- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12 min., nebo projektová část teoretické bakalářské práce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Unreliable Narrator - prof. Ľudovít Labík, ArtD. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works. Length at Least 12 Minutes or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D.
Název dle studenta
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Název dle studenta v angličtině
Unreliable Narrator in American Cinematography between 1999-2001
Hlavním tématem bakalářské práce je využití nespolehlivého vypravěče v kinematografii. V teoretické části se věnuje definici nespolehlivého vyprávění, různým modelům a rozdělení vypravěčů do jednotlivých kategorií. Pomocí těchto pojmů jsou v analytické části rozebrány tři vybrané filmy z americké kinematografie, které vznikly mezi lety 1999-2001. Pomocí komparační analýzy jsou daná díla porovnána. Na základě výsledků z komparační analýzy jsou určeny základní prvky pro práci s nespolehlivým vypravěčem.
Anotace v angličtině
The main topic of this bachelor thesis is an unreliable narrator in cinematography. The theoretical part of the thesis deals with the definiton of unreliable narration, explains various models and divides narrators into individual categories. There are three analyzes of selected movies made in America between 1999-2001 in the analytical part. The movies are compared using comparative analysis. The basic elements for working with an unreliable narrator are specified based on the results of the comparative analysis.
Klíčová slova
vypravěč, nespolehlivost, nespolehlivý vypravěč, americká kinematografie, Klub rváčů, Memento, Čistá duše
Klíčová slova v angličtině
narrator, unreliability, unreliable narrator, american cinematography, Fight Club, Memento, The Beautiful Mind
Rozsah průvodní práce
51 s
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce je využití nespolehlivého vypravěče v kinematografii. V teoretické části se věnuje definici nespolehlivého vyprávění, různým modelům a rozdělení vypravěčů do jednotlivých kategorií. Pomocí těchto pojmů jsou v analytické části rozebrány tři vybrané filmy z americké kinematografie, které vznikly mezi lety 1999-2001. Pomocí komparační analýzy jsou daná díla porovnána. Na základě výsledků z komparační analýzy jsou určeny základní prvky pro práci s nespolehlivým vypravěčem.
Anotace v angličtině
The main topic of this bachelor thesis is an unreliable narrator in cinematography. The theoretical part of the thesis deals with the definiton of unreliable narration, explains various models and divides narrators into individual categories. There are three analyzes of selected movies made in America between 1999-2001 in the analytical part. The movies are compared using comparative analysis. The basic elements for working with an unreliable narrator are specified based on the results of the comparative analysis.
Klíčová slova
vypravěč, nespolehlivost, nespolehlivý vypravěč, americká kinematografie, Klub rváčů, Memento, Čistá duše
Klíčová slova v angličtině
narrator, unreliability, unreliable narrator, american cinematography, Fight Club, Memento, The Beautiful Mind
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
CHATMAN, Seymour Benjamin. Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008. Teoretická knihovna. ISBN 978-80-7294-260-2.pří
HANSEN, Per Krogh. Unreliable narration in cinema. Amsterdam international electronic journal for cultural narratology. 2008/2009, roč. 4/5, č. 5. ISSN 2213- 0535.
Seznam doporučené literatury
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
CHATMAN, Seymour Benjamin. Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008. Teoretická knihovna. ISBN 978-80-7294-260-2.pří
HANSEN, Per Krogh. Unreliable narration in cinema. Amsterdam international electronic journal for cultural narratology. 2008/2009, roč. 4/5, č. 5. ISSN 2213- 0535.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
12:02 předseda komise doc. Nemeškal zahajuje obhajobu SZZ. Aneta zahajuje obhajobu teoretické bakalářské práce. Popisuje klíč, který vyuužívala při psaní práce. Dále popisuje samotné cíle práce. MgA. Ondruš čte posudek vedoucího - prof. Labík. MgA. Polenský, PhD. čte posudek oponenta. V obou posudcích převažuje primárně kladné hodnocení. Aneta Ratajová posléze zodpovídá položené otázky. Mluví plynule a srozumitelně. Komise poslouchá, nejsou kladeny žádné stěžejní doplňující otázky.
Posléze se komise přesouvá k druhé části obhajoby - praktická část BP. Aneta pouští trailer, po kterém dochází k následné prezentaci díla. Dochází k velké debatě ze strany komise. Převážně se komise vyjadřuje negativně. Hlavním důvodem tohoto hodnocení je obecná dramaturgie filmu a špatně provedená technická stránka zvukové skladby. MgA Ondruš pokládá otázku, na kterou následně studentka odpovídá. doc. Nemeškal uzavírá zkoušku závěrečným shrnutím.