Práce "Postoje dětí k vybraným sociálním reklamám" se zaměřuje na vybrané sociální reklamy, které se věnují problematice dětské obezity. Zjišťuje postoje adolescentů k daným spotům. Teoretická část se věnuje objasnění základních pojmů souvisejících s tématem, jako jsou ,,teorie postojů", ,,sociální reklama" nebo ,,dětská obezita". Praktická část se věnuje popisu vybraných reklam zaměřených na prevenci obezity u dětí a adolescentů. Práce čtenáře seznámí s výsledky dotazníkového šetření a s vyhodnocením jednotlivých rozhovorů s vymezenou cílovou skupinou za účelem poznání postojů dětí k reklamním spotům.
Anotace v angličtině
The work on theme "Attitudes of children to the selected social ads" is focused on social ads dealing with the issue of childhood obesity and investigates adolescent attitudes to the selected spots. The theoretical part of the work is dedicated to the explanation of the basic concepts related to the topic such as attitude theory, social advertising and childhood obesity. The practical part is focused on the descriptons of selected ads. The work introduces to the reader results of questionare research and evaluation of individual interviews with selected target group to capture childrens attitude to the spots.
Klíčová slova
postoje, děti, obezita, jídlo, nezdravé stravování, marketing, reklama, sociální reklama a televize.
Klíčová slova v angličtině
attitudes, children, obesity, food, unhealthy rating, marketing, advertising, social adverti-sing, television
Rozsah průvodní práce
83 s. (22070 slov). Přílohy2
Jazyk
CZ
Anotace
Práce "Postoje dětí k vybraným sociálním reklamám" se zaměřuje na vybrané sociální reklamy, které se věnují problematice dětské obezity. Zjišťuje postoje adolescentů k daným spotům. Teoretická část se věnuje objasnění základních pojmů souvisejících s tématem, jako jsou ,,teorie postojů", ,,sociální reklama" nebo ,,dětská obezita". Praktická část se věnuje popisu vybraných reklam zaměřených na prevenci obezity u dětí a adolescentů. Práce čtenáře seznámí s výsledky dotazníkového šetření a s vyhodnocením jednotlivých rozhovorů s vymezenou cílovou skupinou za účelem poznání postojů dětí k reklamním spotům.
Anotace v angličtině
The work on theme "Attitudes of children to the selected social ads" is focused on social ads dealing with the issue of childhood obesity and investigates adolescent attitudes to the selected spots. The theoretical part of the work is dedicated to the explanation of the basic concepts related to the topic such as attitude theory, social advertising and childhood obesity. The practical part is focused on the descriptons of selected ads. The work introduces to the reader results of questionare research and evaluation of individual interviews with selected target group to capture childrens attitude to the spots.
Klíčová slova
postoje, děti, obezita, jídlo, nezdravé stravování, marketing, reklama, sociální reklama a televize.
Klíčová slova v angličtině
attitudes, children, obesity, food, unhealthy rating, marketing, advertising, social adverti-sing, television
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky a studium odborné literatury pojednávající o postojích dětí k sociálním reklamám.
2. Přípravte metodiku a vytyčení cílů k tématu bakalářské práce.
3. Realizujte výzkum formou dotazníkového šetření na vybraném vzorku cílové skupiny, ke specifikám práce.
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data a následně interpretujte.
5. Prezentujte výsledky výzkumu, vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky a studium odborné literatury pojednávající o postojích dětí k sociálním reklamám.
2. Přípravte metodiku a vytyčení cílů k tématu bakalářské práce.
3. Realizujte výzkum formou dotazníkového šetření na vybraném vzorku cílové skupiny, ke specifikám práce.
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data a následně interpretujte.
5. Prezentujte výsledky výzkumu, vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka, 2015. Sociální marketingové kampaně v Česku I. Ochrana zdraví. Zlín: Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-75-0.
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka, 2016. Sociální marketing. 1. vydání. Zlín: Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
FüRST, Maria, 1997. Psychologie včetně vývojové psychologie a teorie výchovy. Přeložil HORÁK Jiří. Olomouc: Votobia. ISBN 80-7198-199-0.
HAYES, Nicky, 2003. Základy sociální psychologie. 3. vydání. České vydání přeložila ŠTĚPANÍKOVÁ Irena. Praha: Portál, s.r.o. ISBN 80-7178-763-9.
JANOUŠEK, Jaromír, a kolektiv, 1988. Sociální psychologie. Státní pedagogické nakladatelství, n. p. Praha.
LANGMEIER, Josef, KREJČÍŘOVÁ, Dana, 2006. Vývojová psychologie. 2. aktualizované vydání. Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-1284-9.
VAVŘÍČKOVÁ, Alena, 2010. Děti a reklama. Liberec: Nakladatelství Bor. ISBN 987-80-86807-44-7.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka, 2015. Sociální marketingové kampaně v Česku I. Ochrana zdraví. Zlín: Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-75-0.
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka, 2016. Sociální marketing. 1. vydání. Zlín: Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
FüRST, Maria, 1997. Psychologie včetně vývojové psychologie a teorie výchovy. Přeložil HORÁK Jiří. Olomouc: Votobia. ISBN 80-7198-199-0.
HAYES, Nicky, 2003. Základy sociální psychologie. 3. vydání. České vydání přeložila ŠTĚPANÍKOVÁ Irena. Praha: Portál, s.r.o. ISBN 80-7178-763-9.
JANOUŠEK, Jaromír, a kolektiv, 1988. Sociální psychologie. Státní pedagogické nakladatelství, n. p. Praha.
LANGMEIER, Josef, KREJČÍŘOVÁ, Dana, 2006. Vývojová psychologie. 2. aktualizované vydání. Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-1284-9.
VAVŘÍČKOVÁ, Alena, 2010. Děti a reklama. Liberec: Nakladatelství Bor. ISBN 987-80-86807-44-7.
Přílohy volně vložené
1 USB
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Platí obecně, že známé osobnosti zvyšují důvěryhodnost a celkovou účinnost reklamního sdělení?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké znáte základní metody kvalitativního výzkumu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Co by - dle Vašeho názoru - měla hlavně obsahovat reklama zaměřená na prevenci obezity u dětí?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.