definujte závěry, doporučení a možná rizika pro navrhovanou strategii.
Seznam doporučené literatury
EAGLE, Lynne, 2015. Marketing communications. Abingdon, Oxon: Routledge, xiii, 427 s. ISBN 9780415507714.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 407 s. ISBN 8073670402.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 362 s. Expert. ISBN 9788024746708.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 9788024741505.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 208 s. Marketing. ISBN 9788024734927.
Seznam doporučené literatury
EAGLE, Lynne, 2015. Marketing communications. Abingdon, Oxon: Routledge, xiii, 427 s. ISBN 9780415507714.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 407 s. ISBN 8073670402.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 362 s. Expert. ISBN 9788024746708.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 9788024741505.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 208 s. Marketing. ISBN 9788024734927.
Přílohy volně vložené
Odkaz na nahrávky kvalitativního výzkumu: https://drive.google.com/drive/folders/1LPfVhaX74bcpRmZij7XXxj4l9JYoguaf?usp=sharing
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing. Eva Šviráková, Ph.D.):
1. Jak pomohla PEST analýza pro lepší komunikační strategii? Co z ní bylo vybráno jako podklad pro další strategii komunikace pro B2B trh?
- Student odpověděl na otázku.
2. Na straně 51 je zmíněna ústní reklama, jejíž účinnost pro odvětví služeb byla ověřena výzkumem. Uvádíte zde, mimo jiné, tato čísla ("? pokud je zákazník se službou spokojen, oznámí to 4-5 svým známým, ?"). Zajímají mne zdroje tohoto (cizího) výzkumu, jehož výsledky jste použil v diplomové práci. Můžete si být výsledky jist v každém oboru/odvětví služeb?
- Student uvedl zdroj.
3. Uvádíte, že predikci v Porterově analýze poskytl zaměstnanec jedné z předních audiovizuálních společností, které v České republice na trhu s audiovizuálním produkcemi působí. Jak byly informace získány? Měl jste s expertem osobní rozhovor? Respektuji jeho přání, aby nebyl v diplomové práci jmenován, zajímá mne proces, kterým byly informace získány. Proč jste nezařadil tento rozhovor mezi metody výzkumu?
- Student uvedl zdroj.