Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Pvní je teoretická část. Zabývá se vývojem interrupcí až po současnost. Rozebírá jednotlivé hlediska interrupce. Popisuje právní aspekty interrupce, potratový zákon i současnou právní legislativu.Z medicínského hlediska se zabývá metodami prováděných potratů, možnými komplikacemi,které mohou při interrupci nastat a to jak po stránce zdravotní tak i psychické.Ze sociálních aspektů interrucí jsou zde uvedeny alternativní možnosti nechtěného těhotenství.Rovněž jsou zde prezentovány různé pohledy odpůrců i obhájců této problematiky.Praktická část byla provedena na UTB kvantitativním výzkumem pomocí dotazníku.Dále pak podrobnější interpretace získaných dat a jejich vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. The first is the theoretical part. It deals with the development of abortions up to the present. It analyzes individual aspects of abortion. It describes the legal aspects of abortion, the abortion law and current legal legislation. From a medical point of view, it deals with the methods of abortions, possible complications that may occur during abortion, both in terms of health and mental. .Different views of opponents and advocates of this issue are also presented here. The practical part was performed at TBU by quantitative research using a questionnaire. Then more detailed interpretations of the obtained data and their evaluation.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Pvní je teoretická část. Zabývá se vývojem interrupcí až po současnost. Rozebírá jednotlivé hlediska interrupce. Popisuje právní aspekty interrupce, potratový zákon i současnou právní legislativu.Z medicínského hlediska se zabývá metodami prováděných potratů, možnými komplikacemi,které mohou při interrupci nastat a to jak po stránce zdravotní tak i psychické.Ze sociálních aspektů interrucí jsou zde uvedeny alternativní možnosti nechtěného těhotenství.Rovněž jsou zde prezentovány různé pohledy odpůrců i obhájců této problematiky.Praktická část byla provedena na UTB kvantitativním výzkumem pomocí dotazníku.Dále pak podrobnější interpretace získaných dat a jejich vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. The first is the theoretical part. It deals with the development of abortions up to the present. It analyzes individual aspects of abortion. It describes the legal aspects of abortion, the abortion law and current legal legislation. From a medical point of view, it deals with the methods of abortions, possible complications that may occur during abortion, both in terms of health and mental. .Different views of opponents and advocates of this issue are also presented here. The practical part was performed at TBU by quantitative research using a questionnaire. Then more detailed interpretations of the obtained data and their evaluation.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociálních,medicínských a právních aspektů interrupcí.
Příprava metodiky praktické části.
Realizace výzkumného šetření prostřednictvím dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociálních,medicínských a právních aspektů interrupcí.
Příprava metodiky praktické části.
Realizace výzkumného šetření prostřednictvím dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DUDOVÁ, Radka. Interrupce v České republice: zápas o ženská těla. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2012. ISBN 978-80-7330-214-6.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Lékařská etika. Praha: Galen, 2015. ISBN 97-880-74922046.
MAVRIČ, Bisera. Legal, Social and Psycho-Medical Effects of Abortion. Epiphany:Journal of transdisciplinary studies, 2012. ISSN 1840-3719.
ŠIMEK, Jiří. Lékařská etika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9885-1.
ŠNÉDAR, Libor. České medicínské právo ve světle nové občanskoprávní a medicínské legislativy. Žilina: Georg, 2016. ISBN 978-80-8154-100-1.
Seznam doporučené literatury
DUDOVÁ, Radka. Interrupce v České republice: zápas o ženská těla. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2012. ISBN 978-80-7330-214-6.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Lékařská etika. Praha: Galen, 2015. ISBN 97-880-74922046.
MAVRIČ, Bisera. Legal, Social and Psycho-Medical Effects of Abortion. Epiphany:Journal of transdisciplinary studies, 2012. ISSN 1840-3719.
ŠIMEK, Jiří. Lékařská etika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9885-1.
ŠNÉDAR, Libor. České medicínské právo ve světle nové občanskoprávní a medicínské legislativy. Žilina: Georg, 2016. ISBN 978-80-8154-100-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na základě zjištěných poznatků, navrhla byste UTB ve Zlíně zejména pak FHS UTB vytvoření programu směřujícího k větší osvětě a informovanosti studentů v této oblasti? (dr. Šnédar) "Studenti ve věku dvaceti let jsou na úrovni zralých lidí a tuto osvětu znají od základní školy, a další vzdělávání v této blasti je pro ně nezajímavé..."
Na str. 55 ( graf č. 20) uvádíte, že 53,8% respondentů vyjadřuje domněnku, neodpovědného chování mladé generace v oblasti sexu a tím i nechtěného těhotenství. V čem se domníváte, že je toho příčina? Může být důvodem liberálnost právní úpravy interrupčního práva? Pokuste so toto odůvodnit. (dr. Šnédar)
Myslíte si, že na školách je vhodně vedena Výchova k reprodukčnímu zdraví (sexuální výchova, výchova k rodičovství)? (dr. Vránová)
Uměla byste ji Vy sama zajistit jako zdravotně sociální pracovník? (dr. Vránová) "Sama ve škole nepracuji, ale toto bych dovedla nachystat..."
Je možné tu práci upravit? (dr. Kudlová) "Věnovala jsem se hlavně praktické části..."
Jakým statistikým testem jste testovala hypotézy (dr. Olecká) "To byly právě ty chyby..."
Studentka neprokázala schopnost pracovat s literaturou a empirická část práce vykazuje hrubé nedostatky. Komise se jednoznačně v poměru 6:0 shodla na výsledku F. Komise doporučuje práci přepracovat a předložit znovu k obhajobě.