Bakalářská práce se zabývá problematikou designu loga a jeho vlivu na marketingovou komunikaci města. Teoretická část práce se věnuje specifikům marketingové komunikace města v kontextu jeho marketingového mixu, funkci a významu loga v marketingové komunikaci, designu loga, jeho tvorbě a výzkumu. V praktické části je nejprve provedena komparativní analýza marketingové komunikace tří vybraných českých měst ve vazbě na rozsah a způsoby používání loga města v praxi. Dále jsou realizovány individuální polostrukturované rozhovory, zaměřené na percepci designu těchto log veřejností, doplněné o dotazníkové šetření, orientované na širší veřejnost. Cílem práce je porovnání rozsahu a způsobu používání loga v praxi ve vybraných českých městech s návazností na porovnání percepce těchto log veřejností z hlediska estetiky a funkčnosti.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis focuses on the issue of logo design and its influence on cities' marketing communication. The theoretical part of the thesis outlines the specific features of municipal marketing communication in the context of the marketing mix, the function and importance of logos in marketing communication, the design and creation of logos, and research into logos. The practical part of the thesis begins by presenting a comparative analysis of the marketing communication of three selected Czech cities with respect to the extent and manner of their practical use of logos. This is followed by individual semi-structured interviews focusing on public perceptions of the design of these logos, accompanied by a questionnaire-based survey targeted at the general public. The aim of the thesis is to compare the extent and manner of the practical use of logos by selected Czech cities and to compare the public perception of these logos from the perspective of aesthetics and functionality.
Klíčová slova
marketingová komunikace města, marketingový mix města, logo, design loga, tvorba loga, výzkum loga, komparativní analýza, individuální polostrukturované rozhovory, dotazníkové šetření, polaritní profil
Klíčová slova v angličtině
municipal marketing communication, municipal marketing mix, logo, logo design, logo creation, logo research, comparative analysis, individual semi-structured interviews, questionnaire survey, polarity profile
Rozsah průvodní práce
94 s. (115 828 znaků), 44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou designu loga a jeho vlivu na marketingovou komunikaci města. Teoretická část práce se věnuje specifikům marketingové komunikace města v kontextu jeho marketingového mixu, funkci a významu loga v marketingové komunikaci, designu loga, jeho tvorbě a výzkumu. V praktické části je nejprve provedena komparativní analýza marketingové komunikace tří vybraných českých měst ve vazbě na rozsah a způsoby používání loga města v praxi. Dále jsou realizovány individuální polostrukturované rozhovory, zaměřené na percepci designu těchto log veřejností, doplněné o dotazníkové šetření, orientované na širší veřejnost. Cílem práce je porovnání rozsahu a způsobu používání loga v praxi ve vybraných českých městech s návazností na porovnání percepce těchto log veřejností z hlediska estetiky a funkčnosti.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis focuses on the issue of logo design and its influence on cities' marketing communication. The theoretical part of the thesis outlines the specific features of municipal marketing communication in the context of the marketing mix, the function and importance of logos in marketing communication, the design and creation of logos, and research into logos. The practical part of the thesis begins by presenting a comparative analysis of the marketing communication of three selected Czech cities with respect to the extent and manner of their practical use of logos. This is followed by individual semi-structured interviews focusing on public perceptions of the design of these logos, accompanied by a questionnaire-based survey targeted at the general public. The aim of the thesis is to compare the extent and manner of the practical use of logos by selected Czech cities and to compare the public perception of these logos from the perspective of aesthetics and functionality.
Klíčová slova
marketingová komunikace města, marketingový mix města, logo, design loga, tvorba loga, výzkum loga, komparativní analýza, individuální polostrukturované rozhovory, dotazníkové šetření, polaritní profil
Klíčová slova v angličtině
municipal marketing communication, municipal marketing mix, logo, logo design, logo creation, logo research, comparative analysis, individual semi-structured interviews, questionnaire survey, polarity profile
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte pojmy z oblasti designu loga, popište význam a roli loga v marketingové komunikaci města s ohledem na její specifika.
Stanovte cíl, metodiku a formulujte výzkumné otázky práce.
Charakterizujte loga vybraných měst a porovnejte jejich způsoby využití v marketingové komunikaci.
Na základě kvalitativního a kvantitativního šetření analyzujte percepci designu vybraných log.
Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte závěry a zhodnoťte dosažení stanoveného cíle práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte pojmy z oblasti designu loga, popište význam a roli loga v marketingové komunikaci města s ohledem na její specifika.
Stanovte cíl, metodiku a formulujte výzkumné otázky práce.
Charakterizujte loga vybraných měst a porovnejte jejich způsoby využití v marketingové komunikaci.
Na základě kvalitativního a kvantitativního šetření analyzujte percepci designu vybraných log.
Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte závěry a zhodnoťte dosažení stanoveného cíle práce.
Seznam doporučené literatury
HEALEY, Matthew. 2011. Design loga. Analýza úspěchu 300+ mezinárodních značek. Přeložil: Marcel GOLIÁŠ. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-3608-9.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. 2014. Logo & Corporate Identity. 3. přepracované vydání. Praha: Kafka Design. ISBN 978-80-260-6771-9.
SKOŘEPA, Ladislav, Jiří JEŽEK a Renata JEŽKOVÁ. 2008. Marketing měst a obcí. Praha: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. ISBN 978-80-86708-55-3.
TAHAL, Radek et al. 2017. Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-271-0206-8 (print).
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
HEALEY, Matthew. 2011. Design loga. Analýza úspěchu 300+ mezinárodních značek. Přeložil: Marcel GOLIÁŠ. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-3608-9.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. 2014. Logo & Corporate Identity. 3. přepracované vydání. Praha: Kafka Design. ISBN 978-80-260-6771-9.
SKOŘEPA, Ladislav, Jiří JEŽEK a Renata JEŽKOVÁ. 2008. Marketing měst a obcí. Praha: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. ISBN 978-80-86708-55-3.
TAHAL, Radek et al. 2017. Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-271-0206-8 (print).
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb - efektivně a moderně. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr ak. soch. Rostislav Illík):
1. Chystáte se v této Vaší výzkumné práci pokračovat...třeba tím výzkumem mezi občany V. Meziříčí, jak zmiňujete v práci?
- Studentka odpověděla, že nebude v práci pokračovat z důvodu velkého pracovního vytížení. Uvedla však několik směrů, kterými by se případně vydala.