Práca pojednáva o vývoji slovenskej značky Lull Loungewear, opisuje prácu dizajnéra a junior dizajnéra v konkrétnej firme. Cieľom diplomovej práce je vytvoriť nositeľnú odevnú kolekciu, ktorá čerpá z poznatkov nadobudnutých výskumom v spomínanej firme, ale aj historickým vývojom streetwear, sportswear a loungewear. Kolekcia má za úlohu zachovať DNA značky, ukázať iný uhol pohľadu na tieto odvetvia módneho priemyslu a súčasne byť príťažlivá pre diváka na módnej prehliadke.
Anotace v angličtině
The work deals with the development of the Slovak brand Lull Loungewear, it describes the work of a designer and a young designer in a concrete firm. The goal of this thesis is to cre-ate a wearable fashion collection, which draws from findings acquired from research in the mentioned firm, but also from historical development in streetwear, sportswear and loungewear. The role of the collection is to preserve the brands DNA, present a different angle on these branches of the fashion industry and simultaneously be attractive for the spec-tator on a fashion show.
Klíčová slova
streetstyle, streetwear, komfort odevu, kolekcia, slovenská firma
Práca pojednáva o vývoji slovenskej značky Lull Loungewear, opisuje prácu dizajnéra a junior dizajnéra v konkrétnej firme. Cieľom diplomovej práce je vytvoriť nositeľnú odevnú kolekciu, ktorá čerpá z poznatkov nadobudnutých výskumom v spomínanej firme, ale aj historickým vývojom streetwear, sportswear a loungewear. Kolekcia má za úlohu zachovať DNA značky, ukázať iný uhol pohľadu na tieto odvetvia módneho priemyslu a súčasne byť príťažlivá pre diváka na módnej prehliadke.
Anotace v angličtině
The work deals with the development of the Slovak brand Lull Loungewear, it describes the work of a designer and a young designer in a concrete firm. The goal of this thesis is to cre-ate a wearable fashion collection, which draws from findings acquired from research in the mentioned firm, but also from historical development in streetwear, sportswear and loungewear. The role of the collection is to preserve the brands DNA, present a different angle on these branches of the fashion industry and simultaneously be attractive for the spec-tator on a fashion show.
Klíčová slova
streetstyle, streetwear, komfort odevu, kolekcia, slovenská firma
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 30-35 normostran. Teoretická část je zaměřena na výzkum a definici pojmů streetwear, sportswear, loungewear, jejich vývoj a vzájemné ovlivňování, které demonstruje na konkrétních pŕíkladech.
2.Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9-12 modelů. Kolekce je inspirovaná poznatky z teoretické části a vychází z praxe v konkrétní firmě, pro kterou bude kolekce vytvořená. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací. Dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, módní doplňky a styling kolekce. Práce musí být doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby a módními fotografiemi.
Rozsah práce: minimálně 45 normostran. Formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být kroužková). Součastí předané písemné práce je dodání elektronické verze diplomové práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části diplomové práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlíšení 300dpi, 250mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1.Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 30-35 normostran. Teoretická část je zaměřena na výzkum a definici pojmů streetwear, sportswear, loungewear, jejich vývoj a vzájemné ovlivňování, které demonstruje na konkrétních pŕíkladech.
2.Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9-12 modelů. Kolekce je inspirovaná poznatky z teoretické části a vychází z praxe v konkrétní firmě, pro kterou bude kolekce vytvořená. Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací. Dokumentace realizace dle zadaných parametrů: moodboard, storyboard, skici, celkový náhled kolekce, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, módní doplňky a styling kolekce. Práce musí být doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby a módními fotografiemi.
Rozsah práce: minimálně 45 normostran. Formát A4. Odevzdejte v 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být kroužková). Součastí předané písemné práce je dodání elektronické verze diplomové práce na Flash disku, který bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části diplomové práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlíšení 300dpi, 250mm delší strana. Formát pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
ADZ, King a Wilma STONE. This is Not Fashion: Streetwear Past, Present and Future. London: Thames & Hudson, 2018. ISBN 9789887710974.
KATZ SINDING, Adam. This is Not a F*cking Street Style Book. 1. Te Neues, 2018. ISBN 9783961710782.
YOUNG, Caroline. Módní kmeny. Praha: Slovart, 2017. ISBN 9788075293404.
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu. Zlín: UTB, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
Seznam doporučené literatury
ADZ, King a Wilma STONE. This is Not Fashion: Streetwear Past, Present and Future. London: Thames & Hudson, 2018. ISBN 9789887710974.
KATZ SINDING, Adam. This is Not a F*cking Street Style Book. 1. Te Neues, 2018. ISBN 9783961710782.
YOUNG, Caroline. Módní kmeny. Praha: Slovart, 2017. ISBN 9788075293404.
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu. Zlín: UTB, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ve své diplomové práci prokázala nadstandartní znalosti daného tématu. Komise ocenila provázanost produktu s komerční výrobou. Na kladené doplňující otázky odpověděla přesvědčivě.