- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Práce více střihačů na první sérii internetového seriálu Lajna
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., nebo projektová část teoretické diplomové práce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Collaboration of Multiple Editors on One Project: Internet Series The Line - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Lenght at least 20 Minutes, or Project Part of Theoretical Master Thesis - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D.
Název dle studenta
Práce více střihačů na první sérii internetového seriálu Lajna
Název dle studenta v angličtině
The Work of Several Editors on the First Series of the Internet Series Lajna
Diplomová práce pojednává o paralelní spolupráci více střihačů na první sérii internetového seriálu Lajna. Autor textu se zaměřuje na podmínky a kritéria takového typu umělecké i technické spolupráce na audiovizuálním díle. Získané teoretické poznatky následně aplikuje na analýzu seriálu Lajna. Cílem práce je v neposlední řadě zkoumat a vysvětlit, jak by měl střihač ideálně postupovat při spolupráci na takovém útvaru.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the parallel cooperation of several editors on the first series of the internet series Lajna. The author of the text focuses on the conditions and criteria of this type of artistic and technical cooperation in an audiovisual work. He then applies the acquired theoretical knowledge to the analysis of the series Lajna. The aim of the work is also to examine and explain how the editor should proceed in cooperation on such a project.
Klíčová slova
spolupráce střihačů, internetový seriál, paralelní práce, střih epizody
Klíčová slova v angličtině
cooperation of editors, internet series, parallel work, episode editing
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o paralelní spolupráci více střihačů na první sérii internetového seriálu Lajna. Autor textu se zaměřuje na podmínky a kritéria takového typu umělecké i technické spolupráce na audiovizuálním díle. Získané teoretické poznatky následně aplikuje na analýzu seriálu Lajna. Cílem práce je v neposlední řadě zkoumat a vysvětlit, jak by měl střihač ideálně postupovat při spolupráci na takovém útvaru.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the parallel cooperation of several editors on the first series of the internet series Lajna. The author of the text focuses on the conditions and criteria of this type of artistic and technical cooperation in an audiovisual work. He then applies the acquired theoretical knowledge to the analysis of the series Lajna. The aim of the work is also to examine and explain how the editor should proceed in cooperation on such a project.
Klíčová slova
spolupráce střihačů, internetový seriál, paralelní práce, střih epizody
Klíčová slova v angličtině
cooperation of editors, internet series, parallel work, episode editing
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KOKEŠ, Radomír D. Jak uvažovat při formalistické analýze filmu: Manuál k psaní bakalářské práce. Brno, 2013.
KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Akropolis, 2016. ISBN 978-80-7470-146-7.
KOKEŠ, Radomír D. Teorie seriálové fikce: možné cesty naratologické analýzy televizního seriálu. In: FEDROVÁ, Stanislava; JEDLIČKOVÁ, Alice. Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2011. ISBN 978-80-85778-80-9.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. 2nd Edition. Silman James Press, 2001. ISBN 978-1-879505-62-9.
SLUNČÍK, Václav. Sitcom: vývoj a realizace. Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-192-6.
Seznam doporučené literatury
KOKEŠ, Radomír D. Jak uvažovat při formalistické analýze filmu: Manuál k psaní bakalářské práce. Brno, 2013.
KOKEŠ, Radomír D. Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění. Praha: Akropolis, 2016. ISBN 978-80-7470-146-7.
KOKEŠ, Radomír D. Teorie seriálové fikce: možné cesty naratologické analýzy televizního seriálu. In: FEDROVÁ, Stanislava; JEDLIČKOVÁ, Alice. Intermediální poetika příběhu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2011. ISBN 978-80-85778-80-9.
MURCH, Walter. In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. 2nd Edition. Silman James Press, 2001. ISBN 978-1-879505-62-9.
SLUNČÍK, Václav. Sitcom: vývoj a realizace. Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-192-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
14:44 - doc. Nemeškal zahajuje obhajobu. Student Jakub Babica hovoří cílech své práce. Dále se posouvá k závěrům teoretické práce, které velmi podrobně komentuje. Diplomat uvádí konkrétní body. Hovoří plynule a jasně. Ve svých tezích se opírá o schéma "Spolupráce více střihačů na jednom audiovizuálním díle" dle Daniela Krchy.
doc. Nemeškal shrnuje teoretickou práci svým komentářem.
Jakub Babica zodpovídá na otázky oponenta a vedoucího práce:
Pokud byste práci mohl rozšířit na obrázkovou přílohu, o jaké byste je rozšířil? Student uvádí příklady a jasně odpovídá.
Myslíte si, že by motivace měla být originální součástí schématu? Student adekvátně odpovídá na danou otázku. Opírá se o své vlastní zkušenosti. doc. Nemeškal doplňuje téma svým komentářem.
Otázky oponenta:
Spolupracoval jste někdy jako střihač s jinými střihači? Student odpovídá a přikládá velké množství variant řešení. Opírá se o své vlastní zkušenosti.
Definujte pojem "střihačská zaujatost" ? Diplomat odpovídá správně.
Praktická část. Student pouší trailer ke své praktické části.
doc. Nemeškal přednáší svůj posudek, jakožto vedoducího práce. MgA. Erla čte oponentský posudek.
otázky vedoucího práce:
Jak došlo k rozpadu obrazu ve scéně v suterénu (paní se psem)? Diplomat odpovídá na otázku. Obhajuje problematiku dlouhým komentářem.
Co si myslíte o zvukové skladbě filmu? Jakub Babica popisuje problematiku technického problému. Zodpovídá otázky. doc. Nemeškal oponuje svými tezemi.