Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací designových rakví, funerálním designem. Cílem práce je analyzovat, jaké jsou efektivní nástroje marketingové komunikace v oblasti funerálního designu a jak funguje spotřebitelské chování.
Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezí pojmy jako nekromarketing, zabývat se ale bude i zákonem o regulaci reklamy, pohřbíváním, kremací, rakvemi a designovými rakvemi. Praktická část bakalářské práce bude zaměřena na spotřebitele. Cílem je zjištění povědomí spotřebitelů, zda o značce ví, jak se jim líbí, v jaké situaci by se pro designovou rakev rozhodli. Účelem šetření bude také to, v jaké situaci se rozhodují pro nákup a co je v rozhodování ovlivňuje. Současně půjde o rozšíření povědomí o značce. Analýza bude po vyhodnocení předána designérovi, data mu mohou pomoci v dalším směřování marketingu a obchodních strategiích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with marketing communication of design coffins, funeral design.
The aim of this thesis is to analyze what are the effective tools of marketing communication in the field of funeral design and how consumer behavior works.
The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines concepts such as necromarketing, but will also deal with the law on advertising regulation, burial, cremation, coffins and design coffins. The practical part of the bachelor thesis will focus on consumers. The aim is to find out if consumers are aware of the brand, how they like it, in what situation they would choose a design coffin. The survey will focus on in which situation would customers decide to buy it and what influences them in their decision-making. At the same time, it will be about raising brand awareness. After the evaluation, the analysis will be passed on to the designer, the data can help him in the further direction of marketing and business strategies.
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací designových rakví, funerálním designem. Cílem práce je analyzovat, jaké jsou efektivní nástroje marketingové komunikace v oblasti funerálního designu a jak funguje spotřebitelské chování.
Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezí pojmy jako nekromarketing, zabývat se ale bude i zákonem o regulaci reklamy, pohřbíváním, kremací, rakvemi a designovými rakvemi. Praktická část bakalářské práce bude zaměřena na spotřebitele. Cílem je zjištění povědomí spotřebitelů, zda o značce ví, jak se jim líbí, v jaké situaci by se pro designovou rakev rozhodli. Účelem šetření bude také to, v jaké situaci se rozhodují pro nákup a co je v rozhodování ovlivňuje. Současně půjde o rozšíření povědomí o značce. Analýza bude po vyhodnocení předána designérovi, data mu mohou pomoci v dalším směřování marketingu a obchodních strategiích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with marketing communication of design coffins, funeral design.
The aim of this thesis is to analyze what are the effective tools of marketing communication in the field of funeral design and how consumer behavior works.
The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines concepts such as necromarketing, but will also deal with the law on advertising regulation, burial, cremation, coffins and design coffins. The practical part of the bachelor thesis will focus on consumers. The aim is to find out if consumers are aware of the brand, how they like it, in what situation they would choose a design coffin. The survey will focus on in which situation would customers decide to buy it and what influences them in their decision-making. At the same time, it will be about raising brand awareness. After the evaluation, the analysis will be passed on to the designer, the data can help him in the further direction of marketing and business strategies.
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu práce
2. Vytyčte cíle, výzkumnou otázku a metodický postup práce
3. Realizujte individuální polostrukturované rozhovory a dotazníkové šetření na vybraném vzorku cílové skupiny
4. Analyzujte zjištěné výsledky výzkumu a vyvoďte závěry
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu práce
2. Vytyčte cíle, výzkumnou otázku a metodický postup práce
3. Realizujte individuální polostrukturované rozhovory a dotazníkové šetření na vybraném vzorku cílové skupiny
4. Analyzujte zjištěné výsledky výzkumu a vyvoďte závěry
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie, 2012. Teorie, management a marketing služeb. 1.vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN: 978-80-87472-25-5
NEŠPOROVÁ, Olga, 2013. O smrti a pohřbívání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN: 978-80-7325-320-2
SHELTON, Amiee J, 2016. Necromarketing as advertising strategy in American television. In: Sciendo [online]. [cit. 2020-01-10] Dostupné z: https://doi.org/10.1515/sc-2016-0007
SEDLÁKOVÁ, Soňa. 2017. Inovace a její ekonomické dopady. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta, Katedra ekonomiky. Vedoucí práce: Ing. Martina Novotná, Ph.D.
STEJSKAL, David, J.Šejvl a kol., 2011. Pohřbívání a hřbitovy. 1.vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ISBN: 978-90-7357-680-6
WOJCIECHOWSKI, Łukasz, 2009. Poznámky k definícii nekromarketingu. In: (KO)MÉDIÁ: sborník konferenčních příspěvků ze 4. ročníku mezinárodní konference, Zlín 21.-22.10.2009. ISBN: 978-80-7318-903-7 [online]. [cit. 2020-01-10] Dostupné z: https://www.academia.edu/5844322/Pozn%C3%A1mky_k_defin%C3%ADcii_nekromarketingu
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie, 2012. Teorie, management a marketing služeb. 1.vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN: 978-80-87472-25-5
NEŠPOROVÁ, Olga, 2013. O smrti a pohřbívání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. ISBN: 978-80-7325-320-2
SHELTON, Amiee J, 2016. Necromarketing as advertising strategy in American television. In: Sciendo [online]. [cit. 2020-01-10] Dostupné z: https://doi.org/10.1515/sc-2016-0007
SEDLÁKOVÁ, Soňa. 2017. Inovace a její ekonomické dopady. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta, Katedra ekonomiky. Vedoucí práce: Ing. Martina Novotná, Ph.D.
STEJSKAL, David, J.Šejvl a kol., 2011. Pohřbívání a hřbitovy. 1.vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ISBN: 978-90-7357-680-6
WOJCIECHOWSKI, Łukasz, 2009. Poznámky k definícii nekromarketingu. In: (KO)MÉDIÁ: sborník konferenčních příspěvků ze 4. ročníku mezinárodní konference, Zlín 21.-22.10.2009. ISBN: 978-80-7318-903-7 [online]. [cit. 2020-01-10] Dostupné z: https://www.academia.edu/5844322/Pozn%C3%A1mky_k_defin%C3%ADcii_nekromarketingu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
nemá otázky
Dr. Juříková se zeptala na otázku, zdali Jíří Ďuriš využije data, která studentka získala z výzkumu. Studentka plně zodpověděla otázku, prokázala orientaci v tematice.