Cílem bakalářské práce je zkoumání evoluce vztahu jednotlivců k reklamě. Konkrétně
vztahů a postojů zástupců generace Z. Teoretická část je věnována popisu jednotlivých
způsobů a cest, kterými je dnes možné dostat reklamní sdělení k jeho
příjemci. Zabývá se časem, který s jednotlivými médii trávíme a závislostí tohoto jevu na výši mediálních investic, které každoročně do masmédií plynou. Teoretická část se dále věnuje definici cílového segmentu publika od jednotlivých úzce profilovaných person až po širší pojetí v rámci celých generací, včetně jejich zařazení do časového rámce a stručné charakteristiky.
Praktická část práce se skrze individuální polostrukturované rozhovory se zástupci
generace Z snaží najít společné znaky v tématech vývoje postojů participantů k reklamě
jako takové a vykresluje vlastnosti, které by podle nich úspěšná reklama měla vykazovat. S jakými médii tráví mladí lidé ze zmíněné generace čas a jaký obsah jejich
prostřednictvím konzumují. Je možné generaci Z oslovit prostřednictvím tradičních médií
a klasických forem marketingu?
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to examine the relationship and attitudes of
representatives of Generation Z to the advertisement. The theoretical part is devoted to the description of ways and forms by which it is possible today to get an advertising message to its recipient. It deals with the time we spend with individual media and the amount of media investments that flow into the mass media every year. It also defines the segment of target audiences from individuals, narrowly profiled people to a broader concept within generations including their inclusion in the time frame and their brief characteristics.
The practical part of this thesis seeks, through semi-structured interviews with
representatives of Generation Z, common features in the development of their attitudes to advertising in detail. It describes the qualities that a successful advertisement should have. What forms of media do young people spend time on and what content do they consume through them. Is it possible to reach Generation Z through traditional media and classic forms of marketing?
Klíčová slova
Reklama, generace Z, cílové publikum, mediatypy, formy marketingové
komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, Generation Z, target audience, media types, forms of marketing
communication.
Rozsah průvodní práce
60 s. rozsah práce+35s.přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zkoumání evoluce vztahu jednotlivců k reklamě. Konkrétně
vztahů a postojů zástupců generace Z. Teoretická část je věnována popisu jednotlivých
způsobů a cest, kterými je dnes možné dostat reklamní sdělení k jeho
příjemci. Zabývá se časem, který s jednotlivými médii trávíme a závislostí tohoto jevu na výši mediálních investic, které každoročně do masmédií plynou. Teoretická část se dále věnuje definici cílového segmentu publika od jednotlivých úzce profilovaných person až po širší pojetí v rámci celých generací, včetně jejich zařazení do časového rámce a stručné charakteristiky.
Praktická část práce se skrze individuální polostrukturované rozhovory se zástupci
generace Z snaží najít společné znaky v tématech vývoje postojů participantů k reklamě
jako takové a vykresluje vlastnosti, které by podle nich úspěšná reklama měla vykazovat. S jakými médii tráví mladí lidé ze zmíněné generace čas a jaký obsah jejich
prostřednictvím konzumují. Je možné generaci Z oslovit prostřednictvím tradičních médií
a klasických forem marketingu?
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to examine the relationship and attitudes of
representatives of Generation Z to the advertisement. The theoretical part is devoted to the description of ways and forms by which it is possible today to get an advertising message to its recipient. It deals with the time we spend with individual media and the amount of media investments that flow into the mass media every year. It also defines the segment of target audiences from individuals, narrowly profiled people to a broader concept within generations including their inclusion in the time frame and their brief characteristics.
The practical part of this thesis seeks, through semi-structured interviews with
representatives of Generation Z, common features in the development of their attitudes to advertising in detail. It describes the qualities that a successful advertisement should have. What forms of media do young people spend time on and what content do they consume through them. Is it possible to reach Generation Z through traditional media and classic forms of marketing?
Klíčová slova
Reklama, generace Z, cílové publikum, mediatypy, formy marketingové
komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, Generation Z, target audience, media types, forms of marketing
communication.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši a sběr podkladů zabývajících se zkoumanou problematikou, která se orientuje na způsoby přijímání reklamních sdělení danou cílovou skupinou.
Teoretická část poslouží k vymezení cíle práce a ke správné formulaci výzkumných otázek a metodiky práce.
Stanovte metody výzkumu, opírající se o kvalitativní šetření realizované formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci generace Z.
Na základě výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte odpovídající doporučení.
Získaná data předejte relevantním subjektům za účelem zvýšení účinnosti reklamních sdělení směřujících ke generaci Z.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši a sběr podkladů zabývajících se zkoumanou problematikou, která se orientuje na způsoby přijímání reklamních sdělení danou cílovou skupinou.
Teoretická část poslouží k vymezení cíle práce a ke správné formulaci výzkumných otázek a metodiky práce.
Stanovte metody výzkumu, opírající se o kvalitativní šetření realizované formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci generace Z.
Na základě výsledků kvalitativního výzkumu zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte odpovídající doporučení.
Získaná data předejte relevantním subjektům za účelem zvýšení účinnosti reklamních sdělení směřujících ke generaci Z.
Seznam doporučené literatury
HENNESSY, Brittany, 2016. Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media. New York: Dark Horse Comics,U.S., 2016. ISBN 978-0806538853
KOTLER Philip, 2016. Marketing 4.0, New Jersey: John Wiley & Sons Inc, 2016. ISBN 978-11-193-4120-8
VAN DEN BERGH, Joeri, 2016. How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y and Z. Londýn: Kogan Page, 2016. ISBN 0749477172
VYSEKALOVÁ Jitka, 2014. Emoce v marketingu. Praha: Grada Publishhing a.s., 2018. ISBN 978-80-247-4843-6
VYSEKALOVÁ Jitka, MIKEŠ Jiří, 2018. Reklama. Praha: Grada Publishhing a.s., 2018. ISBN 978-80-271-0716-2
Seznam doporučené literatury
HENNESSY, Brittany, 2016. Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media. New York: Dark Horse Comics,U.S., 2016. ISBN 978-0806538853
KOTLER Philip, 2016. Marketing 4.0, New Jersey: John Wiley & Sons Inc, 2016. ISBN 978-11-193-4120-8
VAN DEN BERGH, Joeri, 2016. How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y and Z. Londýn: Kogan Page, 2016. ISBN 0749477172
VYSEKALOVÁ Jitka, 2014. Emoce v marketingu. Praha: Grada Publishhing a.s., 2018. ISBN 978-80-247-4843-6
VYSEKALOVÁ Jitka, MIKEŠ Jiří, 2018. Reklama. Praha: Grada Publishhing a.s., 2018. ISBN 978-80-271-0716-2
Přílohy volně vložené
odkaz na rozhovory: https://drive.google.com/drive/folders/0BxaR3XmVWmZAflBGNHJ5RHJBM040emxKR2xyczVQaGFhTVZQTmRFUVdHbEUxRkxuNmw5VEU?usp=sharing
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Nebyly podle vás výsledky šetření dopředu očekávatelné?
Co bylo důvodem výběru kvalitativního šetření oproti kvantitativnímu?
Když jste si byla vědoma menšího počtu respondentů, z jakého důvodu jste nerozšířila jejich
počet?
Studentka plně odpověděla na otázky.