Bakalářská práce s názvem Marketingová komunikace dobročinného projektu organizace MODRÝ KRUH z. s. se zabývá aktuálním tématem marketingové komunikace projektu "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem". Analýzou potenciálu dobročinného projektu "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem" v oblasti marketingové komunikace byly zjištěny poznatky, které poslouží k optimalizaci marketingové komunikace neziskové organizace MODRÝ KRUH z. s. Hlavního cíle bylo dosaženo splněním dílčích cílů části teoretické a praktické. V empirické části práce byly použity kvalitativní výzkumné metody, metody sběru a analýzy dat. Návrh optimalizace se stane pomocným nástrojem pro budoucí marketingovou komunikaci a především fundraisingové aktivity neziskové organizace MODRÝ KRUH z. s. Realizací projektu bylo zajištěno vzdělávání dvou dětí s autismem v tzv. ABA třídě a aplikovaná behaviorální analýza se pro ně stala dostupnou formou vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis "Marketing Communication of the Charitable Project Organized by MODRÝ KRUH z. s." deals with the - currently very relevant to the author - topic of the marketing communication of the project "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem". The results of the analysis of the marketing communication potential of the charitable project "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem" will be used in the process of optimisation of the marketing communication of the non-profit organization MODRÝ KRUH z. s. The chief objective was achieved by reaching the sub-objectives set both in the theoretical framework section and in the practical section of the thesis. In the practical section, qualitative research methods and data collection and analysis methods were used. The optimisation proposal will become an auxiliary
instrument for any future marketing communication and, first and foremost, the fundraising activities of the non-profit organization MODRÝ KRUH z. s. The abovementioned project has been carried out and an education programme in a so-called ABA classroom has been secured for two autistic children. Thus, applied behaviour analysis has become an accessible form of education for them.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, neziskový sektor, marketingový mix neziskových organizací, fundraising, fundraisingové nástroje, kvalitativní výzkum, autismus, ABA třída, dobročinný projekt organizace MODRÝ KRUH z. s., aplikovaná behaviorální analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, non-profit sector, marketing mix of charity organizations, fundraising, fundraising tools, qualitative research, autism, ABA class, charity project of MODRÝ KRUH z. s., applied behaviour analysis.
Rozsah průvodní práce
74 s. (108 705 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Marketingová komunikace dobročinného projektu organizace MODRÝ KRUH z. s. se zabývá aktuálním tématem marketingové komunikace projektu "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem". Analýzou potenciálu dobročinného projektu "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem" v oblasti marketingové komunikace byly zjištěny poznatky, které poslouží k optimalizaci marketingové komunikace neziskové organizace MODRÝ KRUH z. s. Hlavního cíle bylo dosaženo splněním dílčích cílů části teoretické a praktické. V empirické části práce byly použity kvalitativní výzkumné metody, metody sběru a analýzy dat. Návrh optimalizace se stane pomocným nástrojem pro budoucí marketingovou komunikaci a především fundraisingové aktivity neziskové organizace MODRÝ KRUH z. s. Realizací projektu bylo zajištěno vzdělávání dvou dětí s autismem v tzv. ABA třídě a aplikovaná behaviorální analýza se pro ně stala dostupnou formou vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis "Marketing Communication of the Charitable Project Organized by MODRÝ KRUH z. s." deals with the - currently very relevant to the author - topic of the marketing communication of the project "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem". The results of the analysis of the marketing communication potential of the charitable project "Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matýska a další 2 děti s autismem" will be used in the process of optimisation of the marketing communication of the non-profit organization MODRÝ KRUH z. s. The chief objective was achieved by reaching the sub-objectives set both in the theoretical framework section and in the practical section of the thesis. In the practical section, qualitative research methods and data collection and analysis methods were used. The optimisation proposal will become an auxiliary
instrument for any future marketing communication and, first and foremost, the fundraising activities of the non-profit organization MODRÝ KRUH z. s. The abovementioned project has been carried out and an education programme in a so-called ABA classroom has been secured for two autistic children. Thus, applied behaviour analysis has become an accessible form of education for them.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, neziskový sektor, marketingový mix neziskových organizací, fundraising, fundraisingové nástroje, kvalitativní výzkum, autismus, ABA třída, dobročinný projekt organizace MODRÝ KRUH z. s., aplikovaná behaviorální analýza
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, non-profit sector, marketing mix of charity organizations, fundraising, fundraising tools, qualitative research, autism, ABA class, charity project of MODRÝ KRUH z. s., applied behaviour analysis.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte teoretická východiska k zadanému tématu. 2. Stanovte cíl práce a výzkumné otázky. 3. Představte analyzovaný projekt a definujte cíl dobročinného projektu. 4. Porovnejte projekt s konkurenčími projekty z hlediska marketingové komuikace. 5. Realizujte individuální polostruktorované rozhovory s dárci projektu. 6. Analyzujte zjištěná data a vyvoďte závěry. 7. Na záklaďe zjištěných dat uveďte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte teoretická východiska k zadanému tématu. 2. Stanovte cíl práce a výzkumné otázky. 3. Představte analyzovaný projekt a definujte cíl dobročinného projektu. 4. Porovnejte projekt s konkurenčími projekty z hlediska marketingové komuikace. 5. Realizujte individuální polostruktorované rozhovory s dárci projektu. 6. Analyzujte zjištěná data a vyvoďte závěry. 7. Na záklaďe zjištěných dat uveďte doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
BOUKAL, Petr. 2013. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4487-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. Vyd 14. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
BOUKAL, Petr. 2013. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4487-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. Vyd 14. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Mohla skutečnost, že se respondenti znali osobně s výzkumníkem, ovlivnit odpovědi při rozhovorech? (např. důvody nepodpoření sbírky)
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jak by bylo možné docílit virálního šíření kampaně Podpořte vzdělání pro Tobíka, Matyáška a další 2 děti s autismem?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jak by bylo možné vytvořit si vztah s médii?
Student plně odpověděl na položenou otázku.