Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním humoru v televizní reklamě generacemi X a Y. V práci jsou vymezeny základní oblasti týkající se tématu práce, jako reklama, její historie a formy, humor, humor v reklamě nebo pojem generace a charakteristika jednotlivých generací. Pomocí kvantitativního šetření je potom zjišťován vztah zástupců obou generací k televizní humorné reklamě, který je vzájemně porovnán.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on perception of humour by Generation X and
Generation Y. It describes areas of advertising, its history and forms, definition of humour, humour in advertising and characteristics of generations. The realation of both generations to humour in television advertising is examinated by kvantitative research.
Klíčová slova
reklama, humor, humor v reklamě, generace
Klíčová slova v angličtině
advertising, humour, humour in advertising, generation
Rozsah průvodní práce
57 s. (82 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním humoru v televizní reklamě generacemi X a Y. V práci jsou vymezeny základní oblasti týkající se tématu práce, jako reklama, její historie a formy, humor, humor v reklamě nebo pojem generace a charakteristika jednotlivých generací. Pomocí kvantitativního šetření je potom zjišťován vztah zástupců obou generací k televizní humorné reklamě, který je vzájemně porovnán.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on perception of humour by Generation X and
Generation Y. It describes areas of advertising, its history and forms, definition of humour, humour in advertising and characteristics of generations. The realation of both generations to humour in television advertising is examinated by kvantitative research.
Klíčová slova
reklama, humor, humor v reklamě, generace
Klíčová slova v angličtině
advertising, humour, humour in advertising, generation
Zásady pro vypracování
Nastudujte dostupnou odbornou literaturu a charakterizujte základní pojmy týkající se zadání bakalářské práce.
Stanovte si cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Realizujte kvantitativní výzkum zaměřený na analýzu a vnímání humoru v televizní reklamě generacemi X a Y.
Vyvoďte závěry z dotazníkového šetření.
Zhodnoťte jednotlivé získané poznatky z práce, vyhodnoťte stanovení cílů a vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
Nastudujte dostupnou odbornou literaturu a charakterizujte základní pojmy týkající se zadání bakalářské práce.
Stanovte si cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Realizujte kvantitativní výzkum zaměřený na analýzu a vnímání humoru v televizní reklamě generacemi X a Y.
Vyvoďte závěry z dotazníkového šetření.
Zhodnoťte jednotlivé získané poznatky z práce, vyhodnoťte stanovení cílů a vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500491.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 9788087500941.
PELSMACKER, Patrick de, BERGH, Joeri van den & GEUENS, Maggie, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 8024702541.
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří, 2018. Reklama: Jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024758657.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 9788087500491.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 9788087500941.
PELSMACKER, Patrick de, BERGH, Joeri van den & GEUENS, Maggie, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 8024702541.
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří, 2018. Reklama: Jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024758657.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. Jak se k sobě vztahují tři skupiny: generace mileniálů, generace X a generace Y?
- Studentka uvedla vztah těchto tří generací.
2. Byl dotazník testován a pokud ano, jak byl pilotní test využit?
- Studentka popsala průběh pilotního testování.
3. Jaká je platnost závěrů vzhledem ke způsobu výběru respondentů?
- Studentka uvedla limity při výběru respondentů.