Bakalárska práca sa zaoberá vnímaním využitia emocionálneho apelu humoru v reklamnej komunikácii. Kladie si za cieľ zanalyzovať názory a postoje cieľovej skupiny voči využitiu humoru a satiry v konkrétnej reklamnej kampani. Teoretická časť pojednáva o psychologických pozadiach vnímania, emócií a ich dopadu na marketingovú komunikáciu firiem. Praktická časť obsahuje výsledky kvalitatívneho výskumu s konzumentmi kávy. Na tento výskum nadväzuje druhý, tiež kvalitatívny výskum s tvorcom danej reklamnej kampane. Zhrnutie výsledkov slúži k zodpovedaniu výskumných otázok a záveru práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the perception of using humour as an emotional appeal in advertising. It aims to analyse different opinions and approaches of the target group towards the use of humour and satire in a given ad campaign. The theoretical part deals with psychological background of perception, emotions and their impact on business marketing communications. The practical part contains results of qualitative research done with coffee consumers. This research is followed by also a qualitative research with the creator of the ad campaign mentioned above. A complete summary of the results helps answering the research questions and concluding the thesis.
Klíčová slova
reklamná kampaň, reklamná komunikácia, vnímanie, humor, satira, humor v marketingu, humor v reklame, emócie v marketingu, televízia, internet, kávový segment
Klíčová slova v angličtině
ad campaign, advertising, perception, humour, satire, humour in marketing, humour in advertising, emotion in marketing, TV, internet, coffee segment
Rozsah průvodní práce
49 s.- 92 821 znakov
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá vnímaním využitia emocionálneho apelu humoru v reklamnej komunikácii. Kladie si za cieľ zanalyzovať názory a postoje cieľovej skupiny voči využitiu humoru a satiry v konkrétnej reklamnej kampani. Teoretická časť pojednáva o psychologických pozadiach vnímania, emócií a ich dopadu na marketingovú komunikáciu firiem. Praktická časť obsahuje výsledky kvalitatívneho výskumu s konzumentmi kávy. Na tento výskum nadväzuje druhý, tiež kvalitatívny výskum s tvorcom danej reklamnej kampane. Zhrnutie výsledkov slúži k zodpovedaniu výskumných otázok a záveru práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the perception of using humour as an emotional appeal in advertising. It aims to analyse different opinions and approaches of the target group towards the use of humour and satire in a given ad campaign. The theoretical part deals with psychological background of perception, emotions and their impact on business marketing communications. The practical part contains results of qualitative research done with coffee consumers. This research is followed by also a qualitative research with the creator of the ad campaign mentioned above. A complete summary of the results helps answering the research questions and concluding the thesis.
Klíčová slova
reklamná kampaň, reklamná komunikácia, vnímanie, humor, satira, humor v marketingu, humor v reklame, emócie v marketingu, televízia, internet, kávový segment
Klíčová slova v angličtině
ad campaign, advertising, perception, humour, satire, humour in marketing, humour in advertising, emotion in marketing, TV, internet, coffee segment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Představte analyzovaný subjekt a realizujte kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě zjištěných dat vymezte doporučení pro danou značku.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Představte analyzovaný subjekt a realizujte kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě zjištěných dat vymezte doporučení pro danou značku.
Seznam doporučené literatury
DUPONT, Luc. 2009. 1001 reklamních tipů. Praha: Pragma. ISBN 9788073491956
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklame. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500491
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 2014. Praha: Grada. ISBN 9788024748436.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ. 2018. Jak dělat reklamu. 4. Aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-5865-7.
YOUNG, Miles. 2017. Ogilvy: O reklamě v digitálním věku. Preložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., s.r.o. ISBN 978-80-256-2159-2.
Seznam doporučené literatury
DUPONT, Luc. 2009. 1001 reklamních tipů. Praha: Pragma. ISBN 9788073491956
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklame. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500491
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 2014. Praha: Grada. ISBN 9788024748436.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ. 2018. Jak dělat reklamu. 4. Aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-5865-7.
YOUNG, Miles. 2017. Ogilvy: O reklamě v digitálním věku. Preložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., s.r.o. ISBN 978-80-256-2159-2.
Přílohy volně vložené
1 ZIP zložka Dotazníky
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Kazík):
1.Jaké limity vidíte na metodě online individuálního rozhovoru, kterým proběhl výzkum vůči původně plánovanému skupinovému rozhovoru?
- Studentka uvedla limitu výzkumu v souvislosti s opatřeními v pandemické situaci.
2. Ve spojitosti s humorem v reklamě se často objevuje pojem Upíří efekt, myslíte si, že je tento efekt přítomný u kampaně Tajomstvo pravého kávičkára?
- Studentka vyjádřila svůj názor.
3. Jakým způsobem by podle vašich osobních zkušeností s bakalářskou a ročníkovou prací měla probíhat analýza, kterou doporučujete tvůrcům reklamy s apelem humoru?
Studentka doporučila průběh analýzy a zodpověděla tak otázku.