- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Komparativní analýza jihokorejské a americké verze filmu Oldboy
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Hlavní téma v angličtině
-
Název dle studenta
Komparativní analýza jihokorejské a americké verze filmu Oldboy
Název dle studenta v angličtině
Comparative Analysis between Korean and American Versions of Film Oldboy
Bakalářská práce se zabývá komparativní analýzou dvou filmů, a to konkrétně jihokorejskou a americkou verzí filmu Oldboy. Zkoumá jak jejich základní rozdílnost od původní předlohy, tak oba filmy mezi sebou navzájem. Sleduje jejich vzájemnou odlišnost v pojetí tématu, ovlivnění kulturou a technickém zpracování. Dále je v ní nastíněna problematika tvorby remaku či adaptace podle japonské mangy a je poukázáno na značně vysokou procentualitu negativních reakcí na oba tyto fenomény.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a comparative analysis of two films, namely the South Korean and American versions of the film Oldboy. It examines both their basic differences from the original manga and the two films to each other. It monitors their mutual distinction in the conception of the topic, the influence of culture and technical processing. It also outlines the issue of remake or adaptation according to the Japanese manga and points to a very high percentage of negative reactions to both of these phenomena.
Klíčová slova
Pak Čchan-uk, Spike Lee, Oldboy, Komparativní analýza, Remake, Adaptace
Klíčová slova v angličtině
Park Chan-wook, Spike Lee, Oldboy, Comparative analysis, Remake, Adaptation
Rozsah průvodní práce
54 stran (43 056 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komparativní analýzou dvou filmů, a to konkrétně jihokorejskou a americkou verzí filmu Oldboy. Zkoumá jak jejich základní rozdílnost od původní předlohy, tak oba filmy mezi sebou navzájem. Sleduje jejich vzájemnou odlišnost v pojetí tématu, ovlivnění kulturou a technickém zpracování. Dále je v ní nastíněna problematika tvorby remaku či adaptace podle japonské mangy a je poukázáno na značně vysokou procentualitu negativních reakcí na oba tyto fenomény.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a comparative analysis of two films, namely the South Korean and American versions of the film Oldboy. It examines both their basic differences from the original manga and the two films to each other. It monitors their mutual distinction in the conception of the topic, the influence of culture and technical processing. It also outlines the issue of remake or adaptation according to the Japanese manga and points to a very high percentage of negative reactions to both of these phenomena.
Klíčová slova
Pak Čchan-uk, Spike Lee, Oldboy, Komparativní analýza, Remake, Adaptace
Klíčová slova v angličtině
Park Chan-wook, Spike Lee, Oldboy, Comparative analysis, Remake, Adaptation
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír Filmová korea KOKEŠ, Radomír D. Mezi Drsňákem a Časem LEE, Hyangjin Contemporary Korean cinema : identity, culture and politics KLUSÁKOVÁ, Veronika; KŘIPÁČ Jan Dějiny světového film
Seznam doporučené literatury
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír Filmová korea KOKEŠ, Radomír D. Mezi Drsňákem a Časem LEE, Hyangjin Contemporary Korean cinema : identity, culture and politics KLUSÁKOVÁ, Veronika; KŘIPÁČ Jan Dějiny světového film
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise zahajuje obhajobu bakalářských prací studentky v 14:48. Studentka má přichystánu obrazovou prezentaci a seznamuje celou komisi se svou teoretickou bakalářskou prací. Následuje čtení z posudků vedoucího a oponentky práce. Předsedkyně SZZ vybízí k přistoupení k obhajobě praktické části, filmu Ztraceno v dopisech. Studentka opět film představuje ve své prezentaci a pouští trailer. Poté se čtou posudky vedoucího a oponenta práce. Vedoucí ve svém posudku poskytuje celkové zhodnocení a vývoje studentky za celé bakalářské studium.
Oponent pojmenovává sporná místa filmu, upozorňuje na nesourodost ve svícení, v kostýmech (nahota v dobovém filmu).
Studentka uspokojivě odpověděla na všechny otázky komise a doc. Janíková končí obhajoby v 15:13.