- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Filmová sebereflexivita na příkladech snímků Člověk z mramoru, Stav věcí a Ed Wood
2. Praktická část:
Produkce audiovizuálního díla, nebo produkce souboru audiovizuálních děl, délka minimálně 12 min., nebo převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31 - 59 min) hraného filmu do technického scénáře.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Film self-reflection in the films Man of Marble, The State of Things, Ed Wood- Mgr. Markéta Dvořáčková 2. Practical part: Production of an audiovisual work or a set of audiovisual works with the running time of at least 12 minutes or the conversion of a medium length (31 - 59 minutes) live-action literary script into a shot list- MgA. Lubomír Konečný
Název dle studenta
Filmová sebereflexivita na příkladech snímků Ed Wood, Člověk z mramoru a Stav věcí
Název dle studenta v angličtině
Film Self-reflexivity on the Examples of Ed Wood, The Man of Marble and The State of Things
Bakalářská práce se zaměřuje na specifické zpracování sebereflexe v audiovizuální tvorbě. Snímky, které poukazují určitou formou samy na sebe, jsou pro diváky atraktivní, ale ne tak běžné. Cílem práce je přiblížit filmovou sebereflexivitu jako takovou a zanalyzovat ji na jednotlivých případech jako jsou Ed Wood (1994) od režiséra Tima Burtona, Člověk z mramoru (1977) od režiséra Andrzeje Wajdy a Stav věcí (1982) od režiséra Wima Wenderse.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the treatment of self-reflection in audiovisual production. Films which refer to themselves in a certain way are attractive to the viewer, yet they are not very common. The aim of the thesis is to describe self-reflection and analyse it through individual cases such as Ed Wood (1994) by the director Tim Burton, Man of Marble (1977) by Andrzej Wajda, and The State of Things (1982) by Wim Wenders.
Klíčová slova
Sebereflexe, film o filmu, Ed Wood, Člověk z mramoru, Stav věcí
Klíčová slova v angličtině
self-reflection, film about filming, Ed Wood, Man of Marble, The State of Things
Rozsah průvodní práce
54 s. (74 105 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na specifické zpracování sebereflexe v audiovizuální tvorbě. Snímky, které poukazují určitou formou samy na sebe, jsou pro diváky atraktivní, ale ne tak běžné. Cílem práce je přiblížit filmovou sebereflexivitu jako takovou a zanalyzovat ji na jednotlivých případech jako jsou Ed Wood (1994) od režiséra Tima Burtona, Člověk z mramoru (1977) od režiséra Andrzeje Wajdy a Stav věcí (1982) od režiséra Wima Wenderse.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the treatment of self-reflection in audiovisual production. Films which refer to themselves in a certain way are attractive to the viewer, yet they are not very common. The aim of the thesis is to describe self-reflection and analyse it through individual cases such as Ed Wood (1994) by the director Tim Burton, Man of Marble (1977) by Andrzej Wajda, and The State of Things (1982) by Wim Wenders.
Klíčová slova
Sebereflexe, film o filmu, Ed Wood, Člověk z mramoru, Stav věcí
Klíčová slova v angličtině
self-reflection, film about filming, Ed Wood, Man of Marble, The State of Things
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže). \
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže). \
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Seznam doporučené literatury
STAM, R. (2000). Film theory: An introduction (1st pub.). Malden, Mass.: Blackwell Publishing
WITHALMOVÁ, Gloria. Sebereflexivita ve filmu. CINEPUR. červen 2007, (#52), 2-7.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 9788073312176
WAJDA, Andrzej. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996. Malá díla. ISBN 80-7198-128-1.
KOPAL, Petr. Film a dějiny. Praha: Václav Žák - Casablanca, 2016. ISBN 978-80-87292-33-4.
BURTON, Tim, SALISBURY, Mark, ed. Burton on Burton. Rev. ed. London: Faber and Faber, 2006. ISBN 978-0-571-22926-0.
WENDERS, Wim. Dech andělů: výbor z kritik, esejů a rozhovorů. Praha: Aurora, 1996. ISBN 80-85974-11-8.
Seznam doporučené literatury
STAM, R. (2000). Film theory: An introduction (1st pub.). Malden, Mass.: Blackwell Publishing
WITHALMOVÁ, Gloria. Sebereflexivita ve filmu. CINEPUR. červen 2007, (#52), 2-7.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 9788073312176
WAJDA, Andrzej. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996. Malá díla. ISBN 80-7198-128-1.
KOPAL, Petr. Film a dějiny. Praha: Václav Žák - Casablanca, 2016. ISBN 978-80-87292-33-4.
BURTON, Tim, SALISBURY, Mark, ed. Burton on Burton. Rev. ed. London: Faber and Faber, 2006. ISBN 978-0-571-22926-0.
WENDERS, Wim. Dech andělů: výbor z kritik, esejů a rozhovorů. Praha: Aurora, 1996. ISBN 80-85974-11-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 16:34 vítá studentku u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámena s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Chytková odpovídá, že je seznámena.
Z důvodů nepřítomnosti Mgr. Markéty Dvořáčkové začíná svou obhajobu praktickou části práce. Nejprve odprezentuje svůj trailer a následně pokračuje rozebíráním otázek vedoucího a oponenta práce - na odpovědi komise odpovídá bezezbytku. Po příchodu vedoucí teoretické práce Mgr. Dvořáčkové, přechází na svou teoretickou práci. Po zodpovězení všech otázek oponenta, vedoucího a členů komise ukončuje prof. Ján Grečnár v 17:57.