Tato bakalářská práce se zabývá návrhem na zavedení věrnostního programu v prodejních sítích iStores za účelem podpory prodeje. Cílem práce je vyzkoumat celkový zájem o potenciální věrnostní program a porovnat možné výhody s konkurenčními obchodními sítěmi. Výsledkem zkoumání bude komparace konkurenčních programů a navrhnout vlastní věrnostní program tak, aby byl efektivní na zvýšení prodeje a spokojenosti zákazníků.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická vymezuje základní pojmy marketingové komunikace, věrnostních programů, prodejní chování zákazníků a marketingového výzkumu. V praktické části je představena firma iStores, dále porovnání věrnostních programů konkurenčních značek na trhu a vyhodnocení osobních rozhovorů za účelem zjištění zájmu o zavedení věrnostního programu a následně zpracovaného online dotazníku, který měl za úkol zjistit již konkrétní výhody věrnostního programu, o které by byl zájem. Na základě analýzy a získaných dat je vyvozený samotný návrh na zavedení věrnostního programu v prodejních sítích iStores.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a proposal to introduce a loyalty program
in iStores sales networks for the purpose of promoting sales. The aim of the work is to explore the overall interest in a potential loyalty program and compare possible advantages with competing business networks. The result of this research will be a comparison of competing programs and propose own loyalty program to be effective in increasing sales and customer satisfaction.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the basic concepts of marketing communications, loyalty programs, sales behaviour of customers and marketing research. The practical section introduces the iStores company, a comparison of loyalty programs of competing brands on the market and an evaluation of personal questioning in order to determine the interest in introduction of a loyalty program. In this part, the results of the online questionnaire prepared to identify the specific benefits
of the loyalty program which would be of interest, are presented. Based on the analysis and data obtained, the proposal to introduce a loyalty program in iStores sales networks is inferred.
Klíčová slova
CRM, vztah se zákazníky, služby zákazníkům, věrnostní program, iStores, Apple Premium Reseller, marketingová komunikace, marketingový výzkum, prodejní chování, podpora prodeje, spokojenost zákazníka
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem na zavedení věrnostního programu v prodejních sítích iStores za účelem podpory prodeje. Cílem práce je vyzkoumat celkový zájem o potenciální věrnostní program a porovnat možné výhody s konkurenčními obchodními sítěmi. Výsledkem zkoumání bude komparace konkurenčních programů a navrhnout vlastní věrnostní program tak, aby byl efektivní na zvýšení prodeje a spokojenosti zákazníků.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická vymezuje základní pojmy marketingové komunikace, věrnostních programů, prodejní chování zákazníků a marketingového výzkumu. V praktické části je představena firma iStores, dále porovnání věrnostních programů konkurenčních značek na trhu a vyhodnocení osobních rozhovorů za účelem zjištění zájmu o zavedení věrnostního programu a následně zpracovaného online dotazníku, který měl za úkol zjistit již konkrétní výhody věrnostního programu, o které by byl zájem. Na základě analýzy a získaných dat je vyvozený samotný návrh na zavedení věrnostního programu v prodejních sítích iStores.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with a proposal to introduce a loyalty program
in iStores sales networks for the purpose of promoting sales. The aim of the work is to explore the overall interest in a potential loyalty program and compare possible advantages with competing business networks. The result of this research will be a comparison of competing programs and propose own loyalty program to be effective in increasing sales and customer satisfaction.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the basic concepts of marketing communications, loyalty programs, sales behaviour of customers and marketing research. The practical section introduces the iStores company, a comparison of loyalty programs of competing brands on the market and an evaluation of personal questioning in order to determine the interest in introduction of a loyalty program. In this part, the results of the online questionnaire prepared to identify the specific benefits
of the loyalty program which would be of interest, are presented. Based on the analysis and data obtained, the proposal to introduce a loyalty program in iStores sales networks is inferred.
Klíčová slova
CRM, vztah se zákazníky, služby zákazníkům, věrnostní program, iStores, Apple Premium Reseller, marketingová komunikace, marketingový výzkum, prodejní chování, podpora prodeje, spokojenost zákazníka
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se věrnostních programů.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum u zákazníků prodejen iStores.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte věrnostní program pro zákazníky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se věrnostních programů.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte primární výzkum u zákazníků prodejen iStores.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte věrnostní program pro zákazníky.
Seznam doporučené literatury
BUTTLE, Francis., Stan MAKLAN, 2015. Customer relationship management: concepts and technologies. 3rd edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group ISBN 978-1-138-78982-1.
KOTLER, Philip., Kevin L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada ISBN 978-80-247-4150-5.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana, 2017. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. 1. vydání. Praha: Grada 978-80-271-0419-2.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka., 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství ''černé skříňky''. 1. vydání. Praha: Grada ISBN 9788024735283.
Seznam doporučené literatury
BUTTLE, Francis., Stan MAKLAN, 2015. Customer relationship management: concepts and technologies. 3rd edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group ISBN 978-1-138-78982-1.
KOTLER, Philip., Kevin L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada ISBN 978-80-247-4150-5.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana, 2017. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. 1. vydání. Praha: Grada 978-80-271-0419-2.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka., 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství ''černé skříňky''. 1. vydání. Praha: Grada ISBN 9788024735283.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce doc.Weberová položila jednu otázku:
Plánujú predajne iStores - Apple Premium Reseller v budúcnosti zaviesť Vami navrhovaný vernostný program?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Jermakov, oponent):
1.Existuje věrnostní program provozovaný přímo společností Apple ve vlastních prodejnách?
2.Proč iStores ještě nemá věrnostní program, když je to tak jednoduché a levné?
3.Jak lze v průběhu času měřit a vyhodnocovat úspěšnost věrnostního programu obecně?
Student plně odpověděl na položené otázky.