Cílem bakalářské práce je zmapovat marketingovou komunikaci Městského muzea a galerie Břeclav a zjistit, jaké komunikační nástroje jsou z hlediska návštěvnosti této instituce efektivní.
Teoretická část se věnuje obecným pojmům z oblasti marketingu a marketingové komunikace, příspěvkové organizaci a muzeu. Součástí práce jsou metody výzkumu, které byly využity k dosažení cíle práce. Praktická část se věnuje popisu vybrané organizace, marketingovému mixu a využívaným komunikačním nástrojům. Pomocí výzkumných metod je vyhodnocována efektivita jednotlivých nástrojů vzhledem k návštěvnosti. Závěr je věnován shrnutí práce a doporučením k možnému zlepšení propagace.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor thesis is to map the marketing communications of the Town Museum and Gallery Břeclav and to see what communication tools are effective from the point of view of the attendance of this institution.
The theoretical part is devoted to general terms from the field of marketing communications, contributory organization and museum. Part of the aim involves research methods, that have been used to achieve the goal of the aim. The practical part is devoted to the description of the chosen organisation, the marketing mix and the communication tools used. Using research methods, the effectiveness of individual tools relative to attendance is evaluated. The conclusion is devoted to a summary of the aim and recommendations for possible improvement in promotion.
state-funded institution, marketing communication, communication mix, survey, semi-structured interview
Rozsah průvodní práce
76 s. (126 676 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zmapovat marketingovou komunikaci Městského muzea a galerie Břeclav a zjistit, jaké komunikační nástroje jsou z hlediska návštěvnosti této instituce efektivní.
Teoretická část se věnuje obecným pojmům z oblasti marketingu a marketingové komunikace, příspěvkové organizaci a muzeu. Součástí práce jsou metody výzkumu, které byly využity k dosažení cíle práce. Praktická část se věnuje popisu vybrané organizace, marketingovému mixu a využívaným komunikačním nástrojům. Pomocí výzkumných metod je vyhodnocována efektivita jednotlivých nástrojů vzhledem k návštěvnosti. Závěr je věnován shrnutí práce a doporučením k možnému zlepšení propagace.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor thesis is to map the marketing communications of the Town Museum and Gallery Břeclav and to see what communication tools are effective from the point of view of the attendance of this institution.
The theoretical part is devoted to general terms from the field of marketing communications, contributory organization and museum. Part of the aim involves research methods, that have been used to achieve the goal of the aim. The practical part is devoted to the description of the chosen organisation, the marketing mix and the communication tools used. Using research methods, the effectiveness of individual tools relative to attendance is evaluated. The conclusion is devoted to a summary of the aim and recommendations for possible improvement in promotion.
state-funded institution, marketing communication, communication mix, survey, semi-structured interview
Zásady pro vypracování
Definujte teoretická východiska pojednávající o marketingové komunikaci neziskových organizací, konkrétně muzeí a galerií.
Stanovte metodický rámec: cíle, metody a výzkumné otázky.
Proveďte výzkum prostřednictvím zvolených výzkumných technik jako je sekundární analýza interních materiálů, anketa a hloubkový rozhovor.
Na základě výzkumu navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu marketingové komunikace muzea.
Zásady pro vypracování
Definujte teoretická východiska pojednávající o marketingové komunikaci neziskových organizací, konkrétně muzeí a galerií.
Stanovte metodický rámec: cíle, metody a výzkumné otázky.
Proveďte výzkum prostřednictvím zvolených výzkumných technik jako je sekundární analýza interních materiálů, anketa a hloubkový rozhovor.
Na základě výzkumu navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu marketingové komunikace muzea.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
EAGLE, Lynne, 2015. Marketing Communications. 1. vyd. London and NY: Routledge, 427 s. ISBN 978-0-415-50771-4.
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 304 s. ISBN 80-247-1104-4.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Praha: Grada Publishing, a.s., 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
EAGLE, Lynne, 2015. Marketing Communications. 1. vyd. London and NY: Routledge, 427 s. ISBN 978-0-415-50771-4.
JOHNOVÁ, Radka, 2008. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 304 s. ISBN 80-247-1104-4.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Praha: Grada Publishing, a.s., 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Jana Pelcová):
1. Autorka doporučuje v rámci zlepšení komunikace nástroj UGC Jak by tento nástroj použila pro zvýšení zájmu o MMGB?
- Studentka uvedla, že by bylo vhodné, aby instituce využívala i netradiční nástroje marketingové komunikace.
2. Z práce plyne, že organizace v propagaci využívá také regionální rádio. Jak by na rozhlasových vlnách posílila PR MMGB?
- Studentka navrhla možnosti komunikace prostřednictvím rádia.
3. Existuje podle autorky nějaká cílová skupina z jejího marketingového výzkumu, kterou by si by si vybrala jako reprezentativní vzorek pro vytvoření samostatného a specifického způsobu komunikace, kde by bylo možné použít třeba kreativnější přístup k marketingovým nástrojům?
- Studentka uvedla několik cílových skupin efektivní komunikace.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Mgr. Nemeškalová):
1. Jak probíhalo oslovení návštěvníků vernisáží a jejich zapojení do ankety?
- Studentka popsala průběh ankety.