- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
VFX supervizor v českém prostředí
2. Praktická část:
Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV)
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: VFX Supervisor in the Czech republic - ak.mal. Boris Masník, 2. Practical part: Significant visual effects collaboration on a bachelor's film (the necessary length depends on the complexity of the technology after consultation and approval by the AAV Production Commission) - ak.mal. Boris Masník
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou pozice VFX supervizora. Zkoumá, jaké kompe-tence (charakterové vlastnosti a odborné znalosti či dovednosti) jsou k vykonávání této profese potřeba a následně podrobně popisuje náplň jeho práce ve všech částech výroby audiovizuálního díla: v preprodukci, produkci (natáčení) a postprodukci. Měla by podat základní znalost potřebnou ke zvládnutí pozice VFX supervizora ve filmovém štábu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses the position of VFX supervisor. It examines what competen-cies (character traits and professional knowledge or skills) are needed to be able to work in the industry and then provides a detailed description of his work in all stages of film production: pre-production, production (principal photography) and post-production. It should provide a basic knowledge of managing a movie set as the VFX supervisor.
Klíčová slova
VFX supervizor, VFX, vizuální efekty, filmové triky, filmové efekty, film
Klíčová slova v angličtině
VFX supervisor, VFX, visual effects, movie tricks, movie
Rozsah průvodní práce
58 s. (108 106 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou pozice VFX supervizora. Zkoumá, jaké kompe-tence (charakterové vlastnosti a odborné znalosti či dovednosti) jsou k vykonávání této profese potřeba a následně podrobně popisuje náplň jeho práce ve všech částech výroby audiovizuálního díla: v preprodukci, produkci (natáčení) a postprodukci. Měla by podat základní znalost potřebnou ke zvládnutí pozice VFX supervizora ve filmovém štábu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses the position of VFX supervisor. It examines what competen-cies (character traits and professional knowledge or skills) are needed to be able to work in the industry and then provides a detailed description of his work in all stages of film production: pre-production, production (principal photography) and post-production. It should provide a basic knowledge of managing a movie set as the VFX supervisor.
Klíčová slova
VFX supervizor, VFX, vizuální efekty, filmové triky, filmové efekty, film
Klíčová slova v angličtině
VFX supervisor, VFX, visual effects, movie tricks, movie
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na bakalářském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí AAV, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 4 minuty.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie, v minimální délce 3 minuty. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown ("making-of", "behind-the-scenes") k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Corridor Crew, 2012, Corridor’s Crew digital workflow, YouTube video.
Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=W1BOZK5nc5w
Escape Studios, 2014, The VFX Pipeline Explained with Hasraf Dullul, YouTube video.
Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=yM8PW5acrqs
Hugo’s Desk, 2017, My Onset VFX Supervisor Gear – Part One, YouTube video.
Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=XJ9NwxAwUQ4
Hugo’s Desk, 2017, My Onset VFX Supervisor Gear – Part One, YouTube video.
Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=N43z3UdSXUI
Předseda komise SZZK doc. Nemeškal zahajuje v 16:18 obhajobu, představuje její rámcový průběh a vybízí studentku k představení teoretické části práce. Studentka ve stručnosti představuje téma i výsledky teoretické části práce. Akad. mal. Masník shrnuje resumé posudku vedoucího práce a čte návrh hodnocení. Dr. Babinec prezentuje posudek oponenta Miroslava Gála. Studentka reaguje na otázky a připomínky posudků. Odpovědi má pečlivě připraveny. Studentka představila trailer praktické části práce i její řešení. Akad. mal. Masník prezentuje posudek vedoucího práce a čte návrh hodnocení. Zároveň připomíná tvůrčí vklad studentky do díla. Dr. Babinec čte posudek oponenta akad. arch. Jiřího Sternwalda. Studentka reaguje na otázky a připomínky posudků. Předseda komise SZZK doc. Nemeškal končí v 16:49 obhajobu a se studentkou se jménem komise loučí.