Práce se zabývá vybranými českými projekty, které bojují proti škodlivému vlivu dezinformací, fake news, hoaxů a propagandy v českém prostředí. Hlavní část práce spočívá v obsahové analýze, která zkoumá činnost těchto projektů, a jejich výstupy na webu nebo sociálních sítích. Dále je analyzován také obraz projektů v předních médiích, klasifikovaných jako média dezinformační. Práce rovněž uvádí, které subjekty jsou nejčastěji bráněny proti těmto škodlivým vlivům a praktikám, a také kdo jsou jejich nejčastější původci. Závěr práce uvádí stručná doporučení změn marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The focus of this thesis are selected Czech projects that fight against the harmful effects of misinformation, fake news, hoaxes and propaganda in the Czech Republic. The main part of the thesis consists of content analysis that looks into the activities of these projects and their outputs on the web or social networks. The image of projects in leading media, classified as disinformation media, is further analyzed. Another objective of this thesis are subjects that are the most often defended against these influences and practices, and who their most common originators are. The thesis is concluded with recommendations for changes in marketing communication.
Klíčová slova
fake news, hoax, dezinformace, politický marketing, propaganda, neziskové organizace.
Klíčová slova v angličtině
fake news, hoax, disinformation, political marketing, propaganda, non-profit organizations.
Rozsah průvodní práce
102 s. (143 372 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vybranými českými projekty, které bojují proti škodlivému vlivu dezinformací, fake news, hoaxů a propagandy v českém prostředí. Hlavní část práce spočívá v obsahové analýze, která zkoumá činnost těchto projektů, a jejich výstupy na webu nebo sociálních sítích. Dále je analyzován také obraz projektů v předních médiích, klasifikovaných jako média dezinformační. Práce rovněž uvádí, které subjekty jsou nejčastěji bráněny proti těmto škodlivým vlivům a praktikám, a také kdo jsou jejich nejčastější původci. Závěr práce uvádí stručná doporučení změn marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The focus of this thesis are selected Czech projects that fight against the harmful effects of misinformation, fake news, hoaxes and propaganda in the Czech Republic. The main part of the thesis consists of content analysis that looks into the activities of these projects and their outputs on the web or social networks. The image of projects in leading media, classified as disinformation media, is further analyzed. Another objective of this thesis are subjects that are the most often defended against these influences and practices, and who their most common originators are. The thesis is concluded with recommendations for changes in marketing communication.
Klíčová slova
fake news, hoax, dezinformace, politický marketing, propaganda, neziskové organizace.
Klíčová slova v angličtině
fake news, hoax, disinformation, political marketing, propaganda, non-profit organizations.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o problematice Fake news, hoaxů a propagandě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce
2. Zpracujte analýzu aktivit a výstupů u vybraných projektů, které se vymezují proti negativním vlivům Fake news, hoaxů a propagandě. Zaměřte se na jejich charakteristiku, cíle, vliv a cílové skupiny.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možnosti změn marketingové komunikace těchto projektů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o problematice Fake news, hoaxů a propagandě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce
2. Zpracujte analýzu aktivit a výstupů u vybraných projektů, které se vymezují proti negativním vlivům Fake news, hoaxů a propagandě. Zaměřte se na jejich charakteristiku, cíle, vliv a cílové skupiny.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možnosti změn marketingové komunikace těchto projektů.
Seznam doporučené literatury
ALVAROVÁ, Alexandra, 2017. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7553-492-7.
BARCLAY, Donald A, 2018. Fake news, propaganda, and plain old lies: how to find trustworthy information in the digital age. Lanham: Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-5381-0889-5.
BITTMAN, Ladislav, 2000. Mezinárodní dezinformace: černá propaganda, aktivní opatření a tajné akce. Praha: Mladá fronta. Archiv (Mladá fronta). ISBN 80-204-0843-6.
GREGOR, Miloš a Petra VEJVODOVÁ, 2018. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-1805-4.
MCNAIR, Brian, 2018. Fake news: falsehood, fabrication and fantasy in journalism. London: Routledge, Taylor & Francis Group. Disruptions: studies in digital journalism. ISBN 978-1-138-30679-0.
NUTIL, Petr, 2018. Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0716-2.
ŠNÍDL, Vladimír, 2017. Pravda a lož na Facebooku. Praha: N PRESS. ISBN 9788097239442.
Seznam doporučené literatury
ALVAROVÁ, Alexandra, 2017. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7553-492-7.
BARCLAY, Donald A, 2018. Fake news, propaganda, and plain old lies: how to find trustworthy information in the digital age. Lanham: Rowman & Littlefield. ISBN 978-1-5381-0889-5.
BITTMAN, Ladislav, 2000. Mezinárodní dezinformace: černá propaganda, aktivní opatření a tajné akce. Praha: Mladá fronta. Archiv (Mladá fronta). ISBN 80-204-0843-6.
GREGOR, Miloš a Petra VEJVODOVÁ, 2018. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-1805-4.
MCNAIR, Brian, 2018. Fake news: falsehood, fabrication and fantasy in journalism. London: Routledge, Taylor & Francis Group. Disruptions: studies in digital journalism. ISBN 978-1-138-30679-0.
NUTIL, Petr, 2018. Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0716-2.
ŠNÍDL, Vladimír, 2017. Pravda a lož na Facebooku. Praha: N PRESS. ISBN 9788097239442.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Z jakého důvodu jste v rámci obsahové analýzy nehledal společné hodnotící parametry u jednotlivých projektů?
" Jaké jsou odpovědi na výzkumné otázky, které jste si stanovil?
" V práci hovoříte o zaslaném dotazníku mezi dané projekty, zjištění interpretuje v kap. 9, avšak nejsou zřejmé závěry z tohoto šetření. Prosím uveďte závěry z toho šetření a vztah těchto závěrů s interpretací a výsledky obsahové analýzy.
" Zdůvodněte, proč jste nerealizoval projektovou část práce a zpracoval jste pouze obecná doporučení v rozsahu strany a půl? Nebylo možné udělat soubor konkrétních doporučení pro analyzované subjekty?
¨
Student plně odpověděl na otázky.