- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: So It Goes - animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research 2. Practical Part: So It Goes - Animated Short Film
Následující práce je explikací k magisterskému 3D animovanému filmu Martina Nábělka So it goes. Její text se z abývá dokumentací vzniku f ilmu od z pracování zdrojové literatury přes počáteční fáze výroby až po jeho dokončení. Zároveň ale také seznamuje čtenáře s š irším kontextem motivů, postojů a úvah autora, které se práce na animovaném filmu úzce týkají.
Anotace v angličtině
The following thesis is an explication to a 3D animated Master's film by Martin Nabelek, So It Goes. It documents the development process beginning with adaptation of the source literature, through early stages of production until the finished product. Reader is also introduced to a broad spectrum of motives, opinions and attitudes, including the thought processes of the author, closely related to the production of the animated film.
Klíčová slova
Vonnegut, Drážďany, jatka, 2. světová válka, animace, 3D, adaptace, modulární
Klíčová slova v angličtině
Vonnegut, Dresden, slaughterhouse, 2. world war, animation, 3D, adaptation, modular
Rozsah průvodní práce
82 s. (76 685 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Následující práce je explikací k magisterskému 3D animovanému filmu Martina Nábělka So it goes. Její text se z abývá dokumentací vzniku f ilmu od z pracování zdrojové literatury přes počáteční fáze výroby až po jeho dokončení. Zároveň ale také seznamuje čtenáře s š irším kontextem motivů, postojů a úvah autora, které se práce na animovaném filmu úzce týkají.
Anotace v angličtině
The following thesis is an explication to a 3D animated Master's film by Martin Nabelek, So It Goes. It documents the development process beginning with adaptation of the source literature, through early stages of production until the finished product. Reader is also introduced to a broad spectrum of motives, opinions and attitudes, including the thought processes of the author, closely related to the production of the animated film.
Klíčová slova
Vonnegut, Drážďany, jatka, 2. světová válka, animace, 3D, adaptace, modulární
Klíčová slova v angličtině
Vonnegut, Dresden, slaughterhouse, 2. world war, animation, 3D, adaptation, modular
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 90 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
VONNEGUT, Kurt. Jatka č. 5, aneb, Křížová výprava dětí - povinný tanec se smrtí. V Argu vydání třetí. Přeložil Jaroslav KOŘÁN. Praha: Argo, 2016. BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Praha: Malvern, 2009.
BACHELARD, Gaston. Poetika snění. Praha: Malvern, 2010.
KING, Stephen. On Writing: A Memoir of the Craft, 1999.
ŽIŽEK, Slavoj a Radovan BAROŠ. Lacrimae rerum: Kieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch. Praha: NAMU, 2015.
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Přeložil Václav JANOŠČÍK. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018.
MIRZOEFF, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012.
Seznam doporučené literatury
VONNEGUT, Kurt. Jatka č. 5, aneb, Křížová výprava dětí - povinný tanec se smrtí. V Argu vydání třetí. Přeložil Jaroslav KOŘÁN. Praha: Argo, 2016. BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Praha: Malvern, 2009.
BACHELARD, Gaston. Poetika snění. Praha: Malvern, 2010.
KING, Stephen. On Writing: A Memoir of the Craft, 1999.
ŽIŽEK, Slavoj a Radovan BAROŠ. Lacrimae rerum: Kieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch. Praha: NAMU, 2015.
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Přeložil Václav JANOŠČÍK. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018.
MIRZOEFF, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Posudek odevzdán: 23. 8. 2020
Hodnocení oponent praktická: A - výborně
Posudek odevzdán: 25. 8. 2020
Práce studenta se setkaly s velmi příznivým ohlasem u komise, nebyly předloženy žádné větší kritické připomínky.