Diplomová práce pojednává o osobnostních faktorech voličů jednotlivých politických stran v České republice. Práce si klade za cíl zjistit, zda se takoví voliči v osobnostních faktorech liší a zda se liší dle politického spektra (levice, střed, pravice). Práce využívá kvantitativních metod výzkumu a celkem se do sběru dat zapojilo přes 1400 respondentů. Práce přináší nové poznatky z oblasti osobnosti voličů politických stran v ČR.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the personal characteristics of the voters in election of political parties in the Czech republic. Thesis aims to determine whether the electors differ in their personal factors and also whether they differ according to the political spectrum (left wing, centre, right wing). The empirical part of the thesis applies the quantitative methods and overall, over 1400 respondents participated in the data collection. Thesis presents new findings on personalities of the voters of political parties in the Czech republic.
Klíčová slova
politický marketing, psychologie osobnosti, politická psychologie, poslanecká sněmovna, big-five, osobnost voliče, politický systém
Klíčová slova v angličtině
political marketing, personality psychology, political psychology, chamber of deputies, big-five, personality of voter, political system
Rozsah průvodní práce
80 s. (122 197 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o osobnostních faktorech voličů jednotlivých politických stran v České republice. Práce si klade za cíl zjistit, zda se takoví voliči v osobnostních faktorech liší a zda se liší dle politického spektra (levice, střed, pravice). Práce využívá kvantitativních metod výzkumu a celkem se do sběru dat zapojilo přes 1400 respondentů. Práce přináší nové poznatky z oblasti osobnosti voličů politických stran v ČR.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the personal characteristics of the voters in election of political parties in the Czech republic. Thesis aims to determine whether the electors differ in their personal factors and also whether they differ according to the political spectrum (left wing, centre, right wing). The empirical part of the thesis applies the quantitative methods and overall, over 1400 respondents participated in the data collection. Thesis presents new findings on personalities of the voters of political parties in the Czech republic.
Klíčová slova
politický marketing, psychologie osobnosti, politická psychologie, poslanecká sněmovna, big-five, osobnost voliče, politický systém
Klíčová slova v angličtině
political marketing, personality psychology, political psychology, chamber of deputies, big-five, personality of voter, political system
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a osobnostních charakteristikách voličů politických stran. 2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce. 3. Zpracujte analýzu osobnostních charakteristik voličů jednotlivých stran ve volbách do poslanecké sněmovny za pomoci kvantitativních metod výzkumu. 4. Na základě výsledků kvantitativního zkoumání zpracujte výsledky za pomoci statistických metod a ověřte stanovené výzkumné hypotézy. 5. Zhodnoťte praktický přínos výsledků práce vzhledem k jednotlivým politickým stranám a jejich voličům. 6. Zformulujte závěry, doporučení a limity práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a osobnostních charakteristikách voličů politických stran. 2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce. 3. Zpracujte analýzu osobnostních charakteristik voličů jednotlivých stran ve volbách do poslanecké sněmovny za pomoci kvantitativních metod výzkumu. 4. Na základě výsledků kvantitativního zkoumání zpracujte výsledky za pomoci statistických metod a ověřte stanovené výzkumné hypotézy. 5. Zhodnoťte praktický přínos výsledků práce vzhledem k jednotlivým politickým stranám a jejich voličům. 6. Zformulujte závěry, doporučení a limity práce.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2012. Úvod do psychologie osobnosti. Praha : Grada. ISBN: 978-80-247-4033-1
DRAPELA, Victor J., 2011. Přehled teorií osobnosti. Praha : Portál. ISBN: 978-80-262-0040-6
EIBL, Otto, Miloš GREGOR a kol., 2019. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-476-6
SEARS, David O., Leonie HUDDY a Robert JERVIS, 2003. Oxford handbook of political psychology. New York : Oxford University Press. ISBN 978-0-19-516220-2
ŠTĚDROŇ Bohumír, Martin POTŮČEK, Vladimír PROROK, Jakub LANDOVSKÝ, David ŘÍHA a kol., 2013. Politika a politický marketing. Praha : C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-448-3
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2011. Politický systém České republiky: historie a současnost. Vyd. 3. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-893-7
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2012. Úvod do psychologie osobnosti. Praha : Grada. ISBN: 978-80-247-4033-1
DRAPELA, Victor J., 2011. Přehled teorií osobnosti. Praha : Portál. ISBN: 978-80-262-0040-6
EIBL, Otto, Miloš GREGOR a kol., 2019. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN 978-80-7325-476-6
SEARS, David O., Leonie HUDDY a Robert JERVIS, 2003. Oxford handbook of political psychology. New York : Oxford University Press. ISBN 978-0-19-516220-2
ŠTĚDROŇ Bohumír, Martin POTŮČEK, Vladimír PROROK, Jakub LANDOVSKÝ, David ŘÍHA a kol., 2013. Politika a politický marketing. Praha : C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-448-3
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2011. Politický systém České republiky: historie a současnost. Vyd. 3. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-893-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jaké efekty známe ve volebních kampaních?
" Bylo by možné doplnit škálu osobnostních charakteristik např. o nostalgii?
" Jak lze uplatnit při analýze volebního chování koncepci cleavages (konfliktních linii)?
Student plně odpověděl na otázky.
Dr. Juříková položila doplňující otázku, komu a k čemu by student nabídl výsledky práce.
Student opět plně odpověděl na otázku.