- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Tři podoby magického realismu evropské artové kinematografie 90. let
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Three Examples of Magical Realism in European Art Cinema of the 1990s - Mgr. Markéta Dvořáčková 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works., lenght at least 12 Minutes or a Series of Documentary Photographs - Mgr. art. Július Liebenberger, ArtD.
Název dle studenta
Tři podoby magického realismu evropské artové kinematografie
Název dle studenta v angličtině
Three Examples of Magical Realism in European Art Cinema
Hlavní náplní bakalářské práce je analýza a popis práce s magickým realismem v evropské kinematografii devadesátých let dvacátého století. V teoretické části se zaměřuje na to, co je to umělecký film a jak se může magický realismus projevovat ve filmu. V analytické části bakalářské práce jsou analyzována tři konkrétní díla, která se jeho prvky vyznačují. Jedná se o filmy Prolomit vlny (1996), Dvojí život Veroniky (1991) a Návrat idiota (1999). Zde se především rozebírají scény, ve kterých se magický realismus projevuje, a také způsob, jak s ním autoři pracují, jak je stylizovaný a jakými cestami ovlivňuje příběh.
Anotace v angličtině
The main content of the bachelor's thesis is the analysis and description of work with magical realism in European cinema of the 1990s. The theoretical part focuses on what is an art film and how magical realism can manifest itself in film. In the analytical part of the bachelor's thesis, three works are analyzed, which are characterized by manifestations of magical realism. These are the films Breaking the Waves (1996), The Double Life of Veronique (1991), and The Idiot Returns (1999). Above all, the scenes in which magical realism manifests itself are discussed, as well as the way in which the authors work with it, how it is stylized and how it influences the story.
Klíčová slova
Magický realismus, Návrat idiota, Prolomit vlny, Dvojí život Veroniky
Klíčová slova v angličtině
Magic Realism, The Idiot Returns, Breaking the Waves, The Double Life of Veronique
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavní náplní bakalářské práce je analýza a popis práce s magickým realismem v evropské kinematografii devadesátých let dvacátého století. V teoretické části se zaměřuje na to, co je to umělecký film a jak se může magický realismus projevovat ve filmu. V analytické části bakalářské práce jsou analyzována tři konkrétní díla, která se jeho prvky vyznačují. Jedná se o filmy Prolomit vlny (1996), Dvojí život Veroniky (1991) a Návrat idiota (1999). Zde se především rozebírají scény, ve kterých se magický realismus projevuje, a také způsob, jak s ním autoři pracují, jak je stylizovaný a jakými cestami ovlivňuje příběh.
Anotace v angličtině
The main content of the bachelor's thesis is the analysis and description of work with magical realism in European cinema of the 1990s. The theoretical part focuses on what is an art film and how magical realism can manifest itself in film. In the analytical part of the bachelor's thesis, three works are analyzed, which are characterized by manifestations of magical realism. These are the films Breaking the Waves (1996), The Double Life of Veronique (1991), and The Idiot Returns (1999). Above all, the scenes in which magical realism manifests itself are discussed, as well as the way in which the authors work with it, how it is stylized and how it influences the story.
Klíčová slova
Magický realismus, Návrat idiota, Prolomit vlny, Dvojí život Veroniky
Klíčová slova v angličtině
Magic Realism, The Idiot Returns, Breaking the Waves, The Double Life of Veronique
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Dokumentární série fotografií, správně adjustovaných, v rozměru 30x45cm na šířku, která zachycuje zajímavý moment v životě člověka. Důležitá je složka obsahová i výrazová. Barevnost či nebarevnost fotografií je podmíněna sdělením. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SCHEPELERN, Peter. Lars von Trier a jeho filmy: muka a vykoupení. Praha: Orpheus, 2004. Filmoví tvůrci. ISBN 80-903310-2-5.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
LUKAVSKÁ, Eva. "Zázračné reálno" a magický realismus: Alejo Carpentier versus Gabriel García Márquez. Brno: Host, 2003. Studium (Host). ISBN 80-7294-100-3.
HALTOF, Marek. Krzysztof Kieślowski a jeho filmy. Přeložili Zdeněk HOLÝ, Martina KNÁPKOVÁ, Václav ŽÁK. Praha: Casablanca, 2008. ISBN 978-80-903756-7-3.
SKRODZKA, Aga. Magic Realist Cinema in East Central Europe. Edinburgh University Press, 2014. ISBN 9780748669363.
MANDYS Pavel, GEDEON Saša. Idiot a jeho návrat. Praha : TP, 1999. 80-86138-66-6.
Seznam doporučené literatury
SCHEPELERN, Peter. Lars von Trier a jeho filmy: muka a vykoupení. Praha: Orpheus, 2004. Filmoví tvůrci. ISBN 80-903310-2-5.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
LUKAVSKÁ, Eva. "Zázračné reálno" a magický realismus: Alejo Carpentier versus Gabriel García Márquez. Brno: Host, 2003. Studium (Host). ISBN 80-7294-100-3.
HALTOF, Marek. Krzysztof Kieślowski a jeho filmy. Přeložili Zdeněk HOLÝ, Martina KNÁPKOVÁ, Václav ŽÁK. Praha: Casablanca, 2008. ISBN 978-80-903756-7-3.
SKRODZKA, Aga. Magic Realist Cinema in East Central Europe. Edinburgh University Press, 2014. ISBN 9780748669363.
MANDYS Pavel, GEDEON Saša. Idiot a jeho návrat. Praha : TP, 1999. 80-86138-66-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doc. Janíková, předsedkyně komise SZZ, ve 16:45 vítá studenta na obhajobě teoretické i praktické diplomové práce a předává studentovi slovo.
Student má připravenu obrazovou prezentaci, představuje téma své teoretické bakalářské práce.
Komise se seznamuje s posudky vedoucí i oponentky práce. V posudcích položené otázky student správně a v úplnosti odpovídá.
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková přenáší pozornost k praktické části - bakalářskému filmu Oněgin.
Vedoucí praktické práce dr. Liebenberger čte svůj posudek, v němž jsou položeny dvě otázky. Student je vybídnut, aby si vybral jednu z nich a zareagoval na ni. Obhajoby pokračují čtením posudku oponenta a reakcemi studenta na poznámky v posudku uvedené.
V 17:15 končí předsedkyně komise SZZ doc. Janíková obhajoby, komise se loučí se studentem.