Cílem diplomové práce je analýza sociálních, psychologických a ekonomických dopadů digitálního byznysu, a to primárně sociálních sítí na společnost. Teoretická část se věnuje základním definicím spojených s digitálním byznysem, negativním vlivům a právnímu rámci souvisejícího s tématikou.
První část praktické části je zaměřena na vypracování cílů výzkumu a následné zpracování dotazníkového šetření. Další část je zaměřena na zpracování získaných dat a vyhodnocení výsledků dle zadaných cílů.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to analyze the social, psychological, and economic impacts of digital business, primarily social networks on society. The theoretical part is dedicated to basic definitions associated with digital business, negative impact, and law related to the topic.
The first part of the practical part is focused on the elaboration of research goals and subsequent elaboration of the questionnaire survey. The next part is focused on processing the obtained data and evaluating the results according to specified goals.
digital business, social network, cybercrime, health, online dating networks, streaming services, influencers, artificial intelligence
Rozsah průvodní práce
76 s. (94 529 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je analýza sociálních, psychologických a ekonomických dopadů digitálního byznysu, a to primárně sociálních sítí na společnost. Teoretická část se věnuje základním definicím spojených s digitálním byznysem, negativním vlivům a právnímu rámci souvisejícího s tématikou.
První část praktické části je zaměřena na vypracování cílů výzkumu a následné zpracování dotazníkového šetření. Další část je zaměřena na zpracování získaných dat a vyhodnocení výsledků dle zadaných cílů.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to analyze the social, psychological, and economic impacts of digital business, primarily social networks on society. The theoretical part is dedicated to basic definitions associated with digital business, negative impact, and law related to the topic.
The first part of the practical part is focused on the elaboration of research goals and subsequent elaboration of the questionnaire survey. The next part is focused on processing the obtained data and evaluating the results according to specified goals.
digital business, social network, cybercrime, health, online dating networks, streaming services, influencers, artificial intelligence
Zásady pro vypracování
Zpracujete rešerši literatury a pramenů, které se vztahují ke zpracovávanému tématu.
Vymezte fenomenologické a etiologické otázky včetně právního rámce, spojené s digitálním byznysem.
Analyzujte současnou situaci a stav digitálního byznysu - zejména sociálních sítí v oblasti psychologických, sociálních a ekonomických dopadů - projevů a identifikujte související rizika.
Zpracujte metodiku výzkumné části kvalifikační práce.
Výstupy z praktické části kvalifikační práce aplikujte ve vlastních návrzích a závěrech, získaná data vyhodnoťte a zpracujte do grafů a tabulek.
Zásady pro vypracování
Zpracujete rešerši literatury a pramenů, které se vztahují ke zpracovávanému tématu.
Vymezte fenomenologické a etiologické otázky včetně právního rámce, spojené s digitálním byznysem.
Analyzujte současnou situaci a stav digitálního byznysu - zejména sociálních sítí v oblasti psychologických, sociálních a ekonomických dopadů - projevů a identifikujte související rizika.
Zpracujte metodiku výzkumné části kvalifikační práce.
Výstupy z praktické části kvalifikační práce aplikujte ve vlastních návrzích a závěrech, získaná data vyhodnoťte a zpracujte do grafů a tabulek.
Seznam doporučené literatury
1. BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5311-9.
2. ROGERS, Richard a Sabine NIEDERER. The Politics of Social Media Manipulation. 1. 2020. ISBN 9789463724838.
3. ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
4. ŠMAHAJ, Jan. Kyberšikana jako společenský problém: Cyberbullying as a social problem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 9788024442273. 5. ŠVESTKOVÁ, Renata, Ladislav SOLDÁN a Martin ŘEHKA. Kyberšikana. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2019. ISBN 978-80-7394-752-1.
6. TRÉDEZ, Emmanuel. Sociální sítě - a to funguje jak?: všechno, co vás zajímá, když jste online. Ilustroval HALFBOB, přeložil Zuzana KLIMŠOVÁ. Praha: Svojtka & Co., 2018. Malé a velké otázky. ISBN 978-80-256-2416-6.
Seznam doporučené literatury
1. BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5311-9.
2. ROGERS, Richard a Sabine NIEDERER. The Politics of Social Media Manipulation. 1. 2020. ISBN 9789463724838.
3. ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
4. ŠMAHAJ, Jan. Kyberšikana jako společenský problém: Cyberbullying as a social problem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 9788024442273. 5. ŠVESTKOVÁ, Renata, Ladislav SOLDÁN a Martin ŘEHKA. Kyberšikana. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2019. ISBN 978-80-7394-752-1.
6. TRÉDEZ, Emmanuel. Sociální sítě - a to funguje jak?: všechno, co vás zajímá, když jste online. Ilustroval HALFBOB, přeložil Zuzana KLIMŠOVÁ. Praha: Svojtka & Co., 2018. Malé a velké otázky. ISBN 978-80-256-2416-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP nebyla praktická ukázka.
Ing. Stanislav Goňa, Ph.D. přečetl posudky vedoucího a oponenta.
Student zodpověděl otázku oponenta.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Jaká opatření na základě vašich zjištění doporučujete? Budou se tato opatření lišit pro jednotlivé věkové kategorie? (prof. Ing. Zdeněk Dvořák, Ph.D.)
2. Do jaké míry jste práci konzultoval s vedoucím? (Ing. Milan Navrátil, Ph.D.)
Student zodpověděl otázky komise s výraznými nedostatky. Komise v práci postrádala analýzu výsledků a vyvození vlastních závěrů.