Má bakalářská práce "Spolupráce mateřské školy a rodiny při adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy" pojednává o důležitosti spolupráce školy a rodiny, když dítě nastupuje do mateřské školy. Jedná se totiž o velmi zásadní moment v životě nejen dítěte, ale i samotného rodiče. Teoretická část je věnována adaptačním mechanismům dítěte v preprimárním vzdělávání a také definici základní terminologie, týkající se spolupráce mateřské školy a rodiny. Co se týká části praktické, tak ta je rozdělena na několik kapitol, najdeme zde cíle s výzkumnými otázkami, použitou výzkumnou metodu a techniku, výzkumný soubor, a také realizaci předvýzkumu. Mým hlavním cílem praktické části je analyzovat, jaké jsou možnosti spolupráce mezi školou a rodinou při adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis "Cooperation of kindergarten and family in the adaptation of the child to the environment of kindergarten" discusses the importance of cooperation between school and family when the child enters kindergarten. This is a very crucial moment in the life of not only the child, but also the parent. The theoretical part is devoted to the adaptation mechanisms of the child in pre-primary education and also to the definition of basic terminology related to the cooperation of kindergarten and family. As for the practical part, it is divided into several chapters, we find here the objectives with research questions, the research method and technique used, the research set and also the implementation of pre-research. My main goal of the practical part is to analyze what are the possibilities of cooperation between school and family in adapting the child to the environment of kindergarten.
Klíčová slova
adaptace dítěte na prostředí školy, formy komunikace, spolupráce školy a rodiny
Klíčová slova v angličtině
adaptation of the child to the school environment, forms of communication, cooperation between school and family
Rozsah průvodní práce
92 s. (16 464 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce "Spolupráce mateřské školy a rodiny při adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy" pojednává o důležitosti spolupráce školy a rodiny, když dítě nastupuje do mateřské školy. Jedná se totiž o velmi zásadní moment v životě nejen dítěte, ale i samotného rodiče. Teoretická část je věnována adaptačním mechanismům dítěte v preprimárním vzdělávání a také definici základní terminologie, týkající se spolupráce mateřské školy a rodiny. Co se týká části praktické, tak ta je rozdělena na několik kapitol, najdeme zde cíle s výzkumnými otázkami, použitou výzkumnou metodu a techniku, výzkumný soubor, a také realizaci předvýzkumu. Mým hlavním cílem praktické části je analyzovat, jaké jsou možnosti spolupráce mezi školou a rodinou při adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis "Cooperation of kindergarten and family in the adaptation of the child to the environment of kindergarten" discusses the importance of cooperation between school and family when the child enters kindergarten. This is a very crucial moment in the life of not only the child, but also the parent. The theoretical part is devoted to the adaptation mechanisms of the child in pre-primary education and also to the definition of basic terminology related to the cooperation of kindergarten and family. As for the practical part, it is divided into several chapters, we find here the objectives with research questions, the research method and technique used, the research set and also the implementation of pre-research. My main goal of the practical part is to analyze what are the possibilities of cooperation between school and family in adapting the child to the environment of kindergarten.
Klíčová slova
adaptace dítěte na prostředí školy, formy komunikace, spolupráce školy a rodiny
Klíčová slova v angličtině
adaptation of the child to the school environment, forms of communication, cooperation between school and family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se vztahů mateřské školy a rodiny.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na možnosti spolupráce mateřské školy a rodiny při adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro rodiče a učitele mateřských škol.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se vztahů mateřské školy a rodiny.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na možnosti spolupráce mateřské školy a rodiny při adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro rodiče a učitele mateřských škol.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Koťátková, S. (2014). Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet (2., rozš. a aktualiz. vyd.). Praha: Grada.
Kropáčková, J. (2017). Spolupráce mateřské školy s rodinou. Acta Humanica, 14(1), 59-73.
Niesel, R., & Griebel, W. (2005). Poprvé v mateřské škole. Praha: Portál.
Průcha, J. (2016). Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer.
Sutterby, J. A. (Ed.). (2017). Family involvement in early education and child care. Bingley: Emerald.
Seznam doporučené literatury
Koťátková, S. (2014). Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet (2., rozš. a aktualiz. vyd.). Praha: Grada.
Kropáčková, J. (2017). Spolupráce mateřské školy s rodinou. Acta Humanica, 14(1), 59-73.
Niesel, R., & Griebel, W. (2005). Poprvé v mateřské škole. Praha: Portál.
Průcha, J. (2016). Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer.
Sutterby, J. A. (Ed.). (2017). Family involvement in early education and child care. Bingley: Emerald.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Hovořila samostatně a plynule. Vedoucí práce konstatuje, že teoretická část má charakter kompilátu. Zjednodušeně interpretována zjištění. Pozitivně hodnotí samostatnost autorky při tvorbě práce. Oponentka práce polemizuje nad kvalitou teoretickou části. Vyzdvihuje tvorbu dvou dotazníků v empirické části. Slabiny vidí ve formální stránce.
Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta práce.