Ve své bakalářské práci se věnuji designu skleněného užitného souboru inspirovaného květem irisu. Set se skládá ze zrcadel ve skleněných rámech, z váz a mísy designovanými s ohledem nejenom na funkčnost, ale i na estetiku. Jedná se také o design tavené plastiky umístěné na zdi.
V teoretické části považuji za vhodné zmínit stručnou historii skleněných zrcadl a rámů. Kladu otázky, proč chceme interiérové doplňky a proč mají sloužit nejenom funkčně. Provádím rešerši inspiračních zdrojů a krátce seznámím čtenáře s použitou technologií souvísející s mou prací.
V praktické části odkazuji na předchozí práci, představuji koncept a důvod tvarů vycházejících z motivu irisu. V závěru popisuji realizaci setu v materiálu.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I am dedicated to the design of a utility glass set inspired by the iris flower. The set consists of mirrors in glass frames, vases and vessel designed with regard not only to functionality, but also to aesthetics. It is also about design of a mold melted glass placed on the wall.
In the theoretical part, I consider it appropriate to mention the brief history of glass mirrors and frames. I ask questions about why we want interior accessories and why they are intended to serve not only functionally. I am conducting research of inspirational sources and briefly acquainting the reader with the technology pertinent to my work.
In the practical part, I refer to previous work, introduce the concept and reason of the shapes based on the iris theme. In the end, I describe the production process of the set.
Klíčová slova
užité umění, interiér, set, iris, rám na zrcadl, tavená plastika
Ve své bakalářské práci se věnuji designu skleněného užitného souboru inspirovaného květem irisu. Set se skládá ze zrcadel ve skleněných rámech, z váz a mísy designovanými s ohledem nejenom na funkčnost, ale i na estetiku. Jedná se také o design tavené plastiky umístěné na zdi.
V teoretické části považuji za vhodné zmínit stručnou historii skleněných zrcadl a rámů. Kladu otázky, proč chceme interiérové doplňky a proč mají sloužit nejenom funkčně. Provádím rešerši inspiračních zdrojů a krátce seznámím čtenáře s použitou technologií souvísející s mou prací.
V praktické části odkazuji na předchozí práci, představuji koncept a důvod tvarů vycházejících z motivu irisu. V závěru popisuji realizaci setu v materiálu.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I am dedicated to the design of a utility glass set inspired by the iris flower. The set consists of mirrors in glass frames, vases and vessel designed with regard not only to functionality, but also to aesthetics. It is also about design of a mold melted glass placed on the wall.
In the theoretical part, I consider it appropriate to mention the brief history of glass mirrors and frames. I ask questions about why we want interior accessories and why they are intended to serve not only functionally. I am conducting research of inspirational sources and briefly acquainting the reader with the technology pertinent to my work.
In the practical part, I refer to previous work, introduce the concept and reason of the shapes based on the iris theme. In the end, I describe the production process of the set.
Klíčová slova
užité umění, interiér, set, iris, rám na zrcadl, tavená plastika
3. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
4. Fotodokumentace
5. Obeznámení s použitou technologií
6. Realizace v materiálu
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím bakalářské práce
2. Zpracovaní návrhů, modely, kresebné studie
3. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
4. Fotodokumentace
5. Obeznámení s použitou technologií
6. Realizace v materiálu
Seznam doporučené literatury
Raban, J. Modernes Böhmisches Glas. Praha 1963.
Adlerová, A. Současné sklo. Praha 1979.
kol. New Glass A Worldwide Survey. New York 1979 (Kat. - The Corning Museum of Glass, Corning etc.).
Adlerová, A. a kol. Czechoslovakian Glass 1350-1980. Corning 1981 (Kat. - The Corning Museum of Glass).
Adlerová, A. České užité umění 1918-1938. Praha 1983.
Drahotová, O. Langhamer, A. a kol. České sklo. Nový Bor 1985.
Petrová, S. Olivié, J. L. a kol. Verres de Boheme 1400-1989. Paris 1989.
Frantz, S. K. Contemporary Glass. New York 1989.
Ricke, H. Neues Glass in Europa. New Glass in Europe. 50 Künstler-50 Konzepte. 50 Artists-50Concepts. Düsseldorf 1990 (Kat. - Kunstmuseum Düsseldorf).
Petrová, S. České sklo. Praha 2001.
Pelcl, J. a kol. Český design 1995-2000. Praha 2001.
Adler, J. 100 Ways to Happy Chic Your Life. New York 2012.
Hoppen, K. Kelly Hoppen Style: The Golden Rules of Design. Moskva 2005.
Časopisy a periodika:
Architectural Digest, Elle Decor, Glassreview/Glasrevue, Umění a řemesla, Neues Glas/New Glass, www.glassrevue.com, Sklář a keramik, Keramika a sklo.
Seznam doporučené literatury
Raban, J. Modernes Böhmisches Glas. Praha 1963.
Adlerová, A. Současné sklo. Praha 1979.
kol. New Glass A Worldwide Survey. New York 1979 (Kat. - The Corning Museum of Glass, Corning etc.).
Adlerová, A. a kol. Czechoslovakian Glass 1350-1980. Corning 1981 (Kat. - The Corning Museum of Glass).
Adlerová, A. České užité umění 1918-1938. Praha 1983.
Drahotová, O. Langhamer, A. a kol. České sklo. Nový Bor 1985.
Petrová, S. Olivié, J. L. a kol. Verres de Boheme 1400-1989. Paris 1989.
Frantz, S. K. Contemporary Glass. New York 1989.
Ricke, H. Neues Glass in Europa. New Glass in Europe. 50 Künstler-50 Konzepte. 50 Artists-50Concepts. Düsseldorf 1990 (Kat. - Kunstmuseum Düsseldorf).
Petrová, S. České sklo. Praha 2001.
Pelcl, J. a kol. Český design 1995-2000. Praha 2001.
Adler, J. 100 Ways to Happy Chic Your Life. New York 2012.
Hoppen, K. Kelly Hoppen Style: The Golden Rules of Design. Moskva 2005.
Časopisy a periodika:
Architectural Digest, Elle Decor, Glassreview/Glasrevue, Umění a řemesla, Neues Glas/New Glass, www.glassrevue.com, Sklář a keramik, Keramika a sklo.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji práci - její koncepci, inspiraci, závěr. Stejně jako oponentka měla komise výhrady k inspiraci ..., jelikož tu hledali marně. Patrik Illo upozornil na ....stránku, která nevypovídá sklu a Marian Karel upozornil na různorodost představovaného souboru. Studentka neargumentovala přesvědčivě.