Cílem práce bylo navrhnout motivační program pro obchodní zástupce v pojišťovnictví. Teoretická část přibližuje problematiku pracovní motivace a motivace výkonu, pracovních motivů a HR marketingu zaměřenou na řízení lidských zdrojů. V praktické části bylo ke zjištění nejdůležitějších motivátorů pro práci pojišťovacích poradců použito šetření formou kvantitativního výzkumu. K získání potřebných dat byli osloveni pracovníci společnosti Kooperativa, pojišťovna, a.s., VIG. Přestože se jedná o průzkum v jedné z pojišťoven, můžeme výsledky promítnout obecně do celé oblasti pojišťovnictví. V závěru byla po vyhodnocení získaných dat uvedena doporučení k nastavení motivačního programu směřujícího k vyšší spokojenosti zaměstnanců a zároveň ke zvýšení jejich výkonnosti.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to suggest a motivational program for sales representatives in the insurance industry. The theoretical part approaches the issues of work motivation and performance motivation, work motives and HR marketing focused on human resource management. In the practical part, a survey in the form of quantitative research was used to identify the most important motivators for the work of insurance advisers. Employees of Kooperativa, pojišťovna, a.s., VIG were contacted to obtain the necessary data. Although this is a survey in one of the insurance companies, we can project the results in general to the entire field of insurance. In conclusion, after evaluating the obtained data, recommendations were made to set up an incentive program aimed at higher employee satisfaction and at the same time to increase their performance.
Klíčová slova
motivace, pracovní motivy, potřeby, lidské zdroje, motivační program
Klíčová slova v angličtině
motivation, work motives, needs, human resources, motivation program
Rozsah průvodní práce
86 s. (99 213 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo navrhnout motivační program pro obchodní zástupce v pojišťovnictví. Teoretická část přibližuje problematiku pracovní motivace a motivace výkonu, pracovních motivů a HR marketingu zaměřenou na řízení lidských zdrojů. V praktické části bylo ke zjištění nejdůležitějších motivátorů pro práci pojišťovacích poradců použito šetření formou kvantitativního výzkumu. K získání potřebných dat byli osloveni pracovníci společnosti Kooperativa, pojišťovna, a.s., VIG. Přestože se jedná o průzkum v jedné z pojišťoven, můžeme výsledky promítnout obecně do celé oblasti pojišťovnictví. V závěru byla po vyhodnocení získaných dat uvedena doporučení k nastavení motivačního programu směřujícího k vyšší spokojenosti zaměstnanců a zároveň ke zvýšení jejich výkonnosti.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to suggest a motivational program for sales representatives in the insurance industry. The theoretical part approaches the issues of work motivation and performance motivation, work motives and HR marketing focused on human resource management. In the practical part, a survey in the form of quantitative research was used to identify the most important motivators for the work of insurance advisers. Employees of Kooperativa, pojišťovna, a.s., VIG were contacted to obtain the necessary data. Although this is a survey in one of the insurance companies, we can project the results in general to the entire field of insurance. In conclusion, after evaluating the obtained data, recommendations were made to set up an incentive program aimed at higher employee satisfaction and at the same time to increase their performance.
Klíčová slova
motivace, pracovní motivy, potřeby, lidské zdroje, motivační program
Klíčová slova v angličtině
motivation, work motives, needs, human resources, motivation program
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se motivace pracovníků v pojišťovnictví se zaměřením na obchodní zástupce.
Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
Proveďte primární výzkum metodou dotazníkového šetření a vyhodnoťte výsledky.
Navrhněte motivační program tak, aby byl v souladu s představami pojišťovacích poradců a zároveň vedl k dosažení obchodních cílů stanovených vedením společnosti.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se motivace pracovníků v pojišťovnictví se zaměřením na obchodní zástupce.
Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
Proveďte primární výzkum metodou dotazníkového šetření a vyhodnoťte výsledky.
Navrhněte motivační program tak, aby byl v souladu s představami pojišťovacích poradců a zároveň vedl k dosažení obchodních cílů stanovených vedením společnosti.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. 2004. Efektivní motivace. První vydání. Praha: Alfa Publishing. Management (Alfa Publishing). ISBN 8086851001
HÁLEK, Vítězslav. 2016. Management a marketing. První vydání. Dr. Ing. Vítězslav Hálek, MBA, Ph.D., Nezvalova 423, Hradec Králové. ISBN: 9788026097235
HORVÁTHOVÁ, Petra a Andrea ČOPÍKOVÁ. 2017. Human resource management. První vydání. Ostrava: VŠB-TU Ostrava. ISBN 9788024841038
MIKULÁŠTÍK, Milan. 2015. Manažerská psychologie. 3., přepracované vydání. Praha: Grada. Manažer. ISBN 9788024742212
PLAMÍNEK, Jiří. 2015. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. Poradce pro praxi. ISBN 9788024755151
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. 2004. Efektivní motivace. První vydání. Praha: Alfa Publishing. Management (Alfa Publishing). ISBN 8086851001
HÁLEK, Vítězslav. 2016. Management a marketing. První vydání. Dr. Ing. Vítězslav Hálek, MBA, Ph.D., Nezvalova 423, Hradec Králové. ISBN: 9788026097235
HORVÁTHOVÁ, Petra a Andrea ČOPÍKOVÁ. 2017. Human resource management. První vydání. Ostrava: VŠB-TU Ostrava. ISBN 9788024841038
MIKULÁŠTÍK, Milan. 2015. Manažerská psychologie. 3., přepracované vydání. Praha: Grada. Manažer. ISBN 9788024742212
PLAMÍNEK, Jiří. 2015. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. Poradce pro praxi. ISBN 9788024755151
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položila jednu otázku:
Uveďte prosím do akej miery bol pre Vás primárny výskum užitočný. Aké sú jeho výhody a limity?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Jermakov, oponent):
1.Existují podobné motivační programy u jiných velkých pojišťoven (např. Allianz apod.)?
2.Budou manažeři Kooperativy zjišťovat osobními pohovory důvod nespokojenosti některých členů týmu?
3.Je LinkedIn vhodnou platformou pro udržování povědomí o výhodách práce pro Kooperativu?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.