Bakalářská práce je věnována analýze chování bulvárního publika. Hlavním cílem práce s názvem "Analýze chování bulvárního publika" je odpovědět na výzkumné otázky výzkumu. Otázky odpoví na to, jakou informační hodnotu dává publikum bulváru a z jakého důvodu bulvár konzumují. Praktická část bude postavena na kvantitativním výzkum, který bude ověřovat data z výzkumu kvalitativního.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the analysis of the behavior of the tabloid audience. The main goal of the work entitled "Analysis of the behavior of the tabloid audience" is to answer research questions. The questions will answer what informational value the boulevard audience gives and why they consume the boulevard. The practical part will be based on quantitative research, which will verify data from qualitative research.
Klíčová slova
bulvání pulikum, bulvární a masová média, bulvár
Klíčová slova v angličtině
boulevard pulikum, tabloid and mass media, boulevard
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována analýze chování bulvárního publika. Hlavním cílem práce s názvem "Analýze chování bulvárního publika" je odpovědět na výzkumné otázky výzkumu. Otázky odpoví na to, jakou informační hodnotu dává publikum bulváru a z jakého důvodu bulvár konzumují. Praktická část bude postavena na kvantitativním výzkum, který bude ověřovat data z výzkumu kvalitativního.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the analysis of the behavior of the tabloid audience. The main goal of the work entitled "Analysis of the behavior of the tabloid audience" is to answer research questions. The questions will answer what informational value the boulevard audience gives and why they consume the boulevard. The practical part will be based on quantitative research, which will verify data from qualitative research.
Klíčová slova
bulvání pulikum, bulvární a masová média, bulvár
Klíčová slova v angličtině
boulevard pulikum, tabloid and mass media, boulevard
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k analýze chování bulvárního publika.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
3. Vymezte pojmy a teoretická východiska.
4. Realizujte kvalitativní šetření se zvolenou věkovou skupinou respondentů.
5. Ověřte získané premisy kvantitativní metodou.
6. Zpracujte výsledky výzkumu a potvrďte nebo vyvraťte dané premisy.
7. Na základě zjištěných dat analyzujte bulvární publikum.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k analýze chování bulvárního publika.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky.
3. Vymezte pojmy a teoretická východiska.
4. Realizujte kvalitativní šetření se zvolenou věkovou skupinou respondentů.
5. Ověřte získané premisy kvantitativní metodou.
6. Zpracujte výsledky výzkumu a potvrďte nebo vyvraťte dané premisy.
7. Na základě zjištěných dat analyzujte bulvární publikum.
Seznam doporučené literatury
HUK, J., 2013. Výzkum veřejného mínění a mediální publikum Vyd. 2., rozš. a přeprac., Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
VYSEKALOVÁ, J., 2012. Psychologie reklamy 4., rozš. a aktualiz. vyd., Praha: Grada.
THOMSON, J.B., 2004. Média a modernita: sociální teorie médií, Praha: Karolinum.
OSVALDOVÁ, B. & KOPÁČ, R. eds., 2016. Co je bulvár, co je bulvarizace, Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
JIRÁK, J. & KÖPPLOVÁ, B., 2015. Masová média 2., přepracované vydání., Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
HUK, J., 2013. Výzkum veřejného mínění a mediální publikum Vyd. 2., rozš. a přeprac., Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
VYSEKALOVÁ, J., 2012. Psychologie reklamy 4., rozš. a aktualiz. vyd., Praha: Grada.
THOMSON, J.B., 2004. Média a modernita: sociální teorie médií, Praha: Karolinum.
OSVALDOVÁ, B. & KOPÁČ, R. eds., 2016. Co je bulvár, co je bulvarizace, Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
JIRÁK, J. & KÖPPLOVÁ, B., 2015. Masová média 2., přepracované vydání., Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc.Vysekalová):
1) Vysvětlete prosím použitou citaci "Veškerá média jsou v podstatě novými jazyky, protože nám předkládají realitu na základě reality, jaké je (Guiseppe 2020, str. 52)." Jaké je co?
2) Z jakých důvodů jste pro výběr zkoumaného vzorku volila jen kritérium věku (40 - 50 let) ?
3) Jaký rozdíl je mezi individuálním hloubkovým a polostrukturovaným rozhovorem?
Studentka odpověděla na položené otázky oponenta práce.
Byla položena otázka vedoucí práce (Mgr.Nemeškalová):
Komu mohou výsledky Vašeho výzkumu sloužit?
Studentka odpovědla na otázku.