Diplomová práce se zabývá vývojem nativní Android aplikace pro projekt PhotonHero. Cílem aplikace je navrhnout a implementovat aplikaci sloužící pro účastníky běžeckých závodů. Pro tuto podporu aplikace využívá zaznamenávaní polohy uživatele do aktivit ve formátu GPX, které je možné následně analyzovat pomocí připojené služby. Práce řeší specifika vývoje nativní Android aplikace, především omezení v souvislosti se získáváním lokace v souvislosti s verzí Androidu. Výsledná aplikace je vytvořena na platformě .NET s využitím Mono.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development of a native application for Android for the PhotonHero project. The aim of the application is to design and implement an application for participants in footraces. For this purpose, application records the user's location into activities in GPX format, which can then be analyzed using connected services. The work addresses the specifics of developing native application for Android, especially the limitations of obtaining locations in connection with the Android version. The resulting application is created on the .NET platform using Mono.
Klíčová slova
Android, .NET, Mono, Xamarin, Android Services
Klíčová slova v angličtině
Android, .NET, Mono, Xamarin, Android Services
Rozsah průvodní práce
67 s. (110 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vývojem nativní Android aplikace pro projekt PhotonHero. Cílem aplikace je navrhnout a implementovat aplikaci sloužící pro účastníky běžeckých závodů. Pro tuto podporu aplikace využívá zaznamenávaní polohy uživatele do aktivit ve formátu GPX, které je možné následně analyzovat pomocí připojené služby. Práce řeší specifika vývoje nativní Android aplikace, především omezení v souvislosti se získáváním lokace v souvislosti s verzí Androidu. Výsledná aplikace je vytvořena na platformě .NET s využitím Mono.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development of a native application for Android for the PhotonHero project. The aim of the application is to design and implement an application for participants in footraces. For this purpose, application records the user's location into activities in GPX format, which can then be analyzed using connected services. The work addresses the specifics of developing native application for Android, especially the limitations of obtaining locations in connection with the Android version. The resulting application is created on the .NET platform using Mono.
Klíčová slova
Android, .NET, Mono, Xamarin, Android Services
Klíčová slova v angličtině
Android, .NET, Mono, Xamarin, Android Services
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se technologiemi tvorby mobilních aplikací na platformě .NET. a Xamarin.
2. Seznamte se s tvorbou nativních aplikací pro operační systém Android.
3. Navrhněte aplikaci, která bude sloužit účastníkům vybraných běžeckých závodů
4. Realizujte napojení na již existující systém PhotonHero.
5. Navrženou aplikaci implementujte a ověřte funkčnost vytvořené aplikace.
6. Zhodnoťte vytvořenou aplikaci a navrhněte další možná rozšíření aplikace.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se technologiemi tvorby mobilních aplikací na platformě .NET. a Xamarin.
2. Seznamte se s tvorbou nativních aplikací pro operační systém Android.
3. Navrhněte aplikaci, která bude sloužit účastníkům vybraných běžeckých závodů
4. Realizujte napojení na již existující systém PhotonHero.
5. Navrženou aplikaci implementujte a ověřte funkčnost vytvořené aplikace.
6. Zhodnoťte vytvořenou aplikaci a navrhněte další možná rozšíření aplikace.
Seznam doporučené literatury
1. SHACKLES, Greg. Mobile development with C#: Building Native iOS, Android, and Windows Phone Applications. 1. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2012. ISBN 978-1449320232.
2. SHARP, John. Microsoft Visual C# 2010: krok za krokem. 3. Brno: Computer Press, 2010. Krok za krokem (Computer Press). ISBN 978-80-251-3147-3.
1. SHACKLES, Greg. Mobile development with C#: Building Native iOS, Android, and Windows Phone Applications. 1. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2012. ISBN 978-1449320232.
2. SHARP, John. Microsoft Visual C# 2010: krok za krokem. 3. Brno: Computer Press, 2010. Krok za krokem (Computer Press). ISBN 978-80-251-3147-3.
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace Prezentace jako celek byla zpracována na velmi dobré úrovni, student dokázal vystihnout klíčové body práce. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Dr. Vala: Projeví se nějakým způsobem velikost knihovny na výsledné velikosti APK balíčku?
2) Doc. Šilhavý: Potřeboval jste při vývoji Vaší aplikaci MAC? Řešil jste průběžné testování aplikace?
3) Doc. Šilhavý: Zkoumal jste důvod, proč na některých zařízení Android Vaše aplikace nefunguje?
4) Doc. Šilhavý: Umožňuje Vaše aplikace nastavovat polohu zařízení?
5) Doc. Kotyrba: Aplikace je již stažitelná, ale ve Vaší práci píšete, žš je třeba v dalším vývoji odladit některé existující chyby. Znamená to tedy, že Vaše vystavená aplikace obsahuje chyby?
6) Doc. Šenkeřík: Do které kategorie spadá Vaše aplikace? Jaká je motivace a vymezení Vaší aplikace?
7) Dr. Malaník: Kdy vznikla první verze Vaší aplikace?
Na kladené dotazy diplomant reagoval na velmi dobré úrovni.