- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Imaginace Juraje Jakubiska a Emira Kusturicy
2. Praktická část:
Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Imagination of Juraj Jakubisko and Emir Kusturica - prof. Ľudovít Labík, ArtD. 2. Practical part: Audiovisual work (made in the FMK system of controlled production), length at least 12 minutes, in an output quality stated in the AAV Production Book - Mgr. MgA. Jan Gogola ml.
Táto bakalárska práca pojednáva o tvorbe dvoch významných európskych režisérov Juraja Jakubiska a Emira Kusturicu, ktorí sa obaja preslávili užívaním ireálnych prvkov a ich systematickej kombinácií s reálnym prostredím, čo v istej fáze ich tvorby dospelo k prvkom magického realizmu. Práca sleduje ich dlhometrážnu hranú kino tvorbu od debutu po posledný film a skúma nielen samotné užívanie ireálnych prvkov, ale aj spôsob ich vývoja v rámci rukopisu. Okrem toho sa snaží oboch tvorcov porovnať a prísť k záveru toho, ako obaja dosiahli tejto systematickej práce v niečom rovnakým a v niečom odlišným spôsobom.
Pre účely tejto práce v nej analyzujem 24 celovečerných hraných filmov a 2 krátkometrážne hrané filmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis covers the work of two remarkable film directors; Juraj Jakubisko and Emir Kusturuica, which both rose to fame thanks to their use of illusory elements within their film narration as well as its systematic combination with the real world, what matured at certain phase of their careers into elements of magical realism. This thesis will follow their feature-length, acted, production with movie theater release from their debuting film to the last one, and not only the use of illusory elements within their work will be examined but their evolution throughout their production will too be examined. Apart from previously mentioned this thesis draws on comparison of both filmmakers and intends to examine how both accomplished their methodics of work with illusory elements in similar and dissimilar fashion.
For the purposes of this work I am analysing 24 feature films and 2 short films.
Klíčová slova
Juraj Jakubisko, Emir Kusturica, magický realizmus, realita, sen, imaginácia, ireálne prvky
Klíčová slova v angličtině
Juraj Jakubisko, Emir Kusturica, magical realism, reality, dream, imagination, illusory elements
Rozsah průvodní práce
110 s. (145 202 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca pojednáva o tvorbe dvoch významných európskych režisérov Juraja Jakubiska a Emira Kusturicu, ktorí sa obaja preslávili užívaním ireálnych prvkov a ich systematickej kombinácií s reálnym prostredím, čo v istej fáze ich tvorby dospelo k prvkom magického realizmu. Práca sleduje ich dlhometrážnu hranú kino tvorbu od debutu po posledný film a skúma nielen samotné užívanie ireálnych prvkov, ale aj spôsob ich vývoja v rámci rukopisu. Okrem toho sa snaží oboch tvorcov porovnať a prísť k záveru toho, ako obaja dosiahli tejto systematickej práce v niečom rovnakým a v niečom odlišným spôsobom.
Pre účely tejto práce v nej analyzujem 24 celovečerných hraných filmov a 2 krátkometrážne hrané filmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis covers the work of two remarkable film directors; Juraj Jakubisko and Emir Kusturuica, which both rose to fame thanks to their use of illusory elements within their film narration as well as its systematic combination with the real world, what matured at certain phase of their careers into elements of magical realism. This thesis will follow their feature-length, acted, production with movie theater release from their debuting film to the last one, and not only the use of illusory elements within their work will be examined but their evolution throughout their production will too be examined. Apart from previously mentioned this thesis draws on comparison of both filmmakers and intends to examine how both accomplished their methodics of work with illusory elements in similar and dissimilar fashion.
For the purposes of this work I am analysing 24 feature films and 2 short films.
Klíčová slova
Juraj Jakubisko, Emir Kusturica, magický realizmus, realita, sen, imaginácia, ireálne prvky
Klíčová slova v angličtině
Juraj Jakubisko, Emir Kusturica, magical realism, reality, dream, imagination, illusory elements
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MACEK, Václav a Jelena PAŠTÉKOVÁ. Dejiny slovenskej kinematografie 1896-1969. Druhé rozšírené vydanie. Bratislava: Slovenský filmový ústav, 2016. ISBN 9788085739688.
GOCIC, Goran. The Cinema of Emir Kusturica: Notes from the Underground. Wallflower Press, 2001. ISBN 978-1903364161.
JAKUBISKO, Juraj. Živé striebro. Praha: XYZ, 2013. ISBN 9788073887797
Seznam doporučené literatury
MACEK, Václav a Jelena PAŠTÉKOVÁ. Dejiny slovenskej kinematografie 1896-1969. Druhé rozšírené vydanie. Bratislava: Slovenský filmový ústav, 2016. ISBN 9788085739688.
GOCIC, Goran. The Cinema of Emir Kusturica: Notes from the Underground. Wallflower Press, 2001. ISBN 978-1903364161.
JAKUBISKO, Juraj. Živé striebro. Praha: XYZ, 2013. ISBN 9788073887797
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doc. Janíková, předsedkyně komise SZZ, v 12:55 vítá studentku na obhajobě teoretické i praktické diplomové práce a předává studentce slovo.
Studentka má připravenu obrazovou prezentaci, v níž přehledně shrnuje podstatné složky teoretické bakalářské práce. Komise se seznamuje s posudky vedoucího i oponentky práce. Studentka má v obrazové prezentaci otázky z posudků připravené a k několika z nich dostává prostor, v rámci obhajoby, aby se k nim vyjádřila.
Obhajoby pokračují praktickou bakalářskou prací. Nejprve si pouštíme trailer k bakalářskému filmu Ipanema. Čtou se posudky vedoucího i oponenta práce. V pěkně zpracované obrazové prezentaci má studentka všechny otázky z posudků připravy, ovšem vzhledem k nedostatku času si vybírá po jedné otázce a reaguje na ně. Debata na základě položených otázek ukazuje, jak se studentka sama dokáže na svou tvorbu podívat z odstupu a sdílí s komisí své nové tvůrčí plány (více do exteriéru, méně stylizovat).
Ve 13:25 končí předsedkyně komise SZZ obhajoby a komise se loučí se studentkou.