Informace o kvalifikační práci Názory učitelů mateřských škol na využití digitálních technologií v rozvoji komunikačních schopností dětí předškolního věku
Bakalářská práce na téma "Názory učitelů mateřských škol na využití digitálních technologií v rozvoji komunikačních schopností dětí předškolního věku" se zabývá problematikou digitálních technologií jako nástroje pro rozvoj komunikačních schopností dítěte předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu "digitální technologie", jeho problematiku a konkrétní příklady. Praktická část obsahuje interpretaci výsledků, které byly při výzkumu zjištěny u učitelů/učitelek z mateřských škol, a také doporučení pro následné využití digitálních technologií v mateřských školách.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis on the topic "Opinions of pre-school teachers on the use of digital technologies in the development of communication skills in pre-school children" deals with the issue of digital technologies as a tool for the development of communication skills in pre-school children. The theoretical part focuses on the definition of the term "digital technologies", its issues and specific examples. The practical part contains an interpretation of the results that were found during the research with teachers in nursery schools, as well as recommendations for the subsequent use of digital technologies in pre-schools.
Digital technologies, communication competence, digital literacy
Rozsah průvodní práce
70579
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma "Názory učitelů mateřských škol na využití digitálních technologií v rozvoji komunikačních schopností dětí předškolního věku" se zabývá problematikou digitálních technologií jako nástroje pro rozvoj komunikačních schopností dítěte předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu "digitální technologie", jeho problematiku a konkrétní příklady. Praktická část obsahuje interpretaci výsledků, které byly při výzkumu zjištěny u učitelů/učitelek z mateřských škol, a také doporučení pro následné využití digitálních technologií v mateřských školách.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis on the topic "Opinions of pre-school teachers on the use of digital technologies in the development of communication skills in pre-school children" deals with the issue of digital technologies as a tool for the development of communication skills in pre-school children. The theoretical part focuses on the definition of the term "digital technologies", its issues and specific examples. The practical part contains an interpretation of the results that were found during the research with teachers in nursery schools, as well as recommendations for the subsequent use of digital technologies in pre-schools.
Digital technologies, communication competence, digital literacy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o digitálních technologiích v práci učitele mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na digitální média ve vzdělávání dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitelky MŠ.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi MŠ.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o digitálních technologiích v práci učitele mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na digitální média ve vzdělávání dětí předškolního věku.
Příprava metodiky výkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitelky MŠ.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi MŠ.
Seznam doporučené literatury
Bytešníková, I. (2007). Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: Masarykova univerzita.
Moravcová, D. (2013). Využívání počítačů v mateřské škole. [online]. [cit. 2020-04-08]. Dostupné z: clanky.rvp.cz/clanek/s/P/257/VYUZIVANIPOCITACU-V-MATERSKE-SKOLE.html
Simbartl, P. (2017). Mediální kompetence v mateřské škole. Trendy ve vzdělávání, 10(1), 95-100.
Theunert, H. (2007). Medienkinder von Geburt an : Medienaneignung in den ersten sechs Lebensjahren. München: Kopaed.
Zounek J., & Tůma F. (2014). Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990-2012).Studia Paedagogica, 19(3), 65-87.
Seznam doporučené literatury
Bytešníková, I. (2007). Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: Masarykova univerzita.
Moravcová, D. (2013). Využívání počítačů v mateřské škole. [online]. [cit. 2020-04-08]. Dostupné z: clanky.rvp.cz/clanek/s/P/257/VYUZIVANIPOCITACU-V-MATERSKE-SKOLE.html
Simbartl, P. (2017). Mediální kompetence v mateřské škole. Trendy ve vzdělávání, 10(1), 95-100.
Theunert, H. (2007). Medienkinder von Geburt an : Medienaneignung in den ersten sechs Lebensjahren. München: Kopaed.
Zounek J., & Tůma F. (2014). Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990-2012).Studia Paedagogica, 19(3), 65-87.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce vyjádřila nespokojenost v souvislosti se spoluprací se studentkou. Formulace cílů hodnotí jako nepřesné. Vedoucí práce položila otázky týkající se výzkumných otázek a vyzvala studentku k představení svého názoru na využití digitálních technologií v rozvoji komunikačních schopností dětí předškolního věku. Studentka nedokázala přesně odpovědět. Oponentka práce se vyjádřila k nízké jazykové úrovni práce a dále také zdůrazňuje potřebu sjednocení teoretické a empirické části. Položila otázku, která směřovala k definování pojmu rozvojový cíl. Studentka tento pojem definovala s drobnými nedostatky. Druhá otázka oponentky práce se orientovala na zlepšení práce s digitálními technologiemi v MŠ. Studentka odpověděla s nedostatky. Třetí otázka oponentky práce se týkala přínosu představené práce pro praxi MŠ. Studentka odpověděla s obtížemi. Prof. Gavora se vyjádřil k nevhodné formulaci otázek v dotazníku. Položil otázku, zda studentka realizovala nějakou sondu do terénu, aby si ověřila, že učitelky otázkám rozumí. Studentka odpověděla s nedostatky.