Práce se zabývá využitím umění v reklamě se zaměřením na výtvarné umění aplikované reklamními tvůrci při tvorbě reklamního sdělení. Hlavním cílem bakalářské práce je zjiš-tění úrovně percepce uměleckého díla užitého v reklamním sdělení ze strany příjemců odlišně profesně i zájmově orientovaných v kontinuitě s genderovou i generační rozdíl-ností. V teoretické části je definován pojem umění s historickým exkurzem a definovány základní funkce umění. V oblasti reklamy je pokryta definice reklamy, shrnuta historie reklamy od počátku po současnost a jsou definovány základní cíle a funkce reklamy. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů u konkrétně zvolených participantů, jehož výsledky mohou představovat pří-nos pracovníkům v oblasti propagace směřující k daným cílovým skupinám.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the usage of art in the advertising with the focus to the artwork applied by ad makers during creation of advertising message. The main objective of the bachelor thesis is discovering the level of perception of artwork used in advertising message from the side of recipients which are differently oriented professionally and in-terest-based in the continuity with gender and generational diversity. In the theoretical part is defined term art with the historical development and defined basic art functions. In the field of advertising is covered definition of the advertising, recapitulated history of advertising from the beginning to the present days and are defined basic objectives and functions of advertising. Practical part covers qualitative research implemented in the form of half structured interviews with specifically selected participants which results could represent benefit to workers in the field of promotion leading to the given target groups.
Klíčová slova
umění, reklama, výtvarné dílo, obraz, renesance, Mona Lisa
Klíčová slova v angličtině
ad, advertisement, advertising, art, artwork, painting, renaissance, Mona Lisa
Rozsah průvodní práce
61 s. (92 664 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá využitím umění v reklamě se zaměřením na výtvarné umění aplikované reklamními tvůrci při tvorbě reklamního sdělení. Hlavním cílem bakalářské práce je zjiš-tění úrovně percepce uměleckého díla užitého v reklamním sdělení ze strany příjemců odlišně profesně i zájmově orientovaných v kontinuitě s genderovou i generační rozdíl-ností. V teoretické části je definován pojem umění s historickým exkurzem a definovány základní funkce umění. V oblasti reklamy je pokryta definice reklamy, shrnuta historie reklamy od počátku po současnost a jsou definovány základní cíle a funkce reklamy. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů u konkrétně zvolených participantů, jehož výsledky mohou představovat pří-nos pracovníkům v oblasti propagace směřující k daným cílovým skupinám.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the usage of art in the advertising with the focus to the artwork applied by ad makers during creation of advertising message. The main objective of the bachelor thesis is discovering the level of perception of artwork used in advertising message from the side of recipients which are differently oriented professionally and in-terest-based in the continuity with gender and generational diversity. In the theoretical part is defined term art with the historical development and defined basic art functions. In the field of advertising is covered definition of the advertising, recapitulated history of advertising from the beginning to the present days and are defined basic objectives and functions of advertising. Practical part covers qualitative research implemented in the form of half structured interviews with specifically selected participants which results could represent benefit to workers in the field of promotion leading to the given target groups.
Klíčová slova
umění, reklama, výtvarné dílo, obraz, renesance, Mona Lisa
Klíčová slova v angličtině
ad, advertisement, advertising, art, artwork, painting, renaissance, Mona Lisa
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury a zdrojů se zaměřením na oblast marketingových komunikací v oblasti kultury, primárně na oblast reklamní tvorby. Současně na oblast kultury s orientací na výtvarné umění zvoleného časového období.
Na podkladu teoretické báze specifikujte cíle, výzkumné otázky a zvolte výzkumné metody.
Realizujte metody výzkumu u zvolené cílové skupiny ve formě kvalitativního výzkumu.
Na základě výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a předložte případná doporučení vedoucí ke zlepšení aplikace výtvarného umění v reklamním sdělení.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury a zdrojů se zaměřením na oblast marketingových komunikací v oblasti kultury, primárně na oblast reklamní tvorby. Současně na oblast kultury s orientací na výtvarné umění zvoleného časového období.
Na podkladu teoretické báze specifikujte cíle, výzkumné otázky a zvolte výzkumné metody.
Realizujte metody výzkumu u zvolené cílové skupiny ve formě kvalitativního výzkumu.
Na základě výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a předložte případná doporučení vedoucí ke zlepšení aplikace výtvarného umění v reklamním sdělení.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík ? VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
FREELAND, Cynthia A., 2011. Teorie umění. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-164-2.
KULKA, Jiří, 1991. Psychologie umění: Obecné základy. Praha: Stát. pedagog. nakl. ISBN 80-04-23694-4.
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. Profesionál. ISBN 80-7169-997-7.
VEKSNER, Simon, 2015. 100 Ideas That Changed Advertising. London: Laurence King Publishing Ltd. ISBN 978-1-78067-556-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2007. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík ? VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
FREELAND, Cynthia A., 2011. Teorie umění. Praha: Dokořán. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-164-2.
KULKA, Jiří, 1991. Psychologie umění: Obecné základy. Praha: Stát. pedagog. nakl. ISBN 80-04-23694-4.
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. Profesionál. ISBN 80-7169-997-7.
VEKSNER, Simon, 2015. 100 Ideas That Changed Advertising. London: Laurence King Publishing Ltd. ISBN 978-1-78067-556-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2007. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Přílohy volně vložené
Link k nahrávkám rozhovorů:
https://drive.google.com/drive/folders/1KCbO_ibP9vny22EOV-2EebNIYKS2s_l?usp=sharing
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Uvádíte, že jedna z participantek za svého oblíbeného autora označila Leonarda da Vinci. Byly nějaké rozdíly mezi jejími odpověďmi a odpověďmi ostatních participantů?
" Byly nějaké rozdíly mezi vnímáním využití motivu Mony Lisy v tištěné reklamě a v reklamním spotu?
" Ve Vaší práci participanty rozdělujete na generaci X a Y. Našel jste nějaké výrazné rozdíly v odpovědích zástupců těchto generací?
Student plně odpověděl na otázky. Prof. Pavelka vytknul studentovy nevhodnost zvolení výzkumných metod a nástrojů. Dr. Juříková uvedla kritéria výběru daných reklam na základě ročníkové práce diplomanta.
Prof. Pavelka zmínil, že aby student byl schopný odpovědět na výzkumné otázky, musel by zvolit jinou sadu nástrojů. Uvedl, že má problém s designem projektu bakakalářské práci.