Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je zhodnotit profesní kariéru učitelem mateřské školy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o učitelské profesi a vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy. V empirické části jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu. Data k výzkumu byla získána prostřednictvím polostrukturovaného interview se čtyřmi ředitelkami a pěti učitelkami mateřských škol v České republice. Analýzou a zpracováním interview byly zpracovány kategorie, které zachycují zhodnocení profesní kariéry učitelem mateřské školy, popis jednotlivých faktorů, které ovlivňují profesní kariéru učitele mateřské školy a analýzu profesních milníků v profesní kariéře učitele mateřské školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a theoretical - empirical character. The aim of the thesis is to evaluace the professional career of a kindergarten teacher.
The theoretical part summarizes the knowledge about the teaching profession and the development of the professional career of a kindergarten teacher. The empirical part presents the results of empirical research. Data for the research were obtained through a semi-structured interview with four principals and five kindergarten teachers in the Czech Republic. The analysis and elaboration of the interview elaborated categories that capture the evaluation of the professional career of a kindergarten teacher a description of individual factors that affect the professional career of a kindergarten teacher and an analysis of professional milestones in the professional career of a kindergarten teacher.
Klíčová slova
profesní kariéra, profesní dráha, profese
Klíčová slova v angličtině
professional career, career, profession
Rozsah průvodní práce
70 s. (97 191 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem práce je zhodnotit profesní kariéru učitelem mateřské školy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o učitelské profesi a vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy. V empirické části jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu. Data k výzkumu byla získána prostřednictvím polostrukturovaného interview se čtyřmi ředitelkami a pěti učitelkami mateřských škol v České republice. Analýzou a zpracováním interview byly zpracovány kategorie, které zachycují zhodnocení profesní kariéry učitelem mateřské školy, popis jednotlivých faktorů, které ovlivňují profesní kariéru učitele mateřské školy a analýzu profesních milníků v profesní kariéře učitele mateřské školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis has a theoretical - empirical character. The aim of the thesis is to evaluace the professional career of a kindergarten teacher.
The theoretical part summarizes the knowledge about the teaching profession and the development of the professional career of a kindergarten teacher. The empirical part presents the results of empirical research. Data for the research were obtained through a semi-structured interview with four principals and five kindergarten teachers in the Czech Republic. The analysis and elaboration of the interview elaborated categories that capture the evaluation of the professional career of a kindergarten teacher a description of individual factors that affect the professional career of a kindergarten teacher and an analysis of professional milestones in the professional career of a kindergarten teacher.
Klíčová slova
profesní kariéra, profesní dráha, profese
Klíčová slova v angličtině
professional career, career, profession
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o vývoji profesní dráhy učitele.
Vymezení teoretických východisek o profesní kariéře učitele mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview s učiteli mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o vývoji profesní dráhy učitele.
Vymezení teoretických východisek o profesní kariéře učitele mateřské školy.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím interview s učiteli mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
Niles, S. G., & Harris-Bowlsbey, J. (2009). Career Development Interventions in the 21st century. New Jersey: Merrill.
Švaříček, R. (2011). Zlomové události při vytváření identity učitele. PEDAGOGIKA.SK, 2(4), 247-274.
Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi (2., přeprac. vyd). Praha: Univerzita Karlova.
Voda, J. (2015). Nové profesní výzvy učitele po jmenování ředitelem školy. Pedagogika, 65(2), 177-192.
Wiegerová, A.(2015). Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
Niles, S. G., & Harris-Bowlsbey, J. (2009). Career Development Interventions in the 21st century. New Jersey: Merrill.
Švaříček, R. (2011). Zlomové události při vytváření identity učitele. PEDAGOGIKA.SK, 2(4), 247-274.
Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi (2., přeprac. vyd). Praha: Univerzita Karlova.
Voda, J. (2015). Nové profesní výzvy učitele po jmenování ředitelem školy. Pedagogika, 65(2), 177-192.
Wiegerová, A.(2015). Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla svou bakalářskou práci. Hovořila samostatně a plynule. Vedoucí práce hodnotí slabší teoretickou orientaci studentky v teoretické části práce. V empirické části vidí slabiny v analýze dat a jeho zpracování. Vedoucí práce se domnívá, že by mohlo být kvalitnější. Za pozitivní považuje, že studentka pracovala odpovědně a samostatně. Chválí také bohatost výzkumného vzorku. Na závěr vytýká, že chybí limity a diskuze výzkumu. Práce splňuje požadavky. Oponentka práce vidí slabiny v rozpracování teoretické části. Formální stránka má nepřesnosti a chyby v citacích. Empirickou část hodnotí jen obecně. Prof. Wiegerová upozorňuje na fatálnost některých pojmů, které studentka zpracovává v práci a nejsou dobře definované.
Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta práce.