Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu mediálního obsahu na well being příjemců, v případě této bakalářské práce členů Generace Z. Teoretická část popisuje generaci Z a její mediální preference, dále se zabývá tématem emocí, teorií pozitivní psychologie a štěstí. Praktická část obsahuje výsledky provedeného výzkumu o vlivu mediálního obsahu na well being generace Z, který vycházel z polostrukturovaných rozhovorů se členy této generace a obsahuje i následnou analýzu získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis theme is the impact of media content on well being of its recpients, in this case of Generation Z. The theoretical part describes the generation Z and its media preferences, it also deals with the topic of emotions, the theory of positive psychology and happiness. The practical part contains the results of research on the impact of media content on the well being of generation Z, which was based on semi-structured interviews with members of this generation and contains a subsequent analysis of the data obtained.
Klíčová slova
Klíčová slova: Pozitivní psychologie, well being, Generace Z, média, mediální vliv, emoce, štěstí, psychologie médií
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Positive psychology, well being, Generation Z, media, media influence, emotions, happiness, media psychology
Rozsah průvodní práce
40 s. (72 847)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem vlivu mediálního obsahu na well being příjemců, v případě této bakalářské práce členů Generace Z. Teoretická část popisuje generaci Z a její mediální preference, dále se zabývá tématem emocí, teorií pozitivní psychologie a štěstí. Praktická část obsahuje výsledky provedeného výzkumu o vlivu mediálního obsahu na well being generace Z, který vycházel z polostrukturovaných rozhovorů se členy této generace a obsahuje i následnou analýzu získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis theme is the impact of media content on well being of its recpients, in this case of Generation Z. The theoretical part describes the generation Z and its media preferences, it also deals with the topic of emotions, the theory of positive psychology and happiness. The practical part contains the results of research on the impact of media content on the well being of generation Z, which was based on semi-structured interviews with members of this generation and contains a subsequent analysis of the data obtained.
Klíčová slova
Klíčová slova: Pozitivní psychologie, well being, Generace Z, média, mediální vliv, emoce, štěstí, psychologie médií
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Positive psychology, well being, Generation Z, media, media influence, emotions, happiness, media psychology
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerši a výzkum relevantní literatury.
2. Vypracovat teoretickou část na základě získaných poznatků, definovat základní pojmy, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Provést kvalitativní výzkum, analýzu a interpretaci získaných dat.
4. Zhodnotit výsledky zjištění, udělat závěry pro prax.
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerši a výzkum relevantní literatury.
2. Vypracovat teoretickou část na základě získaných poznatků, definovat základní pojmy, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Provést kvalitativní výzkum, analýzu a interpretaci získaných dat.
4. Zhodnotit výsledky zjištění, udělat závěry pro prax.
Seznam doporučené literatury
SELIGMAN, Martin E. P. Opravdové štěstí: pozitivní psychologie v praxi. Praha: Ikar, 2003. ISBN 80-249-0293-1
NAKONEČNÝ, Milan. Emoce. V Praze: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-614-2
EKMAN, Paul. Odhalené emoce: naučte se rozpoznávat výrazy tváře a pocity druhých. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2015. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-81-3.
JOHNSTON, Wendy & Davey, Graham. The psychological impact of negative TV news bulletins: The catastrophizing of personal worries. 1997. British journal of psychology, 2011, 88 (1), pp. 85-91.
OSLEGER, Ceara. Can the catastrophizing interview technique be used to develop understanding of childhood worry? University of East Anglia, School of Medicine, Health Policy and Practice Doctoral Programme in Clinical Psychology. 2012. Dostupní na https://pdfs.semanticscholar.org/59d9/8cd875452f4ae35855effe79258e2c6df10e.pdf
Seznam doporučené literatury
SELIGMAN, Martin E. P. Opravdové štěstí: pozitivní psychologie v praxi. Praha: Ikar, 2003. ISBN 80-249-0293-1
NAKONEČNÝ, Milan. Emoce. V Praze: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-614-2
EKMAN, Paul. Odhalené emoce: naučte se rozpoznávat výrazy tváře a pocity druhých. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2015. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-81-3.
JOHNSTON, Wendy & Davey, Graham. The psychological impact of negative TV news bulletins: The catastrophizing of personal worries. 1997. British journal of psychology, 2011, 88 (1), pp. 85-91.
OSLEGER, Ceara. Can the catastrophizing interview technique be used to develop understanding of childhood worry? University of East Anglia, School of Medicine, Health Policy and Practice Doctoral Programme in Clinical Psychology. 2012. Dostupní na https://pdfs.semanticscholar.org/59d9/8cd875452f4ae35855effe79258e2c6df10e.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Proč jste do výčtu vnímání médií generací Z nezahrnula outdoorová média?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Výzkum pracoval s náhodně vybranými členy generace Z. Byly alespoň některé aspekty výběru (mimo genderové) záměrné? (Tzn. např. vyváženost sociálních skupin, místa bydliště ?)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Nenarušuje podle vás vyznění uvedeného neutrálního článku jeho negativní téma?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.