Hlavním cílem této bakalářské práce je představení technologii Jupyter notebook slides a Mathematica slideshow notebook a jejich srovnání z praktických pohledu instalace, technických vlastnosti a využití pro prezenční a distanční výuku. Cílem teoretické části této práce je poskytnout přehled v technologiích Jupyter notebook slides, Mathematica slideshow notebook a jazyka pro programování Python a Wolfram Language pro začátečníky. V praktické části jsou uvedeny instrukce pror instalace Jupyter notebook a Wolfram Mathematica, ukázka způsobu vytvořeni dokumentu prezentace v Jupyter notebook a Wolfram Mathematica a detailně představen postup vytvoření prezentace pomocí každé z technologii.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to introduce the Jupyter notebook slides and Mathematica slideshow notebook and to compare them from the point of view of installation, technical properties and usability for distance learning. The aim of the theoretical part of this work is to provide an overview of the technologies Jupyter notebook slides and Mathematica slideshow notebook and the programming languages Python and Wolfram Language for all beginners. The practical part contains instructions for installing Jupyter notebook and Wolfram Mathematica, an example of how to create a presentation document in each one and a detailed procedure for creating a presentation using each technology.
Hlavním cílem této bakalářské práce je představení technologii Jupyter notebook slides a Mathematica slideshow notebook a jejich srovnání z praktických pohledu instalace, technických vlastnosti a využití pro prezenční a distanční výuku. Cílem teoretické části této práce je poskytnout přehled v technologiích Jupyter notebook slides, Mathematica slideshow notebook a jazyka pro programování Python a Wolfram Language pro začátečníky. V praktické části jsou uvedeny instrukce pror instalace Jupyter notebook a Wolfram Mathematica, ukázka způsobu vytvořeni dokumentu prezentace v Jupyter notebook a Wolfram Mathematica a detailně představen postup vytvoření prezentace pomocí každé z technologii.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to introduce the Jupyter notebook slides and Mathematica slideshow notebook and to compare them from the point of view of installation, technical properties and usability for distance learning. The aim of the theoretical part of this work is to provide an overview of the technologies Jupyter notebook slides and Mathematica slideshow notebook and the programming languages Python and Wolfram Language for all beginners. The practical part contains instructions for installing Jupyter notebook and Wolfram Mathematica, an example of how to create a presentation document in each one and a detailed procedure for creating a presentation using each technology.
Popište rozdíly mezi technologiemi Jupyter notebook slides a Mathematica slideshow notebook z praktických pohledu instalace, technických vlastností a využití pro distanční výuku.
Prověřte možnosti kooperace a interakce mezi vyučujícím a studenty.
Připravte ukázkové materiály ve formě výukových tutoriálů pro vybrané okruhy předmětů.
Vytvořte dokumentaci pro obsluhu a možnosti dalšího rozšiřování tutoriálů.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište rozdíly mezi technologiemi Jupyter notebook slides a Mathematica slideshow notebook z praktických pohledu instalace, technických vlastností a využití pro distanční výuku.
Prověřte možnosti kooperace a interakce mezi vyučujícím a studenty.
Připravte ukázkové materiály ve formě výukových tutoriálů pro vybrané okruhy předmětů.
Vytvořte dokumentaci pro obsluhu a možnosti dalšího rozšiřování tutoriálů.
PECINOVSKÝ, Rudolf. Začínáme programovat v jazyku Python. Praha: Grada Publishing, 2020, 270 s. ISBN 978-80-271-1237-1.
PECINOVSKÝ, Rudolf. Python: kompletní příručka jazyka pro verzi 3.9. Praha: Grada Publishing, 2020, 478 s. Knihovna programátora. ISBN 9788027112692.
Wolfram Language [online]. [cit. 2020-12-19]. Dostupné z: http://wolframlanguage.org/
WOLFRAM, Stephen, [2017]. An elementary introduction to the Wolfram langauge. Second edition. Champaign: Wolfram Media. ISBN 1944183051.
TROTT, Michael. The Mathematica guidebook for symbolics. New York: Springer, c2006, xxxviii, 1453 s. ISBN 0387950206.
FRIEDRICH, Václav, 2013. Mathematica na počítači pro nematematiky. Ostrava: VŠB-TU Ostrava. ISBN 978-80-248-3162-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Prezentace působila uspokojivým dojmem. Součástí prezentace byla ukázka vytvořeného systému. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Doc. Kotyrba: Který z použitých nástrojů je Vám bližší?
2) Dr. Malaník: Proč nedošlo k implementaci na serveru?
Na kladené dotazy diplomant reagoval uspokojivě.