Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou prvky lidové tvorby ve vybraných reklamách použity adekvátním způsobem a také, jestli jsou prvky užity odpovídajícím způsobem vůči produktu. V neposlední řadě je cílem zjistit, zda produkt podporují.
Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda formou rozhovorů, která dovolila lepšímu porozumění a hlubšímu pochopení.
V teoretické části se nachází základní definice spojené s tématem. Praktická část obsahuje analýzu autorky a rozbor rozhovorů.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out whether the elements of folk art are used in selected advertisements in an adequate way and also whether the elements are used in an appropriate way for the product. Last but not least, the goal is to find out if they support the product.
A qualitative method in the form of interviews was chosen for the research, which allowed for a better understanding and deeper understanding.
In the theoretical part, there is a basic definition related to the topic. The practical part of the content is the analysis of the author and the analysis of interviews.
Klíčová slova
prvky lidové umění, folklor, reklama, umění v reklamě
Klíčová slova v angličtině
folklore elements, folk, advertising, art in advertising
Rozsah průvodní práce
68 s. (86 732 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou prvky lidové tvorby ve vybraných reklamách použity adekvátním způsobem a také, jestli jsou prvky užity odpovídajícím způsobem vůči produktu. V neposlední řadě je cílem zjistit, zda produkt podporují.
Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda formou rozhovorů, která dovolila lepšímu porozumění a hlubšímu pochopení.
V teoretické části se nachází základní definice spojené s tématem. Praktická část obsahuje analýzu autorky a rozbor rozhovorů.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out whether the elements of folk art are used in selected advertisements in an adequate way and also whether the elements are used in an appropriate way for the product. Last but not least, the goal is to find out if they support the product.
A qualitative method in the form of interviews was chosen for the research, which allowed for a better understanding and deeper understanding.
In the theoretical part, there is a basic definition related to the topic. The practical part of the content is the analysis of the author and the analysis of interviews.
Klíčová slova
prvky lidové umění, folklor, reklama, umění v reklamě
Klíčová slova v angličtině
folklore elements, folk, advertising, art in advertising
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a zdrojů zabývajících se danou specifickou tématikou v kontinuitě s cílovou skupinou.
Na základě teoretické báze specifikace cíle a nastavení výzkumných otázek.
Stanovení metody výzkumu opírající se o kvalitativní výzkum realizovaný u dané cílové skupiny.
Na základě provedené literární rešerše a výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumných otázek a předložení případných doporučení.
Předání získaných informací relevantním subjektům, v rámci jejichž segmentu byl realizován výzkum, s možností využití dat pro rozvoj daného tématu v diplomové práci.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a zdrojů zabývajících se danou specifickou tématikou v kontinuitě s cílovou skupinou.
Na základě teoretické báze specifikace cíle a nastavení výzkumných otázek.
Stanovení metody výzkumu opírající se o kvalitativní výzkum realizovaný u dané cílové skupiny.
Na základě provedené literární rešerše a výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězení výzkumných otázek a předložení případných doporučení.
Předání získaných informací relevantním subjektům, v rámci jejichž segmentu byl realizován výzkum, s možností využití dat pro rozvoj daného tématu v diplomové práci.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
MACHALÍKOVÁ, Pavla a Tomáš WINTER, 2017. Umění a tradice. V Praze: Artefactum, 155 s. ISBN 9788086890975.
SVĚTLÍK, JAROSLAV, 2016. Marketingové komunikace 1. vydání Vydal. VŠPP Praha, a.s. 180 s. ISBN: 978-880-6847-79-5
VÁCLAVÍK, Antonín, 2010. Výroční obyčeje a lidové umění. 2., upr. vyd. Luhačovice: Irena Voštová ve spolupráci s nakl. Atelier IM, 684 s. ISBN 9788085948745.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, , 324 s. Expert. ISBN 9788024740058.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 208 s. Marketing. ISBN 9788024734927.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2010. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 9788090427334.
MACHALÍKOVÁ, Pavla a Tomáš WINTER, 2017. Umění a tradice. V Praze: Artefactum, 155 s. ISBN 9788086890975.
SVĚTLÍK, JAROSLAV, 2016. Marketingové komunikace 1. vydání Vydal. VŠPP Praha, a.s. 180 s. ISBN: 978-880-6847-79-5
VÁCLAVÍK, Antonín, 2010. Výroční obyčeje a lidové umění. 2., upr. vyd. Luhačovice: Irena Voštová ve spolupráci s nakl. Atelier IM, 684 s. ISBN 9788085948745.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, , 324 s. Expert. ISBN 9788024740058.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 208 s. Marketing. ISBN 9788024734927.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Jakou metodou a zpracováním jakých zdrojů jste formulovala v kapitole 7 výhody a nevýhody analyzovaných objektů.
" Jakými argumenty můžete podložit tvrzení, že kampaň "kecky" analyzovaný spot s lidovými prvky spojený se značkou Vodafone a produktem Turbo internet nedokázal předčít?
" Jaké asociace (uveďte výčet hlavních) jste agregovala do kategoriální odpovědi "negativní" a jaké do "pozitivní"?