Tato bakalářská práce je zaměřena na umění v reklamě, a to konkrétně na odraz tvorby Andyho Warhola ve spojení s reklamním sdělením. Zároveň je důraz kladen i na proble-matiku estetiky. Kromě toho se práce zabývá otázkou, jsou-li běžní pozorovatelé schopni rozlišit mezi reklamou a samotným uměleckým dílem nebo alespoň rozpoznat, zda je reklama uměleckým dílem inspirovaná.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the art of advertising, specifically on the reflection of Andy Warhol´s work in connection with the advertising. At the same time, emphasis is placed on the issue of aesthetics. In addition, the work deals with the question of whether ordinary observers are able to distinguish between advertising and the work of art, or at least recognize whether advertising is inspired by the work of art.
Klíčová slova
reklama, umění, estetika, umění v reklamě, umělecké dílo, reklamní tvorba, Andy Warhol
Klíčová slova v angličtině
advertising, art, aesthetics, art in advertising, work of art, advertising creation, Andy Warhol
Rozsah průvodní práce
57 s. (103 071 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na umění v reklamě, a to konkrétně na odraz tvorby Andyho Warhola ve spojení s reklamním sdělením. Zároveň je důraz kladen i na proble-matiku estetiky. Kromě toho se práce zabývá otázkou, jsou-li běžní pozorovatelé schopni rozlišit mezi reklamou a samotným uměleckým dílem nebo alespoň rozpoznat, zda je reklama uměleckým dílem inspirovaná.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the art of advertising, specifically on the reflection of Andy Warhol´s work in connection with the advertising. At the same time, emphasis is placed on the issue of aesthetics. In addition, the work deals with the question of whether ordinary observers are able to distinguish between advertising and the work of art, or at least recognize whether advertising is inspired by the work of art.
Klíčová slova
reklama, umění, estetika, umění v reklamě, umělecké dílo, reklamní tvorba, Andy Warhol
Klíčová slova v angličtině
advertising, art, aesthetics, art in advertising, work of art, advertising creation, Andy Warhol
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje z oblasti umění a reklamy, současně rovněž v propojení s aspekty psychologie, na jejich základě vytvoření teoretické báze.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologii práce.
3. Interpretujte tvorbu Andyho Warhola a na základě vybraných děl realizujte kvalitativní výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě výsledných hodnot kvalitativního výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a předložte doporučení s odrazem do praxe.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje z oblasti umění a reklamy, současně rovněž v propojení s aspekty psychologie, na jejich základě vytvoření teoretické báze.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologii práce.
3. Interpretujte tvorbu Andyho Warhola a na základě vybraných děl realizujte kvalitativní výzkum u zvolené cílové skupiny.
4. Na základě výsledných hodnot kvalitativního výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a předložte doporučení s odrazem do praxe.
Seznam doporučené literatury
FREELAND, Cynthia A., 2011. Teorie umění. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-164-2.
HONNEF, Klaus. 2000. Andy Warhol 1928-1987: Umění jako byznys. Praha: Slovart. ISBN 3-8228-6696-2.
KULKA, Jiří. 2008. Psychologie umění. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2329-7.
PACKARD, Vance. 2007. The Hidden Persuaders. NY: IgPublishing. ISBN 978-0-9788431-0-6.
PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU, 2009. Dějiny reklamy. Slovart. ISBN 978-80-7391-266-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et. al., 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
FREELAND, Cynthia A., 2011. Teorie umění. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-164-2.
HONNEF, Klaus. 2000. Andy Warhol 1928-1987: Umění jako byznys. Praha: Slovart. ISBN 3-8228-6696-2.
KULKA, Jiří. 2008. Psychologie umění. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2329-7.
PACKARD, Vance. 2007. The Hidden Persuaders. NY: IgPublishing. ISBN 978-0-9788431-0-6.
PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU, 2009. Dějiny reklamy. Slovart. ISBN 978-80-7391-266-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et. al., 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Oponent nemá žádné otázky k obhajobě.
Studentka byla požádána komisí o reakci na oba posudky.
Dr. Juříková považuje argumentaci studenty za velmi slabou. Dále také považuje interpretaci výsledků za nedostatečnou. Proběhla diskuze nad výsledky autorky práce a zvolenými produkty výzkumu.
Studentka nesplnila především formální náležitosti práce.