Bakalářská práce se zabývá užitím humoru v televizní reklamě bankovní společnosti Air Bank. Práce je členěna na dvě hlavní části. Teoretická část práce objasňuje pojmy vtahující se k problematice reklamy, její historii a formám. Dále se zabývá prvky a nežádoucími účinky humoru. Zasahuje do oblasti bankovnictví a služeb, které tento segment poskytuje. V neposlední řadě se zabývá metodikou výzkumu a stanovuje výzkumné otázky, které jsou postaveny tak, aby zodpověděly hlavní cíl práce. Praktická část nejdříve představuje vybranou bankovní společnost, její vize, cíle, způsob komunikace. A poté vyhodnocuje odpovědi kvalitativního výzkumu, jehož výsledky zodpovídají výzkumné otázky práce, na základě kterých je poté navrhnuto doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the use of humour in television advertising of banking institution Air Bank. The thesis is split into two parts. Theoretical part of the thesis clarifies terms connected to advertising, its history and forms. Then it deals with elements and unwanted effects of humour. It covers the field of banking and services, which are offered in this segment. Last, but not least it deals with the methodology of research and research questions, which are constructed to answer the main goal of the thesis. First of all, the practical part introduces selected banking institution, its vision, goals, way of communication. Then it evaluates answers of the qualitative research, which results answer the research questions which are used as a base to make recommendations.
Klíčová slova
reklama, televizní reklama, humor, bankovnictví, Air Bank
Klíčová slova v angličtině
advertising, televison advertising, humour, banking, Air Bank
Rozsah průvodní práce
79 s. (106 317 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá užitím humoru v televizní reklamě bankovní společnosti Air Bank. Práce je členěna na dvě hlavní části. Teoretická část práce objasňuje pojmy vtahující se k problematice reklamy, její historii a formám. Dále se zabývá prvky a nežádoucími účinky humoru. Zasahuje do oblasti bankovnictví a služeb, které tento segment poskytuje. V neposlední řadě se zabývá metodikou výzkumu a stanovuje výzkumné otázky, které jsou postaveny tak, aby zodpověděly hlavní cíl práce. Praktická část nejdříve představuje vybranou bankovní společnost, její vize, cíle, způsob komunikace. A poté vyhodnocuje odpovědi kvalitativního výzkumu, jehož výsledky zodpovídají výzkumné otázky práce, na základě kterých je poté navrhnuto doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the use of humour in television advertising of banking institution Air Bank. The thesis is split into two parts. Theoretical part of the thesis clarifies terms connected to advertising, its history and forms. Then it deals with elements and unwanted effects of humour. It covers the field of banking and services, which are offered in this segment. Last, but not least it deals with the methodology of research and research questions, which are constructed to answer the main goal of the thesis. First of all, the practical part introduces selected banking institution, its vision, goals, way of communication. Then it evaluates answers of the qualitative research, which results answer the research questions which are used as a base to make recommendations.
Klíčová slova
reklama, televizní reklama, humor, bankovnictví, Air Bank
Klíčová slova v angličtině
advertising, televison advertising, humour, banking, Air Bank
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši zdrojů k vybranému tématu a následně vypracujte teoretickou část, v níž vymezte základní pojmy týkající se dané problematiky.
Na základě stanoveného cíle naformulujte výzkumné otázky a zvolte výzkumné metody.
V praktické části představte zvolenou bankovní společnost a realizujte výzkum jejích kampaní dle zvolené metody.
Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
Zodpovězte výzkumné otázky na základě zjištěných informací a následně vytvořte doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši zdrojů k vybranému tématu a následně vypracujte teoretickou část, v níž vymezte základní pojmy týkající se dané problematiky.
Na základě stanoveného cíle naformulujte výzkumné otázky a zvolte výzkumné metody.
V praktické části představte zvolenou bankovní společnost a realizujte výzkum jejích kampaní dle zvolené metody.
Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
Zodpovězte výzkumné otázky na základě zjištěných informací a následně vytvořte doporučení.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 398 s. ISBN 9788087500941
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 9788087500491
RAFAJOVÁ, Andrea. 2017. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 343 s. ISBN 9788073806736
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 232 s. ISBN 9788024758657
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 398 s. ISBN 9788087500941
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 9788087500491
RAFAJOVÁ, Andrea. 2017. Zvuky v reklamě. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 343 s. ISBN 9788073806736
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 232 s. ISBN 9788024758657
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Kazík):
1. Jak zpětně hodnotíte volbu skupiny účastníků výzkumu (6 středoškoláků, 2 vysokoškoláci, 2 pracující)?
- Studentka zhodnotila výběr svých respondentů.
2. Jaké limity vidíte ve formě online rozhovorů, které jste musela provádět, oproti původně plánovaným osobním rozhovorům?
- Studentka představila limity online rozhovorů.
3. Zkoušela jste nějakým způsobem komunikovat se zástupci společnosti Air Bank / nebo jejich komunikační agenturou na základě navázání nějaké spolupráce během tvorby práce?
- Studentka uvedla, že se nespojila se zástupci společnosti a odůvodnila toto rozhodnutí.