Bakalářská práce se věnuje zavedení věrnostních programů pro firmu Aranys. Zákazníci jsou nedílnou součástí při prodeji a stálí, vracející se zákazníci by měli tvořit většinu ob-ratu firmy. Aby byla firma konkurence schopná, musí mít dobré portfolio spokojených zákazníků, kteří opakovaně nakupují a kladně hodnotí firmu ve svém okolí. Teoretická část je zaměřená především na možné druhy věrnostních programů a benefitů. Také na jejich klady a zápory a různé pohledy autorů odborných publikací. V praktické části práce je zahrnut a vyhodnocen dotazník zákazníků a potenciálních zákazníků, kteří už přišli s firmou do kontaktu. Jsou zde zkoumány možnosti různých typů věrnostních programů, které zákazníci preferují. Není opomenuto i vedení firmy a vhled do současného stavu ve firmě a jak si stojí vůči konkurenci. Závěr shrnuje všechny dosažené poznatky a zabývá se doporučeními pro firmu, která by byla dle získaných dat nejvhodnější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to study the launch of loyalty programs for company called Aranys. The customers are an integral part of the sales; and regular, returning customers shall make up the majority of any company's turnover. For a company to be competitive on the market, it shall have a solid portfolio of returning customers, who provide a posi-tive review to people in their community. The theoretical part of the thesis focuses on various types of the loyalty programs and benefits for customers and their pros and cons based on review of authors of professional publications. The practical part evaluates a survey by current and potential customers, who are already aware of the company. Vari-ous types of loyalty programs are explored. The management of the company, its internal structure and its market comparison also play an important part in the analysis. The con-clusion summarizes all the findings and provides the most appropriate recommendations for the company, based on the data collected.
Klíčová slova
zákaznické věrnostní programy, loajalita, CRM, soutěže, podpora prodeje, zákaznická zkušenost, přidaná hodnota, řízení vztahů se zákazníky
Bakalářská práce se věnuje zavedení věrnostních programů pro firmu Aranys. Zákazníci jsou nedílnou součástí při prodeji a stálí, vracející se zákazníci by měli tvořit většinu ob-ratu firmy. Aby byla firma konkurence schopná, musí mít dobré portfolio spokojených zákazníků, kteří opakovaně nakupují a kladně hodnotí firmu ve svém okolí. Teoretická část je zaměřená především na možné druhy věrnostních programů a benefitů. Také na jejich klady a zápory a různé pohledy autorů odborných publikací. V praktické části práce je zahrnut a vyhodnocen dotazník zákazníků a potenciálních zákazníků, kteří už přišli s firmou do kontaktu. Jsou zde zkoumány možnosti různých typů věrnostních programů, které zákazníci preferují. Není opomenuto i vedení firmy a vhled do současného stavu ve firmě a jak si stojí vůči konkurenci. Závěr shrnuje všechny dosažené poznatky a zabývá se doporučeními pro firmu, která by byla dle získaných dat nejvhodnější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to study the launch of loyalty programs for company called Aranys. The customers are an integral part of the sales; and regular, returning customers shall make up the majority of any company's turnover. For a company to be competitive on the market, it shall have a solid portfolio of returning customers, who provide a posi-tive review to people in their community. The theoretical part of the thesis focuses on various types of the loyalty programs and benefits for customers and their pros and cons based on review of authors of professional publications. The practical part evaluates a survey by current and potential customers, who are already aware of the company. Vari-ous types of loyalty programs are explored. The management of the company, its internal structure and its market comparison also play an important part in the analysis. The con-clusion summarizes all the findings and provides the most appropriate recommendations for the company, based on the data collected.
Klíčová slova
zákaznické věrnostní programy, loajalita, CRM, soutěže, podpora prodeje, zákaznická zkušenost, přidaná hodnota, řízení vztahů se zákazníky
FORET, M. a STÁVKOVÁ, J. 2003. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Vyd. Grada. 160 s. ISBN 80-247-0385-8
VOJÍK, Vladimír. 2010. Specifika podnikání malých a středních podniků v tuzemsku a zahraničí. Vyd. Wolters Kluwer ČR a.s. 276 s. ISBN 978-80-7357-534-2
KINCL, Jan a kol. 2004. Marketing podle trhů. Vyd. Alfa Publishing. 176 s. ISBN 80-86851-02-8
MULLIN, Roddy. 2010. Sales promotion: how to create, implement & integrate campaigns that really work. 5th ed. London: Kogan Page, 2010, xviii, 262 s. ISBN 9780749457044. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1013/2009043351-t.html
Seznam doporučené literatury
EGER, L. a EGEROVÁ, D. 2014. Základy metodologie výzkumu. Vyd. Západočeská univerzita v Plzni. 148 s. ISBN 978-80261-0418-6
FORET, M. a STÁVKOVÁ, J. 2003. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Vyd. Grada. 160 s. ISBN 80-247-0385-8
VOJÍK, Vladimír. 2010. Specifika podnikání malých a středních podniků v tuzemsku a zahraničí. Vyd. Wolters Kluwer ČR a.s. 276 s. ISBN 978-80-7357-534-2
KINCL, Jan a kol. 2004. Marketing podle trhů. Vyd. Alfa Publishing. 176 s. ISBN 80-86851-02-8
MULLIN, Roddy. 2010. Sales promotion: how to create, implement & integrate campaigns that really work. 5th ed. London: Kogan Page, 2010, xviii, 262 s. ISBN 9780749457044. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1013/2009043351-t.html
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Burgr):
1. Jak ovlivňují zákon O regulaci reklamy a Evropská směrnice o GDPR nástroje podpory prodeje?
- Studentka odpověděla na otázku.
2. Uveďte komisi 2 příklady současných věrnostních programů, kde se platí členské příspěvky.
- Studentka uvedla příklady firem, které využívají tento nástroj.
3. Konzultovala jste s vedením společnosti finanční náklady na jazykové mutace webu?
-Studentka uvedla výsledky rozhovoru s vedením společnosti na téma jazykových mutací webu.
V posudku vedoucí práce byla položena tato otázka (Mgr.Nemeškalová):
1. Jaký přínos má situační analýza v praktické části práce?
- Studentka zodpověděla otázku.
Komise se na základě zásadních připomínek vedoucího i oponenta práce přiklonila k hodnocení D.