Tato bakalářská práce je aplikačního charakteru. V teoretické části se práce zabývá vymezením základních pojmů problematiky a poslechovým aktivitám v mateřské škole. V části praktické je uvedena sada poslechových aktivit, ve kterých je plán a následná realizace. Celá sada poslechových aktivit byla realizována v mateřské škole v Olomouckém kraji. Aktivity jsou podrobně představeny, následuje sebereflexe, hodnocení učitelkou a porovnání. Úplným závěrem je doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is of an application nature. The theoretical part deals with the definiton of basic concepts and listening activities in kindergarten. The practical part presents a set of listening activities, in which there is a plan and subsequent implementation. The whole set of listening activities was carried out in a kindergarten in the Olomouc region. The activities are presented in detail, followed by self-reflection, teacher evaluation and comparison. The complete conclusion is a recommendation for the practice of kindergartens.
Klíčová slova
poslechové aktivity, poslech hudby, hudební výrazové prostředky
Klíčová slova v angličtině
listening activities, listening the music, musical means of expression
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je aplikačního charakteru. V teoretické části se práce zabývá vymezením základních pojmů problematiky a poslechovým aktivitám v mateřské škole. V části praktické je uvedena sada poslechových aktivit, ve kterých je plán a následná realizace. Celá sada poslechových aktivit byla realizována v mateřské škole v Olomouckém kraji. Aktivity jsou podrobně představeny, následuje sebereflexe, hodnocení učitelkou a porovnání. Úplným závěrem je doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is of an application nature. The theoretical part deals with the definiton of basic concepts and listening activities in kindergarten. The practical part presents a set of listening activities, in which there is a plan and subsequent implementation. The whole set of listening activities was carried out in a kindergarten in the Olomouc region. The activities are presented in detail, followed by self-reflection, teacher evaluation and comparison. The complete conclusion is a recommendation for the practice of kindergartens.
Klíčová slova
poslechové aktivity, poslech hudby, hudební výrazové prostředky
Klíčová slova v angličtině
listening activities, listening the music, musical means of expression
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hudebně výchovných aktivitách v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na práci s hudebními výrazovými prostředky při poslechu hudby v mateřské škole.
Zpracování sady aktivit pro práci s poslechovou skladbou v podmínkách mateřské školy.
Ověření sady aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o hudebně výchovných aktivitách v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na práci s hudebními výrazovými prostředky při poslechu hudby v mateřské škole.
Zpracování sady aktivit pro práci s poslechovou skladbou v podmínkách mateřské školy.
Ověření sady aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace sady, zpracování závěrů a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Jenkins, J. (2015). First Steps in Music series. Chicago: GIA Publications.
Jurkovič, P. (2012). Od výkřiku k písničce. Praha: Portál.
Kubecová, M., Pehelová, M., Růžičková, V., Slavíková, M., & Váňová, H. (2017). Rozvíjíme hudební dovednosti dětí. Praha: Raabe.
Lišková, M. (2012). Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Raková, M., Štípalová, L., & Tichá, A. (2009). Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Jenkins, J. (2015). First Steps in Music series. Chicago: GIA Publications.
Jurkovič, P. (2012). Od výkřiku k písničce. Praha: Portál.
Kubecová, M., Pehelová, M., Růžičková, V., Slavíková, M., & Váňová, H. (2017). Rozvíjíme hudební dovednosti dětí. Praha: Raabe.
Lišková, M. (2012). Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Raková, M., Štípalová, L., & Tichá, A. (2009). Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci s drobnými nedostatky. Vedoucí práce ocenila spolupráci se studentkou a celkově hodnotila práci jako dobře zpracovanou. Vedoucí práce položila otázku týkající se limitů představené práce. Studentka nedokázala přesně odpovědět. Druhá otázka se orientovala na stěžejní přínosy práce. Studentka odpověděla s nedostatky. Oponentka práce vytkla zejména povrchnost zpracování teoretické části práce. Položila otázku, která směřovala k výběru konkrétních aktivit pro děti předškolního věku v konkrétní třídě. Studentka odpověděla s nedostatky.