Tato bakalářská práce se zabývá nástrojem marketingové komunikace, podporou prodeje, ve vinotéce U Archy ve Zlíně. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu služeb, marketingového mixu služeb a komunikačního mixu. Dále je podrobně rozebrána kapitola podpora prodeje, kde je představena její funkčnost a cíle a jsou rozebrány její hlavní nástroje. Poslední dvě kapitoly se věnují nákupnímu chování zákazníka a objasnění pojmu maloobchod. V práci jsou uváděna aktuální data a nové moderní technologie. Praktická část se specializuje na představení vinotéky a jejího komunikačního mixu. Je proveden terénní experiment, který zkoumá nákupní chování zákazníka po uskutečněné akci. Na základě účinnosti akce, vyhodnocení dotazníku spokojenosti a porovnání dat s předchozích akcí je objasněn výsledek výzkumu a jsou stanoveny výsledná doporučení a návrhy. V práci je uveden aktuální náhled na vliv pandemie COVID-19 na nákupní chování zákazníků vinotéky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the tool of marketing communication, sales promotion, in the wine shop U Archy in Zlín. The theoretical part defines the basic concepts of service marketing, marketing mix of services and communication mix. Furthermore, the chapter sales promotion is analyzed in detail, where its functionality and goals are introduced and its main tools are analyzed. The last two chapters deal with the shopping behaviour of the customer and clarify the concept of retail. The thesis presents current data and new modern technologies. The practical part specializes in the presentation of the wine shop and its communication mix. A field experiment is performed, which examines the customer's shopping behaviour after the event. Based on the effectiveness of the event, evaluation of the satisfaction questionnaire and comparison of data with previous events, the result of the research is clarified and the resulting recommendations and proposals are set. The thesis provides an up-to-date view of the impact of the COVID-19 pandemic on the shopping behaviour of wine shop customers.
Tato bakalářská práce se zabývá nástrojem marketingové komunikace, podporou prodeje, ve vinotéce U Archy ve Zlíně. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu služeb, marketingového mixu služeb a komunikačního mixu. Dále je podrobně rozebrána kapitola podpora prodeje, kde je představena její funkčnost a cíle a jsou rozebrány její hlavní nástroje. Poslední dvě kapitoly se věnují nákupnímu chování zákazníka a objasnění pojmu maloobchod. V práci jsou uváděna aktuální data a nové moderní technologie. Praktická část se specializuje na představení vinotéky a jejího komunikačního mixu. Je proveden terénní experiment, který zkoumá nákupní chování zákazníka po uskutečněné akci. Na základě účinnosti akce, vyhodnocení dotazníku spokojenosti a porovnání dat s předchozích akcí je objasněn výsledek výzkumu a jsou stanoveny výsledná doporučení a návrhy. V práci je uveden aktuální náhled na vliv pandemie COVID-19 na nákupní chování zákazníků vinotéky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the tool of marketing communication, sales promotion, in the wine shop U Archy in Zlín. The theoretical part defines the basic concepts of service marketing, marketing mix of services and communication mix. Furthermore, the chapter sales promotion is analyzed in detail, where its functionality and goals are introduced and its main tools are analyzed. The last two chapters deal with the shopping behaviour of the customer and clarify the concept of retail. The thesis presents current data and new modern technologies. The practical part specializes in the presentation of the wine shop and its communication mix. A field experiment is performed, which examines the customer's shopping behaviour after the event. Based on the effectiveness of the event, evaluation of the satisfaction questionnaire and comparison of data with previous events, the result of the research is clarified and the resulting recommendations and proposals are set. The thesis provides an up-to-date view of the impact of the COVID-19 pandemic on the shopping behaviour of wine shop customers.
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti podpory prodeje, nákupní chování zákazníka, spotřebitel a cena. 2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního výzkumu zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat. 3. Zpracujte výzkum ve formě experimentu. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry. 4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti podpory prodeje, nákupní chování zákazníka, spotřebitel a cena. 2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního výzkumu zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat. 3. Zpracujte výzkum ve formě experimentu. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry. 4. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ, 2009. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2840-7.
JESENSKÝ, Daniel, 2018. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0252-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011.Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2004. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ, 2009. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2840-7.
JESENSKÝ, Daniel, 2018. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0252-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011.Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2004. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada. ISBN 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Zuzana Kupková, Ph.D.):
1.Jak konkrétně byste na základě zkušenosti pozměnila dotazník?
- Studetka představila úpravu dotazníku.
2.Jaké další komunikační nástroje - kromě prvků podpory prodeje - by našly své uplatnění v komunikačním mixu vinotéky? Mohlo by fungovat například CRM?
- Studentka uvedla doporučení věrnostních programů.
3.Jak by bylo možné vylepšit sledování dlouhodobějšího vlivu degustace na prodej vín?
- Studentka odpověděla na otázky.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (Mgr. Eliška Káčerková, Ph.D.):
1. V teoretické části uvádíte čtyřfázový model nákupního rozhodnutí, zasaďte do něj fáze nákupu vína popsané na str. 43.
2. Jak byla zjišťována účinnost příspěvků na sociálních sítích?
- Studentka zodpověděla položené otázky.