- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Sexuální identita teen postav v seriálech Euforie a Jsme, jací jsme
2. Praktická část:
Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Hlavní téma v angličtině
Sexual identity of teen characters in the TV series Euphoria and We Are Who We Are
Název dle studenta
Sexuální identita teen postav v seriálech Euforie a
Jsme, jací jsme
Název dle studenta v angličtině
Sexual Identity of Teen Characters in the TV Series Euphoria and We Are Who We Are
Bakalářská práce se zaměřuje na zobrazování sexuální identity teen postav v seriálové tvorbě a to konkrétně v seriálech Euforie a Jsme, jací jsme, které se žánrově řadí k dramatům o dospívání. Cílem této práce je vymezení pojmů sexuální identity a zjistit, jak jsou na jejím základě hlavní postavy zobrazovány. Důraz je kladen na fluiditu identit postav.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on the depiction of the sexual identities of teen characters in TV series, specifically in Euphoria and We Are Who We Are, which are both coming-of-age dramas. This work aims to define the concepts of sexual identity and find out how the main characters are portrayed within it. Emphasis is placed on the fluidity of the characters' identities.
Klíčová slova
Euforie, Jsme, jací jsme, seriály, sexuální identita, HBO, fluidita
Klíčová slova v angličtině
Euphoria, We Are Who We Are, TV Series, sexual identity, HBO, fluidity
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na zobrazování sexuální identity teen postav v seriálové tvorbě a to konkrétně v seriálech Euforie a Jsme, jací jsme, které se žánrově řadí k dramatům o dospívání. Cílem této práce je vymezení pojmů sexuální identity a zjistit, jak jsou na jejím základě hlavní postavy zobrazovány. Důraz je kladen na fluiditu identit postav.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on the depiction of the sexual identities of teen characters in TV series, specifically in Euphoria and We Are Who We Are, which are both coming-of-age dramas. This work aims to define the concepts of sexual identity and find out how the main characters are portrayed within it. Emphasis is placed on the fluidity of the characters' identities.
Klíčová slova
Euforie, Jsme, jací jsme, seriály, sexuální identita, HBO, fluidita
Klíčová slova v angličtině
Euphoria, We Are Who We Are, TV Series, sexual identity, HBO, fluidity
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BECKER, Ron. Gay TV and Straight America. 1. ed. London: Rutgers University Press, 2006. ISBN 978-0813536897.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
BECKER, Ron. Gay TV and Straight America. 1. ed. London: Rutgers University Press, 2006. ISBN 978-0813536897.
Doc. Janíková, předsedkyně komise SZZ, ve 13:25 vítá studenta na obhajobě teoretické i praktické diplomové práce a předává mu slovo.
Student má připravenu obrazovou prezentaci, představuje stěžejní kapitoly své teoretické bakalářské práce. Komise se seznamuje s posudky vedoucí i oponentky práce. Aleš má ve své obrazové prezentaci připraveny otázky z posudků a předem promyšlenými odpověďmi na ně reaguje.
Obhajoby pokračují pouštěním traileru k bakalářskému filmu Enter-Exit. Čteme posudky vedoucí práce i oponenta. Otázky má student připraveny ve výtvarně poutavě zpracované prezentaci a reaguje na ně.
Alešův projev je promyšlený a souvislý, otevřeně odpovídá na doplňující otázky komise a diskuze přetáhla doporučený čas pro obhajoby vyhrazený.
Ve 14:00 končí předsedkyně komise SZZ doc. Janíková obhajoby, komise se loučí se studentem.