- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Zvuk v živých sportovních přenosech
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Bakalárska práca sa venuje snímaniu a spracovaniu zvuku, v priamych športových prenosoch. V prvej časti reflektuje problematiku technických prostriedkov a prácu majstra zvuku spolu s jeho asistentmi. Tieto poznatky, získané z dostupnej literatúry a z rozhovorov s ľuďmi z praxe, sú následne konfrontované na názornej ukážke konkrétnych športových prenosov.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the recording and processing of sound in live sports broadcasts. In the first part, it reflects on the issue of technical support and the work of the sound director together with his assistants. These findings, obtained from the available literature and from interviews with people from practice, are confronted on a demonstration of a specific outside broadcast sport events.
Klíčová slova
Priamy prenos, športový priamy prenos, prenosový reťazec, prenosový voz, zvuk, zvuková réžia, majster zvuku, technológia snímania, spracovanie zvuku
Klíčová slova v angličtině
Outside Broadcasting, Sport Livestreaming, Broadcasting Chain, Outside broadcasting Van, Sound, Audioroom, Sound director, Technology of Recording , Sound Processing
Rozsah průvodní práce
53 s. 64663 znakov
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa venuje snímaniu a spracovaniu zvuku, v priamych športových prenosoch. V prvej časti reflektuje problematiku technických prostriedkov a prácu majstra zvuku spolu s jeho asistentmi. Tieto poznatky, získané z dostupnej literatúry a z rozhovorov s ľuďmi z praxe, sú následne konfrontované na názornej ukážke konkrétnych športových prenosov.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the recording and processing of sound in live sports broadcasts. In the first part, it reflects on the issue of technical support and the work of the sound director together with his assistants. These findings, obtained from the available literature and from interviews with people from practice, are confronted on a demonstration of a specific outside broadcast sport events.
Klíčová slova
Priamy prenos, športový priamy prenos, prenosový reťazec, prenosový voz, zvuk, zvuková réžia, majster zvuku, technológia snímania, spracovanie zvuku
Klíčová slova v angličtině
Outside Broadcasting, Sport Livestreaming, Broadcasting Chain, Outside broadcasting Van, Sound, Audioroom, Sound director, Technology of Recording , Sound Processing
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Zvuková skladba souboru krátkých animovaných filmů v celkové délce 10 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Zvuková skladba souboru krátkých animovaných filmů v celkové délce 10 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Owens, Jim. Television Production. New York, Routledge, 2020.
A Nisbett. The Sound Studio : Audio Techniques for Radio, Television, Film and Recording. Boston, Mass., Focal Press, 2004.
GREGORA, Pavel a Vladimír VÍT. Televizní technika: zařízení pro přenos a vysílání televizního signálu. Praha: BEN - technická literatura, 2000. ISBN 80-86056-89-9.
E. P. J. Tozer. Broadcast Engineer s Reference Book. New York [U.A.] Focal Press, 2013.
Baxter, Dennis. A Practical Guide to Television Sound Engineering. New York, Focal Press, 2017.
Novak, David, and Matt Sakakeeny. Keywords in Sound. Durham, Duke Univ. Press, 2015.
Marriott, Stephanie. Live Television: Time, Space and the Broadcast Event. Los Angeles, Sage, Cop, 2007.
The Sound Experience.Tvsoundacademy. Com, 2019, tvsoundacademy.com.
Seznam doporučené literatury
Owens, Jim. Television Production. New York, Routledge, 2020.
A Nisbett. The Sound Studio : Audio Techniques for Radio, Television, Film and Recording. Boston, Mass., Focal Press, 2004.
GREGORA, Pavel a Vladimír VÍT. Televizní technika: zařízení pro přenos a vysílání televizního signálu. Praha: BEN - technická literatura, 2000. ISBN 80-86056-89-9.
E. P. J. Tozer. Broadcast Engineer s Reference Book. New York [U.A.] Focal Press, 2013.
Baxter, Dennis. A Practical Guide to Television Sound Engineering. New York, Focal Press, 2017.
Novak, David, and Matt Sakakeeny. Keywords in Sound. Durham, Duke Univ. Press, 2015.
Marriott, Stephanie. Live Television: Time, Space and the Broadcast Event. Los Angeles, Sage, Cop, 2007.
The Sound Experience.Tvsoundacademy. Com, 2019, tvsoundacademy.com.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 12:04 vítá studenta u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámen s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Vetrák odpovídá, že je seznámen.
Vetrák uvádí téma své teoretické práce a rozvádí jednotlivé body práce. Vedoucí práce MgA. Hruda mu vyčítá přístup ke konzultacím a formátu práce - následně vede dialog s členy komise. Po zodpovězení otázek oponenta za častých vstupů prof. Grečnára, který mu vyvrací některá tvrzení, přechází na svou praktickou část. Následně uvádí rozdíly proti předešlému roku. Vedoucí práce MgA. Hruda opět poukazuje na problematiku absenci konzutací a studentovi vyčítá, že pokud by přistupoval k práci zodpovědně, mohl posunout nejen práci, ale i sebe jako mistra zvuku i osobnost. Komise klade Vetrákovi doplňující informace na které odpovídá podrážděně, MgA. Konečný vyčítá studentovi jeho agresivní reakce bez špetky respektu k MgA. Hrudovi a prof. Grečnárovi. Vetrák se následně omlouvá a snaží se doplnit některé další doplňující informace, z posudků. Na zodpovězené otázky odpovídá dle svých možnosti - neuvádí však důvod, proč nekonzultoval práce během AK roku. Komise po delší diskuzu usuzuje, že obhajoba neodpovídá standardu, který měla nastavený v daném AK roce a proto snižuje hodnocení výsledné známky E.
prof. Ján Grečnár v 12:35 ukončuje po dohodě se studentem a členy komise obhajobu.