- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Využití procedurálních přístupů ke generování virtuálních prostředí pro VFX 2
Praktická část:
Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a náročnosti technologie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Utilization of procedural approaches for generating virtual environments for VFX 2. Practical part: Independent audiovisual work focused on the use of VFX in a length that corresponds to the theme and complexity of the technology.
Název dle studenta
Využití procedurálních přístupů ke generování virtuálních prostředí pro VFX
Název dle studenta v angličtině
Utilization of Procedural Approaches for Generating Virtual Environments for VFX
Práce se zaměřuje na proces vytváření procedurálních systémů a jejich porovnání s ostatními metodami využívanými v oblasti vizuálních efektů. Dale pojednává o výhodách a možných úskalích vývoje a nabízí vhodná řešení problémů.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the process of creating procedural systems and their comparison with other methods used in the field of visual effects. It further discusses the advantages and possible pitfalls in the development and offers suitable solutions to the problems.
Klíčová slova
Proceduralní generování, prostředí, Houdini, Substance Designer, Unreal Engine
Práce se zaměřuje na proces vytváření procedurálních systémů a jejich porovnání s ostatními metodami využívanými v oblasti vizuálních efektů. Dale pojednává o výhodách a možných úskalích vývoje a nabízí vhodná řešení problémů.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the process of creating procedural systems and their comparison with other methods used in the field of visual effects. It further discusses the advantages and possible pitfalls in the development and offers suitable solutions to the problems.
Klíčová slova
Proceduralní generování, prostředí, Houdini, Substance Designer, Unreal Engine
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální ''Zadání DP/BP‘‘ včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované ''Zadání DP/BP‘‘ se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti
technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí
AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a
náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před
odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown (''making-of‘‘, ''behind-the-scenes‘‘) k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené ''Bakalářská / Magisterská práce‘‘ uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální ''Zadání DP/BP‘‘ včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované ''Zadání DP/BP‘‘ se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Významná triková spolupráce na magisterském filmu (nezbytná délka závislá na náročnosti
technologie po konzultaci a schválení Výrobní komisí AAV).
2) VFX na souboru audiovizuálních děl, oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí
AAV ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV, v minimální délce 5 minut.
3) Samostatné audiovizuální dílo založené na využití VFX v délce odpovídající námětu a
náročnosti technologie v minimální délce 4 minuty. Varianta musí být schválena před
odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) VFX breakdown (''making-of‘‘, ''behind-the-scenes‘‘) k předloženému audiovizuálnímu dílu. (var. 1, 2, 3).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Storyboard, případně animatik (var. 1, 2, 3).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené ''Bakalářská / Magisterská práce‘‘ uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
OKUN, Jeffrey A. a Zwerman, Susan. The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures. Focal Press, 2010. ISBN 978-0-240-81242-7
MÜLLER, Pascal, Peter WONKA, Simon HAEGLER, Andreas ULMER a Luc VAN GOOL. Procedural modeling of buildings. ACM Transactions on Graphics [online]. 2006, 25(3), 614-623. Dostupné z: doi:10.1145/1141911.1141931
KELLY, Tom a Peter WONKA. Interactive architectural modeling with procedural extrusions. ACM Transactions on Graphics [online]. 2011, 30(2), 1-15. Dostupné z: doi:10.1145/1944846.1944854
CHEN, Guoning, Gregory ESCH, Peter WONKA, Pascal MÜLLER a Eugene ZHANG. Interactive procedural street modeling. ACM Transactions on Graphics [online]. 2008, 27(3), 1-10. Dostupné z: doi:10.1145/1360612.1360702
MAGEE, Robert, Houdini Foundations for Film, TV & Gamedev. SideFX Software, 2018. ISBN 978-1-7753338-0-7. Dostupné také z: https://www.sidefx.com/media/uploads/tutorial/foundations_gdc2018/houdini_foundations.pdf
Seznam doporučené literatury
OKUN, Jeffrey A. a Zwerman, Susan. The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures. Focal Press, 2010. ISBN 978-0-240-81242-7
MÜLLER, Pascal, Peter WONKA, Simon HAEGLER, Andreas ULMER a Luc VAN GOOL. Procedural modeling of buildings. ACM Transactions on Graphics [online]. 2006, 25(3), 614-623. Dostupné z: doi:10.1145/1141911.1141931
KELLY, Tom a Peter WONKA. Interactive architectural modeling with procedural extrusions. ACM Transactions on Graphics [online]. 2011, 30(2), 1-15. Dostupné z: doi:10.1145/1944846.1944854
CHEN, Guoning, Gregory ESCH, Peter WONKA, Pascal MÜLLER a Eugene ZHANG. Interactive procedural street modeling. ACM Transactions on Graphics [online]. 2008, 27(3), 1-10. Dostupné z: doi:10.1145/1360612.1360702
MAGEE, Robert, Houdini Foundations for Film, TV & Gamedev. SideFX Software, 2018. ISBN 978-1-7753338-0-7. Dostupné také z: https://www.sidefx.com/media/uploads/tutorial/foundations_gdc2018/houdini_foundations.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise SZZK doc. Nemeškal zahajuje v 15:22 obhajobu, představuje její rámcový průběh a vybízí studenta k představení teoretické části práce. Student reprezentativním způsobem představuje téma i výsledky teoretické části práce. Akad. mal. Masník shrnuje resumé posudku vedoucího práce a čte návrh hodnocení. MgA. Ondruš čte posudek oponenta prof. Labíka. Student smysluplně odpovídá na otázky vedoucího i oponenta práce. Akad. mal. diskutuje se studentem nad dalšími aspekty své otázky, student uspokojivě odpovídá.
Student pouští komisi ukázku z krátkého autorského CGI animovaného sci-fi filmu. Následně prezentuje východiska i výsledky praktické části práce. Využívá množství obrazových ukázek i velmi dobře připravených slidů. Vedoucí práce akad. mal. Masník představuje svůj posudek a hodnocení. MgA. Ondruš čte posudek oponenta prof. Labíka. Student odpovídá na otázky vedoucího i oponenta práce a představuje technické problémy při finalizaci práce. Předseda komise SZZK doc. Nemeškal končí v 15:55 obhajobu a se studentem se jménem komise loučí.